Interior
Ce vedeți în interiorului noului bZ4X este un preambul a ceea ce va urma pe majoritatea modelelor Toyota. Ecranul de 12.3 inch de pe planșa bord, consola centrală, instrumentarul de bord digital, straturile planșei de bord, toate se vor regăsi pe modelele electrice din viitorul nu foarte îndepărtat.
Toyota Corolla Cross, de exemplu, deja utilizează noul ecran pentru sistemul multimedia, în timp ce noul Toyota Prius poate fi deja admirat cu instrumentarul de bord pe care l-am văzut și în bZ4X.
Per total, vorbim de o abordare pragmatică, așa cum ne-au obișnuit japonezii de-a lungul timpului. Dacă alți producători au declarat război butoanelor fizice, se pare că la bordul lui bZ4X acestea au găsit azil politic.
Deși asta îi oferă interiorului un design conservator, există și o parte bună, ergonomia fiind exemplară la bordul lui bZ4X. Tot ce ai nevoie este ușor de găsit, de la butoanele pentru funcțiile de climatizare, la alte funcții auxiliare. Chiar și schimbătorul de viteze are acum o filozofie nouă, fiind un buton rotativ poziționat la baza sistemului multimedia.
O critică din punct de vedere ergonomic ar putea fi poziționarea instrumentarului de bord la o distanță apreciabilă de volan. Asta, deoarece bZ4X a fost proiectat pentru a fi folosit cu un volan de tip manșă, care ar fi permis foarte ușor observarea informațiilor de pe instrumentarul de bord. Momentan însă, din varii motive, modelele japoneze sunt livrate cu un volan „întreg”, convențional, rotund, iar partea superioară blochează zona de jos a instrumentarului de bord.
O altă critică este lipsa unui afișaj mai precis cu privire la nivelul de încărcare al bateriei. Deși estimarea autonomiei rămase a fost destul de bună pe tot parcursul călătoriilor mele, aș fi preferat și un indicator clasic, procentual, undeva la bordul mașinii. Fie în instrumentarul de bord, fie în sistemul multimedia. Din păcate, acest lucru e posibil doar dacă intri în aplicația My Toyota.
Materialele folosite sunt și ele un mix interesant. Zonele de jos ale habitaclului sunt decorate de plastic neprietenos, reciclat, conform celor de la Toyota. Asta aduce un punct în plus pentru karma niponilor. Scaunele pot fi îmbrăcate în piele sintetică sau stofă pe modelele entry-level și sunt confortabile. Ele oferă și un nivel surprinzător de susținere laterală.
Spațiul este generos, mai ales la nivelul picioarelor. Platforma TNGA-e, care va fi folosită pe toate modelele electrice de acum înainte, poate oferi ampatamente lungi, cum este cazul și aici (2.850 mm), iar podeaua este complet plată, pentru a acomoda trei adulți în spate. Singura problemă aici este spațiul la cap, care ar putea fi considerat insuficient de către persoanele cu o înălțime de peste 1.84 metri.
Totodată, nu avem un torpedo dedicat, din cauza amplasării pompei de căldură în acea zonă. Cu toate acestea, spațiile de depozitare sunt generoase, atât în uși, cât și (mai ales) în cotiera centrală (foarte adâncă).
Portbagajul oferă 452 de litri, adică modest, comparativ cu ceea ce găsești pe rivalii lui bZ4X. Ai 468 de litri pe Aryia, 527 de litri pe Ioniq 5 și 543 de litri pe iD.4 Pro Performance.
Nu v-a placut consumul ridicat de energie, pai normal ca are consum ridicat fiindca e o masina foarte grea, autonomia aia scoasa pe dn cu viteza medie de 66 km/h e lux, in realitate ati vazut si voi ca faceti in jur de 230 de km, penibil, sa dai 60.000 euro sa mergi 200 si ceva de km, se mai mira cineva de ce prefera oamenii termicele?