Consum
Știm cu toții - și cei care nu știu află acum - că o transmisie de tip CVT este "soluția" pe care mai ales constructorii japonezi o utilizează pentru a le oferi modelelor din gamă șansa se a se lupta de la egal la egal cu concurenții europeni când vine vorba de cifre de consum pe cutiile automate.
Iar în cazul lui Yaris, un CVT pus unde trebuie la vremea lui dovedește că poate fi soluția în lupta cu downsizing-ul preferat de majoritatea celorlalți constructori de pe piață. Astfel, deși cilindreea și puterea motorului pe benzină au crescut cu peste 10% după facelift, consumul mediu mixt oficial a scăzut cu 0.1 litri/100 km, ajungând acum la 4.8 litri/100 km. În oraș, mediul său natural de desfășurare, Yaris 1.5 benzină "mănâncă" 6.0 litri conform cifrei tehnice.
Sunt valori foarte bune într-o zonă a segmentului mic (100-120 CP benzină) în care cel mai economic model este Peugeot 208 1.2 Turbo de 110 CP (4.5 litri/100 km), iar mediile de consum urcă până la 5.4 litri/100 km în cazul motorului 1.2 Turbo de 120 CP de pe Clio.
Pe străzi și șosele, lucrurile nu stau însă ca-n cartea tehnică. Normal. La o rulare cât se poate de neutră, pentru că am încercat să simulez ritmul pe care l-ar aborda orice client al lui Yaris, am reușit să consum între 5.0 litri/100 km (la rularea pe DN1) și 9 litri/100 km (în orașul aglomerat).
apropo de yaris grmn: ati scris ca motorul e 1.8 turbo, altundeva am citit ca e supralimentat. care e varianta corecta? din pacate, si daca mi l-as permite, la 400 buc in europa, sansele sant minime