Interior
După ce a aplicat "filtrele" facelift-ului pe Yaris, Toyota a ajuns la un interior care reprezintă o versiune miniaturizată și ușor reordonată a celor pe care le regăsim pe modelele de clasă superioară. Auris, Corolla și chiar RAV4 își pot regăsi în Yaris câteva gene.
Chiar dacă poate fi personalizat limitat în funcție de nevoile fiecăruia, Yaris își păstrează și după facelift sobrietatea în raport cu interioarele jucăușe ale concurenței. Nu mai departe de mașina pe care am avut-o la dispoziție în test am observat o planșă de bord neagră asortată cu negru, un amestec despre care se spune că nu poate da greș în lumea modei, dar care în lumea mașinilor de oraș are șanse reale să fie privit ca unul plictisitor.
Toyota a lucrat însă între pre- și post-facelift la calitatea materialelor de pe bord și uși, iar inserția pe care o vedeți în fotografii este moale la atingere și e evident un plus față de varianta anterioară. Calitatea percepută rămâne însă la un nivel mediu, pentru că celelalte panouri și părți din plastic nu prea au sare și piper în compoziție. Uitați-vă de exemplu la zona schimbătorului de viteze, care păstrează aceeași configurație cu levier cu tijă vizibilă și hartă din plastic a transmisiei. Este adevărat că probabil aceste zone sunt și foarte durabile, deci peste 10 ani este foarte posibil să arate fix la fel ca-n aceste fotografii.
Există însă părți pozitive evidente. Volanul a fost modificat, are aspect solid și îți oferă aderența de care ai nevoie atunci când conduci mașina peste media dinamică a clientului clasic de Yaris. Display-ul central oferă toate facilitățile lumii moderne la nivel de conectivitate, dar vine cu aceeași grafică învechită pe care o regăsim și pe frații mai mari Auris, C-HR sau RAV4. Totuși, pe un Yaris dai puțin peste 15.000 de euro, deci e mult mai ușor de acceptat mental acest compromis.
Mi s-a părut că Toyota a lucrat la aspectul și compoziția scaunelor, astfel că ele sunt ceva mai confortabile acum.
La nivel de spațiu, persoanele de până în 1.80 nu vor avea probleme în față sau în spate. De aici în sus, asigurați-vă că intrați în mașină și-o testați pe larg înainte de a scoate banii din cont.
Cu 286 de litri în portbagaj, Yaris se încadrează undeva la media segmentului condus, în plaja de motorizări pe benzină de 100-120 CP, de Skoda Fabia (330 de litri).
apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime