Motor / Transmisie
Toyota BZ4X este disponibil în două configurații, pentru a satisface toate pretențiile de pe piață. Prima versiune este una clasică, cu motorul electric poziționat pe puntea față, acolo unde se va ocupa de tracțiunea mașinii, trimițând resurse doar roților din imediata sa apropiere. Aceasta a fost, de altfel, și configurația pe care am avut-o noi la test, cu 204 cai putere și 266 Nm cuplu.
Pentru cei care consideră că un SUV fără tracțiune integrală nu ar trebui să existe, cei de la Toyota au pregătit o a doua versiune a lui bZ4X, cu două motoare electrice. Așa cum era de așteptat, acestea se ocupă de câte o punte motoare, pentru un total de 218 CP și 336 Nm cuplu.
Deși vorbim despre o mașină electrică, greutatea acesteia a fost ținută în limite mai mult decât acceptabile pentru dimensiunile sale. La 4.7 metri lungime, Toyota BZ4X cântărește doar 1.900 de kilograme, asta în condițiile în care majoritatea rivalilor trec de pragul de 2 tone. Astfel, nivelul de putere s-a dovedit suficient pentru majoritatea situațiilor. Faptul că primești tot cuplul de la prima mișcare a motorului electric ajută și mai mult și îți dă impresia că mașina nu e doar puternică, ci și rapidă.
În spiritul clasic al mașinilor electrice, răspunsul în pedală este instantaneu și lipsa modurilor de condus complicate simplifică lucrurile. Practic ai un singur mod de condus, iar dacă vrei să economisești energie, există și un buton pe care scrie „Eco”, undeva pe consola centrală. Totuși, acesta nu aduce o îmbunătățire dramatică a autonomiei. Consider, deci, că majoritatea clienților vor decide să îl ignore.
Nu v-a placut consumul ridicat de energie, pai normal ca are consum ridicat fiindca e o masina foarte grea, autonomia aia scoasa pe dn cu viteza medie de 66 km/h e lux, in realitate ati vazut si voi ca faceti in jur de 230 de km, penibil, sa dai 60.000 euro sa mergi 200 si ceva de km, se mai mira cineva de ce prefera oamenii termicele?