Tinuta de drum

4.5

Noua generație Suzuki Swift a primit o serie de îmbunătățiri importante la nivelul ținutei de drum, însă, tu, ca simplu utilizator, nu le vei sesiza decât în situații izolate. Aceste îmbunătățiri au legătură cu comportamentul mașinii în viraje, unde vei obține o traiectorie mai bună.

O atenție deosebită a fost acordată și ruliului, care a fost estompat destul de bine. Mașina nu se înclină prea mult pe viraje și te implică dacă vrei să iei taurul de coarne. E drept, nu ai resurse suficiente pentru a crește nivelul adrenalinei, însă te poți simți sportiv dacă ai o succesiune de viraje foarte strânse.

Direcția, deși are o cursă lungă, e destul de fidelă cu transmiterea feedback-ului. Și dacă tot suntem la direcție, merită menționată raza de bracaj record, care te ajută incredibil în orașele aglomerate.

Așa cum vă spuneam și mai devreme, Suzuki Swift încă mai poate fi comandat cu un sistem de tracțiune integrală, denumit AllGrip. Acesta nu este permanent. Intervine atunci când detectează o pierdere a aderenței pe puntea față și transmite prin intermediul unui ambreiaj resurse către puntea spate.

Va fi util dacă ajungeți cu Swift pe drumuri acoperite de zăpadă. Va fi utilă și garda la sol de 14 centimetri (11 centimetri pe versiunile standard). Și uite așa s-ar putea să dai lecții de aderență și acces unor SUV-uri mici care nu au auzit de 4x4.

 

  • dopdecada, marţi, 02.04.2024 21:39

    O mașină mai mult decentă, de oraș, old school în sensul bun, care în varianta 4x4 manuală e chiar fun de condus.

  • @dopdecada, miercuri, 03.04.2024 10:43

    chiar ca old school, mai ales cand vine vorba de motor pe benzina aspirat, cutie cu 5 trepte si echipare denumita GLX. imi da asa un vibe de cielo din anii 95-97. subiectiv, designul masinutei nu ma atrage in vreun fel deosebit, mai mult imi placeau iteratiile anterioare, dar, dpdv tehnic, ar trebui sa se dovedeasca fiabila, ca orice suzuki, de altfel.

  • ds, miercuri, 03.04.2024 11:24

    Comparația privind consumul mediu ar fi trebuit făcută cu Sandero SCE 65 cp, nu cu varianta turbo. De văzut prețul, probabil în jurul a 15.000

  • nsrei, vineri, 12.04.2024 07:55

    asa cum au zis si ante-comentatorii mei, masina mi se pare demodata tare. Rusinos sa lansezi asa ceva in 2024. Dar sa nu uitam ca masina asta e adresata in mod special pentru piata indiana, si mai putin europeana, asa ca pentru indieni o fi buna.