Motor / Transmisie
În stilul deja caracteristic Toyota, Highlander este adus în România cu o singură motorizare sub capotă. Vorbim despre un tren de rulare hibrid, alcătuit dintr-un propulsor pe benzină, de 2.5 litri, cu patru cilindri, aspirat, care dezvoltă 190 CP și 239 Nm cuplu. El vine la pachet cu două motoare electrice propulsoare, unul pe puntea față, de 182 CP, și unul pe puntea spate, de 54 CP. Cuplul dezvoltat de fiecare unitate electrică este de 270 Nm, respectiv 121 Nm. În total te poți baza pe 248 CP.
Deși sună complicat, nu ar trebui să îți faci griji cu privire la modul în care funcționează toate cele trei motoare propulsoare. Mașina se va ocupa de tot ce ține de orchestrarea lor. Ce ar trebui să știi, însă, e faptul că motorul de pe puntea spate va interveni doar atunci când e nevoie, oferind noului Highlander tracțiune integrală. Altfel, în 90% din cazuri, modelul japonez va rula folosind doar motoarele de pe puntea față.
Transmiterea resurselor se face prin intermediul unui sistem de tip e-CVT, așa cum ne-a obișnuit Toyota, iar acesta are un comportament ireproșabil, liniar și predictibil. Sigur, sistemele CVT, în general, nu sunt pentru toată lumea, având ingrata sarcină de a menține motorul termic în cea mai eficientă zonă de turații. Asta înseamnă că, pentru a reduce consumul și efortul mașinii, transmisia va menține turația în intervalul 3.600 – 5.200 RPM atunci când accelerezi, ceea ce se va traduce într-un zgomot insistent în habitaclu.
Răspunsul în pedală este aproape instantaneu, datorită motoarelor electrice. Cu toate acestea, trebuie să înveți să ignori sunetul motorul termic sub accelerări puternice, pentru că va exista o discrepanță între cât de repede accelerezi și ce se aude sub capotă. Dar asta e viata cu un sistem CVT.
În ciuda dimensiunilor sale rubensiene, Highlander nu e submotorizat. Mașina are un suflu bun și atunci când rulați cu viteză ceva mai mare, pe drumuri naționale și autostradă. Mai mult, sistemul hibrid poate chiar opri motorul termic pe anumite secțiuni, folosind exclusiv motoarele electrice, ceea ce transformă radical modul în care experimentezi mașina.
o masina reusita in toate aspectele, la un pret corect. merita cumparata inaintea rivalilor amintiti in articol. singurul ei defect, daca ii pot zice asa: dimensiunile ei foarte mari. pentru alte zone n-ar fi o problema, dar pt europa e uriasa, mai ales in mediul urban.