Toyota Yaris

1.5 Benzina (VVT-i) 111CP Aut1 Luna

Interior

3.5

După ce a aplicat "filtrele" facelift-ului pe Yaris, Toyota a ajuns la un interior care reprezintă o versiune miniaturizată și ușor reordonată a celor pe care le regăsim pe modelele de clasă superioară. Auris, Corolla și chiar RAV4 își pot regăsi în Yaris câteva gene.

Chiar dacă poate fi personalizat limitat în funcție de nevoile fiecăruia, Yaris își păstrează și după facelift sobrietatea în raport cu interioarele jucăușe ale concurenței. Nu mai departe de mașina pe care am avut-o la dispoziție în test am observat o planșă de bord neagră asortată cu negru, un amestec despre care se spune că nu poate da greș în lumea modei, dar care în lumea mașinilor de oraș are șanse reale să fie privit ca unul plictisitor.

Toyota a lucrat însă între pre- și post-facelift la calitatea materialelor de pe bord și uși, iar inserția pe care o vedeți în fotografii este moale la atingere și e evident un plus față de varianta anterioară. Calitatea percepută rămâne însă la un nivel mediu, pentru că celelalte panouri și părți din plastic nu prea au sare și piper în compoziție. Uitați-vă de exemplu la zona schimbătorului de viteze, care păstrează aceeași configurație cu levier cu tijă vizibilă și hartă din plastic a transmisiei. Este adevărat că probabil aceste zone sunt și foarte durabile, deci peste 10 ani este foarte posibil să arate fix la fel ca-n aceste fotografii.

Există însă părți pozitive evidente. Volanul a fost modificat, are aspect solid și îți oferă aderența de care ai nevoie atunci când conduci mașina peste media dinamică a clientului clasic de Yaris. Display-ul central oferă toate facilitățile lumii moderne la nivel de conectivitate, dar vine cu aceeași grafică învechită pe care o regăsim și pe frații mai mari Auris, C-HR sau RAV4. Totuși, pe un Yaris dai puțin peste 15.000 de euro, deci e mult mai ușor de acceptat mental acest compromis.

Mi s-a părut că Toyota a lucrat la aspectul și compoziția scaunelor, astfel că ele sunt ceva mai confortabile acum. 

La nivel de spațiu, persoanele de până în 1.80 nu vor avea probleme în față sau în spate. De aici în sus, asigurați-vă că intrați în mașină și-o testați pe larg înainte de a scoate banii din cont. 

Cu 286 de litri în portbagaj, Yaris se încadrează undeva la media segmentului condus, în plaja de motorizări pe benzină de 100-120 CP, de Skoda Fabia (330 de litri).

  • someone, marţi, 08.08.2017 14:26

    apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime

  • mircea, marţi, 08.08.2017 15:35

    @someone Nu e nimic oficial încă. Se vorbește și de o variantă, și de cealaltă. Vom vedea în scurt timp.

  • nume, marţi, 08.08.2017 21:03

    @someone Varianta corecta si oficiala este compresorul mecanic. Toate exemplarele destinate pietei din Europa, 400 sau cate vor fi, sunt deja rezervate.

  • Catalin, marţi, 08.08.2017 22:35

    Din text : ''De exemplu, Yaris 1.5 benzină de 111 CP oferă o accelerație 0-100 km/h în 11.2 secunde, singurul model din segment cu un timp mai slab fiind Ford Fiesta 1.0 EcoBoost de 100 CP, care vine în 12.2 secunde.'' Lasand la o parte exprimarea ''care vine in 12,2 secunde'', lucrurile nu stau deloc asa. Motorizarea 1.0 EcoBoost 100 CP de pe generatia anterioara Fiesta poate asigura acceleratia 0-100 km/h in 11,2 secunde, fix cat Yaris 1.5 benzina 111 CP. Iar in cazul generatiei recent lansate Fiesta cu 1.0 EcoBoost 100 CP, acceleratia 0-100 km/h este mai buna, de 10,5 secunde. Nicidecum de 12,2 secunde... Alt pasaj care necesita ajustari : ''Cu 286 de litri în portbagaj, Yaris se încadrează undeva la media segmentului condus, în plaja de motorizări pe benzină de 100-120 CP, de Skoda Fabia (330 de litri).'' Etc.

  • dudu, marţi, 08.08.2017 23:08

    doamne dar urata mai e.... spatele ala zici ca plange..

  • Catalin, marţi, 08.08.2017 23:10

    Scuze, paragraful anterior de la capitolul ''Performante'' lamureste faptul ca este vorba tot de Fiesta cu CVT, nu despre varianta cu transmisie manuala: ''Dacă transmisiile de tip CVT sunt perfecte pentru cei care vor să ruleze liniștiți și fără griji majore când vine vorba de consum, modul în care sunt construite aceste cutii pe mașinile de stradă fac ca nivelul performanțelor oferite să nu fie unul de nivel înalt. Am mai spus-o: e o chestiune asumată de constructori, deci nicio surpriză la acest capitol.'' Sunt anumite aspecte ce necesita ajustari, de exemplu cele legate de volumul portbagajului, cum am scris in comentariul anterior. Iar in unele locuri apar litere in plus: ''Volanul din pielesa sau oglinzile electrice și încăzite erau deja incluse din versiunea de bază Terra.'' Toti gresim, insa avem posibilitatea sa redresam :)

  • dan, miercuri, 09.08.2017 18:37

    masina este interesanta si destul de fiabila as zice insa ceea ce ma enerveaza este pretul care a crescut de la o generatie la alta;pe a mea din 2008 am dat 12645 euro iar acum acelas model este vreo 14500 de euro singurul avantaj concret fiin tichetul rabla, asta daca il ai ! :) In rest pot spune ca masina este destul de bine facuta, este spatioasa, ai garantie de 6 ani integrala iar fata de competitori cred ca nu sunt mari diferente de calitatae sa zicem fata de cele germane; poate fata de clio sau stiu eu fiesta

  • raducu, vineri, 11.08.2017 15:15

    Voi toti astia care va dati att cu parerea, sunteti inca la liceu, sau nu aveti de munca? Ba ce buni suntem la glas!

  • Daniel, sâmbătă, 12.08.2017 14:13

    Eu am luat de nou modelul din 2008 ....120 000 km si nici o problema , doar schimbare de ulei si filtre. Consum mic in uras ...singur - .....cuplu mic la motorul de 1l.