Consum

5.0

Alternativa hibridă pentru modelele de dimensiunile lui Highlander ar trebui să compenseze pentru lipsa trenurilor de rulare diesel. Cel puțin asta pretind cei de la Toyota, care în alte țări oferă SUV-ul și cu motorizări non-hibride, cu ceva mai multă putere.

Și totuși, cât de puțin poate consuma un SUV de 2 tone chiar și în variantă hibridă? Ei bine, după parcurgerea a peste 100 de kilometri prin București, am ajuns la un consum mediu de numai 7.5 litri/100 kilometri. Da. Și eu am fost surprins.

Sigur, există mașini cu un consum mai mic, dar nu din clasa aceasta. Mai mult, în afara orașului, pe DN1, Highlander a afișat un consum de 5.6 litri/100 kilometri, numere greu de obținut de multe alte mașini, de dimensiuni observabil mai mici.

Singura provocare a apărut pe autostradă, acolo unde motoarele electrice nu mai ajută la fel de mult, iar mașina se va baza aproape exclusiv pe motorul termic. Aici, la 130 km/h, consumul s-a oprit la 8.3 litri/100 kilometri. Per total, consumul mediu pe tot parcursul experienței mele la volanul lui Highlander a fost de 7 litri/100 kilometri, fix cât pretinde și Toyota în specificațiile tehnice.

Rivalii lui Highlander au numere foarte asemănătoare din acest punct de vedere. Pe filiera asiatică avem frații de platformă Hyundai Santa Fe și Kia Sorento. Pentru o comparație corectă, trebuie să alegem versiunile hibride din gama celor două modele, respectiv trenul de rulare care are la bază un motor de 1.6 litri turboalimentat, alături de un motor electric, pentru un total de 230 CP și 350 Nm cuplu. În versiunile cu 7 locuri și tracțiune integrală (asemeni modelului japonez testat de noi), consumul estimat de producătorii sud-coreeni este de 7.6 litri/100 kilometri.

În tabăra diesel avem Volkswagen Touareg, care, echipat cu propulsorul V6 TDI de 3 litri, de pe versiunea cu 231 CP, are un consum estimat la o medie de 6.6 litri/100 kilometri.

  • eu, joi, 10.11.2022 13:14

    o masina reusita in toate aspectele, la un pret corect. merita cumparata inaintea rivalilor amintiti in articol. singurul ei defect, daca ii pot zice asa: dimensiunile ei foarte mari. pentru alte zone n-ar fi o problema, dar pt europa e uriasa, mai ales in mediul urban.

  • parere, joi, 10.11.2022 13:18

    Un test de doi bani in buna traditie AM. Masina este muuult peste Touareg care are greierasi la sub 10.000 km sau plasticaria aia de Santa Fe.

  • @parere, joi, 10.11.2022 15:27

    Peste Touareg nu stiu daca este asa muuult cum zici tu, dar peste plasticariile coreene clar este.

  • Paradoxuri japonez, joi, 10.11.2022 15:54

    Cum urban consuma 7,5 l/100 iar pe autostrada 8,3, rezulta ca, daca ai grija de mediul inconjurator si finantele tale, folosesti mastodontul de 2 tone ca masina de oras! Asta daca nu ai drumuri multe pan' la Caracal:) Dar daca te duci la Eforie, nu cu un ziarist de 75 de kile ci cu 6-700 de kile de neamuri& bagaje, oare cat consuma la 130 km/h? Iar daca bateriile sistemului hibrid au 5ani/100 mii km garantie, ce mai ramane ca sa poata spune ca toata masina are 6 ani/120mii?

  • adi_10, joi, 10.11.2022 17:50

    Masina dar si descrierea primita in acest test este practic definitia Toyota. Nu te impresionez vizual, dar iti ofer tot ce ai nevoie la un pret corect. Marele plus la Toyota il reprezinta fiabilitatea. Cu masina asta nu stai in service din 3 in 3 luni dupa ce iese din garantie. In concluzie, daca vrei figuri si vrei sa impresionezi lumea, te indrepti catre alte marci, daca vrei fiabilitate, consum redus si pret corect, iei Toyota. Sincer singurul lucru pe care as putea personal sa il reprosez masinii este acea plansa de bord invechita si urata, in rest masina chiar arata decent

  • Seriff, vineri, 11.11.2022 10:07

    @adi_10 problema e ca Toyota in ultimul rand nu prea mai are pret corect, un Corolla Cross e 35.000 in varianta de baza, s-au scumpit exagerat. Legat de treaba cu statul in service, la nici o masina noua nu stai din 3 in 3 luni in service.

  • Anonim, vineri, 11.11.2022 13:17

    62 de mii de euro pentru o masina in care intrii si ai impresia ca ai ajuns in anul 2000 . Asa de trista este la interior plus sistemul multimedia e din alt film . Cand o incarci la maxim si ii dai 130 de km pe autostrada nu ai sa vazi sub 9 litrii la suta . In oras nu are ce cauta un mostodont ca asta ! De ce sa a ei un tanc pentru oras cand abia poti gasi un loc de parcare pentru un Polo sau Yaris ?

  • alex_cu_a_mic, vineri, 11.11.2022 16:09

    @Anonim Nici la o Puma 1.0 ecobust incarcata nu vezi sub 8 pe autostrada si defapt cam la fel e situatia cu orice crosoveras sau SUV-ulet. In alta ordine de idei, hibridizarea asta de la toyota a ajuns atat de buna incat au pus-o si pe Tundra. Cred c-o s-o vedem si pe Hilux in curand.

  • Dan, vineri, 11.11.2022 18:04

    Ca optiune personala, nu-mi place niciuna din extreme. Adica nici ruperea in figuri cu masini extreme (pe care uneori proprietarii cocalari nici nu le cunosc in toate aspectele tehnice si nu stiu sa le aprecieze), dar nici multumirea cu ceva mediocru, cum e si acest Highlander. De ce mediocru? Pai putere mediocra pe o caroserie mare. Interior urat de-a dreptul. Dinamica de condus mediocra. Tehnologie imbatranita, intr-o prezentare urata. Eu pur si simplu nu inteleg de ce japonezii nu fac si ei ce fac coreenii de la Hyundai-Kia. Coreenii cauta sa vada exact ce vor clientii si ofera parca si peste aceste asteptari. Japonezii se incapataneaza sa ofere un design si o tehnologie pe care o vor doar ei si mai putin clientii. O sa spuneti ca nu-i asa, fiindca au vanzari record. Da, au, dar doar pe motiv de fiabilitate si eventual un consum OK. Atat. O masina ar trebui sa ofere mult mai mult. Daca tot stii sa faci masini fiabile, cine te obliga mereu sa le faci si urate si sa nu folosesti si alte tehnologii in afara de "eternul si fascinantul" motor in ciclu Atkinson si cutia e-CVT? Sigur, sistemul e perfect d.p.d.v. al consumului si fiabilitatii, la inceputuri era ceva genial, dar oare acum nu mai poate fi gasita si o alta tehnologie, mai moderna, in care sa nu-ti urle motorul la fiecare accelerare? Si barem de ar fi acest sistem doar la Toyota (si la Ford si la altii nonpremium), dar e si la Lexus, care este un brand premium!!! Astia de la Lexus sunt chiar nostimi: sunt obsedati de toate detaliile tehnice si de confort, se mandresc cu toate inovatiile in detalii, dar folosesc tot acelasi sistem nerafinat ca la Toyota. Ce folos ca ai mesteri takumi si bibilesti ani de zile la forma grilei de aerisire (si altele si altele) daca masina se simte ca o cizma la condus? Ce-i opreste sa ofere si aceleasi reglaje la scaunul pasagerului ca si la cel al soferului?!?!? In concluzie, fara a minimaliza calitatea masinilor japoneze, pot spune ca ei traiesc intr-o lume a lor, ceea ce dezamageste. Iar cumparatorii care se multumesc cu putin si se bat sa-si comande astfel de masini, le dau siguranta de sine producatorilor de a continua sa ofere la infinit aceleasi sisteme invechite si urate, in loc sa se mobilizeze pentru o schimbare in bine. Daca lumea zice: masina asta e fiabila, spatioasa si consuma putin, asa ca nu ma mai intereseaza ca e zgomotoasa, nerafinata, urata, cu aspect rustic, cu tehnologie invechita, lipsita de putere, cu o dinamica mediocra etc etc si deci sunt multi care se reped sa o cumpere asa cum e, atunci asta vor primi in oferta si pe viitor.

  • @dan, vineri, 11.11.2022 23:33

    te obliga cineva sa le cumperi masinile? aproape ca dai in plans, nu altceva!