Siguranta
Aflat la al doilea facelift, o găselniță relativ recentă a constructorilor auto pentru a mai lungi durata de viață a modelelor pe care le au în gamă (în general pentru a amâna dezvoltarea unei noi platforme), Toyota Yaris are deja la activ vreo 7 ani de carieră de piață.
Cel mai recent test de siguranță prin care a trecut Yaris a avut loc în 2011, când citadina niponă a adunat 5 stele EuroNCAP.
Partea proastă e că organizația independentă europeană a înăsprit de atunci în fiecare an criteriile după care acordă calificativele. Partea bună e ca nici Toyota n-a stat cu mâinile în sân și și-a blindat mașina - și gama de modele, de altfel - cu un pachet de sisteme de siguranță activă denumit Toyota Safety Sense. Avem frânare automată în caz de urgență, cititor de indicatoare, comutator automat între faza scurtă și faza lungă și sistem de avertizare la părăsirea benzii cu direcție activă în cazul în care șoferul nu reacționează.
Fie vorba între noi, japonezii au fost printre ultimii care au montat frânare automată în caz de impact pe modelele lor, pachet care a debutat pe facelift-ul lui Auris, acum 3 ani. Spre cinstea lor, însă, japonezii au recuperat oferind acest pachet în echiparea standard implicit pe Yaris.
apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime