Performante
Dacă transmisiile de tip CVT sunt perfecte pentru cei care vor să ruleze liniștiți și fără griji majore când vine vorba de consum, modul în care sunt construite aceste cutii pe mașinile de stradă fac ca nivelul performanțelor oferite să nu fie unul de nivel înalt. Am mai spus-o: e o chestiune asumată de constructori, deci nicio surpriză la acest capitol.
De exemplu, Yaris 1.5 benzină de 111 CP oferă o accelerație 0-100 km/h în 11.2 secunde, singurul model din segment cu un timp mai slab fiind Ford Fiesta 1.0 EcoBoost de 100 CP, care vine în 12.2 secunde. În rest, majoritatea concurenților (și sunt vreo 10 în total) se învârt în jurul bornei de 10 secunde și chiar dedesubt. Renault Clio este cel mai rapid dintre concurenții direcți cu transmisie automată (9.2 secunde, adică cu nu mai puțin de două secunde mai rapid!).
Nici la viteză maximă nu avem în față vreun campion al segmentului, Yaris fiind singurul care nu reușește să treacă de bariera de 180 km/h (175, mai exact, în cazul modelului japonez). Asta în condițiile în care există concurenți care urcă până la 195 km/h sau chiar 200 km/h dacă luăm în considerare Mazda 2, model care însă nu oferă o cutie automată.
Paranteză importantă: nu trec de această categorie de punctare fără să anunț marea noutate din gama Yaris după cel de-al doilea facelift: apariția versiunii sportive Yaris GRMN, care duce modelul japonez, în premieră, un hot hatch de buzunar. În variantă GRMN, Yaris oferă un motor 1.8 Turbo de 210 CP și se bate direct cu modele precum Clio RS sau Fiesta ST. Asta r fi vestea bună. Vestea proastă e că ultimele informații de pe piață spun că doar 400 de exemplare sunt rezervate Europei, deci probabil că trebuie să vă grăbiți pentru a pune mâna pe unul. Paranteză închisă.
apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime