Calitate / Pret
Prețul a fost întotdeauna un punct-cheie în achiziția modelelor de clasă B, pentru că în general vorbim de clienți care și doresc un raport calitate/preț cât mai bun în condiții de spațiu cât mai ridicat. Altfel spus, un pachet ultracompact care oferă mai multe lucruri decât pare la prima vedere.
Tocmai din acest motiv există multe familii care se bazează pe un model de clasă B ca mașină de familie bună implicit la concedii. Asta mai ales că, lărgind ușor obiectivul, Sandero și Logan sunt modele aflate în această zonă a pieței, la limita superioară a dimensiunilor segmentului.
Probabil că nu e nevoie să vă spun că pe piață există o abordare foarte pestriță a capitolului preț când vine vorba de modele pe benzină din acest segment de putere. Mai ales că există modele care nu oferă cutii automate (Mazda 2, Opel Corsa 1.0 Turbo de 115 CP sau Kia Rio 1.0 Turbo de 120 CP).
Yaris are un preț de pornire de puțin peste 13.600 de euro în versiunea de bază 1.0 benzină de 69 CP. Dacă urcăm în gamă la motorul cu benzină superior, cel testat de noi, și ne așezăm pe nivelul de echipare mediu Luna (Terra, Luna și Sol sunt, în ordine, numele echipărilor de pe Yaris), ajungem la 15.800 de euro. Mai punem 1100 de euro pentru cutia automată CVT, iar prețul de achiziție al mașinii testate de Automarket ajunge la 16.900 de euro.
În paranteză fie spus, Toyota oferă o reducere de 1500 de euro pe această versiune la momentul redactării acestui text, însă nu știm cât va fi valabilă, iar noi ne limităm la comparație prețurilor de listă, ca întotdeauna.
Echiparea medie la Yaris depășește însă unele echipări superioare ale concurenților, pentru că Toyota menține politica de versiuni "complete", fără a oferi opționale suplimentare. Altfel spus, în banii ăștia ai jante din aliaj de 15 inch, climatizare pe două zone, sistem audio cu 6 difuzoare, ecranul tactil de 7 inch din fotografii, un ecran de 4.2 inch între ceasurile de bord, cameră video marșarier, senzori cu alertă la părăsirea accidentală a benzii și volan multifuncțional cu comenzi incluse. Volanul din pielesa sau oglinzile electrice și încăzite erau deja incluse din versiunea de bază Terra.
În fine, echiparea superioară Sol completează peisajul cu toate elementele pe care le oferă Toyota pe Yaris. Ai lumini de zi LED (foarte interesante, unele dintre cele mai reușite estetic din întreaga industrie, nu doar din segment), senzori de lumină și de ploaie, geamuri electrice spate, scaune încălzite și sistem de acces și de pornire fără cheie. Prețul e însă destul de piperat: 2500 de euro în plus față de echiparea Luna.
La acest capitol, Toyota nu oferă cele mai ieftine mașini de pe piață, încadrându-le - așa cum ne-am obișnuit - în zona superioară a plajei de prețuri. Știm însă că un Yaris în echipare de top nu poate primi niciun element opțional suplimentar.
Dacă așezăm în comparație modelelele concurenților pe benzină cu transmisii automate în echipări echivalente, observăm că prețurile merg de la 15.500 (Citroen C3 1.2 Turbo Automat) până la 17.800 de euro (VW Polo 1.2 TSI cu DSG în echipare Highline).
apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime