Toyota Yaris

1.5 Benzina (VVT-i) 111CP Aut1 Luna

Tinuta de drum

4.0

Este evident că Toyota a încercat să construiască o mașină cât se poate de echilibrată când vine vorba de Yaris. Nici exagerat de confortabilă, care să pară că are arcuri de pix, dar evident nici cu suspensii rigide, care să-ți mănânce zilele în orașele cu infrastructură repetentă. Yaris e foarte aproape de mijloc între aceste capete ale segmentului, iar asta are darul de a mulțumi cât mai mulți dintre clienții care nu-și doresc decât o mașină solidă pe care să se bazeze în oraș. Adică masiva majoritate a celor care se orientează spre Yaris.

Asta înseamnă că dacă te apuci să cauți direcții precise ca bisturiul și suspensii care reacționează imediat la fiecare denivelare, așezând mașina perfect pe viraje, nu ai ales mașina potrivită. Pentru că vei simți o evidentă tendință subviratoare, o suspensie ușor zgomotoasă și o direcție elastică și inexactă.

Dacă nu te arunci însă pe un Yaris normal având pretenții de hot hatch, totul ar trebui să fie ușor de înțeles și te vei adapta rapid. Până la urmă vorbim despre mașini de oraș ale căror principale repere ar trebui să fie confortul celor de la volan. Chit că Mini ne-a învățat altceva.

  • someone, marţi, 08.08.2017 14:26

    apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime

  • mircea, marţi, 08.08.2017 15:35

    @someone Nu e nimic oficial încă. Se vorbește și de o variantă, și de cealaltă. Vom vedea în scurt timp.

  • nume, marţi, 08.08.2017 21:03

    @someone Varianta corecta si oficiala este compresorul mecanic. Toate exemplarele destinate pietei din Europa, 400 sau cate vor fi, sunt deja rezervate.

  • Catalin, marţi, 08.08.2017 22:35

    Din text : ''De exemplu, Yaris 1.5 benzină de 111 CP oferă o accelerație 0-100 km/h în 11.2 secunde, singurul model din segment cu un timp mai slab fiind Ford Fiesta 1.0 EcoBoost de 100 CP, care vine în 12.2 secunde.'' Lasand la o parte exprimarea ''care vine in 12,2 secunde'', lucrurile nu stau deloc asa. Motorizarea 1.0 EcoBoost 100 CP de pe generatia anterioara Fiesta poate asigura acceleratia 0-100 km/h in 11,2 secunde, fix cat Yaris 1.5 benzina 111 CP. Iar in cazul generatiei recent lansate Fiesta cu 1.0 EcoBoost 100 CP, acceleratia 0-100 km/h este mai buna, de 10,5 secunde. Nicidecum de 12,2 secunde... Alt pasaj care necesita ajustari : ''Cu 286 de litri în portbagaj, Yaris se încadrează undeva la media segmentului condus, în plaja de motorizări pe benzină de 100-120 CP, de Skoda Fabia (330 de litri).'' Etc.

  • dudu, marţi, 08.08.2017 23:08

    doamne dar urata mai e.... spatele ala zici ca plange..

  • Catalin, marţi, 08.08.2017 23:10

    Scuze, paragraful anterior de la capitolul ''Performante'' lamureste faptul ca este vorba tot de Fiesta cu CVT, nu despre varianta cu transmisie manuala: ''Dacă transmisiile de tip CVT sunt perfecte pentru cei care vor să ruleze liniștiți și fără griji majore când vine vorba de consum, modul în care sunt construite aceste cutii pe mașinile de stradă fac ca nivelul performanțelor oferite să nu fie unul de nivel înalt. Am mai spus-o: e o chestiune asumată de constructori, deci nicio surpriză la acest capitol.'' Sunt anumite aspecte ce necesita ajustari, de exemplu cele legate de volumul portbagajului, cum am scris in comentariul anterior. Iar in unele locuri apar litere in plus: ''Volanul din pielesa sau oglinzile electrice și încăzite erau deja incluse din versiunea de bază Terra.'' Toti gresim, insa avem posibilitatea sa redresam :)

  • dan, miercuri, 09.08.2017 18:37

    masina este interesanta si destul de fiabila as zice insa ceea ce ma enerveaza este pretul care a crescut de la o generatie la alta;pe a mea din 2008 am dat 12645 euro iar acum acelas model este vreo 14500 de euro singurul avantaj concret fiin tichetul rabla, asta daca il ai ! :) In rest pot spune ca masina este destul de bine facuta, este spatioasa, ai garantie de 6 ani integrala iar fata de competitori cred ca nu sunt mari diferente de calitatae sa zicem fata de cele germane; poate fata de clio sau stiu eu fiesta

  • raducu, vineri, 11.08.2017 15:15

    Voi toti astia care va dati att cu parerea, sunteti inca la liceu, sau nu aveti de munca? Ba ce buni suntem la glas!

  • Daniel, sâmbătă, 12.08.2017 14:13

    Eu am luat de nou modelul din 2008 ....120 000 km si nici o problema , doar schimbare de ulei si filtre. Consum mic in uras ...singur - .....cuplu mic la motorul de 1l.