
Motor / Transmisie
Noul Transporter este disponibil cu motorizări diesel, anul viitor va debuta și o versiune plug-in hybrid, iar pentru cei care vor să călătorească cu emisii zero, există și versiuni electrice.
Așa cum spuneam, noi am condus versiunea e-Caravelle, echipată cu un singur motor electric, care dezvoltă 286 de cai putere și 415 Nm cuplu. Puterea este livrată punții spate, dar ulterior va debuta și o versiune cu tracțiune integrală.
Bateria are o capacitate utilă de 64 kWh, astfel că autonomia ajunge până la 357 de kilometri cu un plin de energie.
De ajuns, zic eu, pentru o escapadă la mare sau la munte cu prietenii. Apropo, dacă, totuși, trebuie să oprești pentru încărcarea bateriei, acest lucru poate fi realizat la stații rapide cu puteri de până la 125 kW. În acest caz, repriza 10-80% durează 39 de minute.
Fiind livrați instant, cei 286 de cai putere sunt suficienți pentru a pune în mișcare cele peste 2.5 tone. La viteze mici, mai ales la plecarea de pe loc, mașina se simte foarte sprintenă, dar, pe măsură ce cresc cifrele de pe vitezometru, lucrurile se mai domolesc puțin.
Vorbim despre o mașină electrică, așadar trebuie să menționăm și sistemul de regenerare al energiei pierdute la frânare, o tehnologie care mai adaugă câțiva kW în baterie și câțiva kilometri la autonomie. Nu poți regla intensitatea regenerării, dar transmisia are un mod B destul de eficient.
Nu frânează până la oprirea completă a roților, ceea ce înseamnă că nu poți conduce cu o singură pedală.
Ai la dispoziție mai multe moduri de rulare, inclusiv unul Sport. Sincer să fiu, nu am observat o mare diferență atunci când l-am selectat.
Una dintre cele mai insipide generatii