Interior

4.0

Ce vedeți în interiorului noului bZ4X este un preambul a ceea ce va urma pe majoritatea modelelor Toyota. Ecranul de 12.3 inch de pe planșa bord, consola centrală, instrumentarul de bord digital, straturile planșei de bord, toate se vor regăsi pe modelele electrice din viitorul nu foarte îndepărtat.

Toyota Corolla Cross, de exemplu, deja utilizează noul ecran pentru sistemul multimedia, în timp ce noul Toyota Prius poate fi deja admirat cu instrumentarul de bord pe care l-am văzut și în bZ4X.

Per total, vorbim de o abordare pragmatică, așa cum ne-au obișnuit japonezii de-a lungul timpului. Dacă alți producători au declarat război butoanelor fizice, se pare că la bordul lui bZ4X acestea au găsit azil politic.

Deși asta îi oferă interiorului un design conservator, există și o parte bună, ergonomia fiind exemplară la bordul lui bZ4X. Tot ce ai nevoie este ușor de găsit, de la butoanele pentru funcțiile de climatizare, la alte funcții auxiliare. Chiar și schimbătorul de viteze are acum o filozofie nouă, fiind un buton rotativ poziționat la baza sistemului multimedia.

O critică din punct de vedere ergonomic ar putea fi poziționarea instrumentarului de bord la o distanță apreciabilă de volan. Asta, deoarece bZ4X a fost proiectat pentru a fi folosit cu un volan de tip manșă, care ar fi permis foarte ușor observarea informațiilor de pe instrumentarul de bord. Momentan însă, din varii motive, modelele japoneze sunt livrate cu un volan „întreg”, convențional, rotund, iar partea superioară blochează zona de jos a instrumentarului de bord.

O altă critică este lipsa unui afișaj mai precis cu privire la nivelul de încărcare al bateriei. Deși estimarea autonomiei rămase a fost destul de bună pe tot parcursul călătoriilor mele, aș fi preferat și un indicator clasic, procentual, undeva la bordul mașinii. Fie în instrumentarul de bord, fie în sistemul multimedia. Din păcate, acest lucru e posibil doar dacă intri în aplicația My Toyota.

Materialele folosite sunt și ele un mix interesant. Zonele de jos ale habitaclului sunt decorate de plastic neprietenos, reciclat, conform celor de la Toyota. Asta aduce un punct în plus pentru karma niponilor. Scaunele pot fi îmbrăcate în piele sintetică sau stofă pe modelele entry-level și sunt confortabile. Ele oferă și un nivel surprinzător de susținere laterală.

Spațiul este generos, mai ales la nivelul picioarelor. Platforma TNGA-e, care va fi folosită pe toate modelele electrice de acum înainte, poate oferi ampatamente lungi, cum este cazul și aici (2.850 mm), iar podeaua este complet plată, pentru a acomoda trei adulți în spate. Singura problemă aici este spațiul la cap, care ar putea fi considerat insuficient de către persoanele cu o înălțime de peste 1.84 metri.

Totodată, nu avem un torpedo dedicat, din cauza amplasării pompei de căldură în acea zonă. Cu toate acestea, spațiile de depozitare sunt generoase, atât în uși, cât și (mai ales) în cotiera centrală (foarte adâncă).

Portbagajul oferă 452 de litri, adică modest, comparativ cu ceea ce găsești pe rivalii lui bZ4X. Ai 468 de litri pe Aryia, 527 de litri pe Ioniq 5 și 543 de litri pe iD.4 Pro Performance.

  • Seriff, joi, 05.01.2023 10:08

    Nu v-a placut consumul ridicat de energie, pai normal ca are consum ridicat fiindca e o masina foarte grea, autonomia aia scoasa pe dn cu viteza medie de 66 km/h e lux, in realitate ati vazut si voi ca faceti in jur de 230 de km, penibil, sa dai 60.000 euro sa mergi 200 si ceva de km, se mai mira cineva de ce prefera oamenii termicele?

  • Gabriel.Nica, joi, 05.01.2023 10:21

    Greutatea lui BZ4X e mica avand in vedere dimensiunile, comparativ cu modele electrice de la alte companii.

  • Banditos, joi, 05.01.2023 10:32

    Astia de la Toyota nu si-au facut prea bine temele. Mai precis au punctat bine la unele capitole si au dat-o'n bara la altele. Culmea, la cel mai important subiect aproape ca n-au "scris" nimic relevant: autonomia declarata vs cea reala. Si de aici un mic scandal ce pare sa se fi aprins. De restul, personal, sunt multumit, am testat-o si eu si e ...altceva. 60.000Eu nu e mult pentru cine ii are si care isi duce viata preponderent urban. Personal nu sunt in situatia asta asa ca astept RAV4 hibrid. Sper ca vizual sa schimbe linia si sa se asemene cu BZX-ul asta.

  • DanG, joi, 05.01.2023 10:44

    Poate gresesc eu dar nu vad de ce ti-au luat masina asta in loc de Prius. La Prius ai date similare, cred ca si spatiul interior este la fel, atata ca nu depinzi asa de mult de o priza. Cred ca modelul pe benzina este si mai frumos decat BZ4x.

  • ds, joi, 05.01.2023 10:50

    Eu știu că WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) a fost creat pentru a oferi clienților informații mai aproape de adevăr când vine vorba despre consum, emisii și eficiență. Dar să ai o marjă de eroare și de aproape 50% la autonomie, când vine vorba de electrice, sau la consum, când este vorba de termice, arată că ceva este în neregulă și creatorii WLTP, de prea multe ori, vorbesc din cărți, că de cele mai multe ori nu se pupă nmic cu nimic.

  • Banditos, joi, 05.01.2023 13:26

    @DanG, Prius e de vreo 2 ori mai ieftin. Alta clasa alte pretentii, Unu-i hibrid altul e electric. Parca am incepe o veche discutie benzina vs motorina. Fiecare e buna la ceea ce iti trebuie. Sau preferi. @ds, problema e ca unii se apropie mai mult de ceea ce declara conform WLTP, altii mai putin. Japonezii, se stie, ca erau foarte precisi si cei mai corecti dintre producatorii auto. Aici au dat-o in bara.

  • joe, joi, 05.01.2023 13:28

    Sa dai drumul la caldura si sa reduci autonomia cu 1\3 e un tres transpirant!)

  • DanG, joi, 05.01.2023 14:07

    @Banditos De acord cu tine, dar aici vorbim de doua masini ale aceluiasi brand, recunoscut pentru fiabilitate. Astea au in comun faptul ca teoretic salvezi planeta cu ambele. In ideea asta ziceam. Cand a aparut Prius Di Caprio era marele promoter, acum vad ca face reclama la un Fiat 500e.

  • Mike, joi, 05.01.2023 16:31

    Bravo toyota! Cutezatori!

  • cos, joi, 05.01.2023 20:46

    Stiu ca designul unei masini e subiectiv dar mi se pare mega exagerat verdictul de 'vedeta'. Bai nene plasticu ala din fata parbrizului e atat de oribil la vedere si atingere ca n as cumpara masina asta numa pt motivul asta. Bine ca nu merge mai tare de 160km/h ca sigur la un moment dat ar zbura de acolo :))

  • Seriff, vineri, 06.01.2023 14:03

    Oribila ca desing, plastic la interior ca la Corolla din 2005, autonomia absolut ridicola, practic utila doar daca stai la casa si te duci doar pana la Lidl si inapoi, iar pretul este astronomic, un fail total, de fapt, fail total sunt majoritatea electricelor, jenant la maxim.

  • Andrei, vineri, 06.01.2023 15:59

    50000 euro pentru o masina si stai toata ziua cu ea in priza si nici nu ajungi pana la Constanta cu ea. Cat priveste sistemul de notare, acesta este o gluma, la toate masinile arata 4.3-4.5, e clar ca nu are nicio logica.

  • pipo, marţi, 10.01.2023 11:48

    Ati exagerat in punctarea unor capitole unde masina sta slab, chiar fiasco as putea spune. Ok, e greu sa gasesti un consens intre cititori , dar voi ca jurnalisti auto cum puteti puncta cu aproape maximul la design acest model ? Este un fiasco atat la exterior cat mai ales la interior pt. orice ochi avizat ( cu sau fara experienta), cel mult poate fi punctat pt. curaj la exterior , dar interiorul este de noaptea mintii iar ansamblul volan-instrumentar bord este socant de-a dreptul, in sensul rau, nu am vazut asa ineptie in viata mea. Au vrut sa salveze ceva cu acea consola centrala care arata ok la prima vedere, dar la o privire atenta e un amalgam de nedescris acolo de butoane digitale si clasice in jurul unor guri de aerisire horor venite de prin anii 90 parca. De altfel intreg bordul e o amestecatura de vechi si elemente care se vor moderne . Trecand peste exuberanta de inceput cand faci cunostinta cu un model nou, luata la rece , masina e deficitara la multe capitole , nu mai intru in detalii ( incepand cu numele stupid), dar o salveaza cele legate de dinamica, foarte importante de altfel, unde inginerii si-au facut treaba , ca de altfel la multe alte modele ale acestui mare constructor in ultimii ani. Dar banii astia clar nu ii merita.

  • PMC, marţi, 10.01.2023 23:07

    Masina asta e un caraghislâc ca design. Tehnic, e o gluma proasta. Deci 60.000 de eur pt o masina care te leaga de priza. Merge 200 de km cu bateria plina. Deci e de ras. E bataie de joc. Cred ca o sa fie cumparata exclusiv de fanii marcii carora le transpira palmele cand vad Toyota, orice Toyota. In rest, nu stiu cine ar putea da banii pe asa ceva.