Motor / Transmisie
Golf GTE este primul model de serie din această gamă oferit din fabrică cu două motorizări care lucrează în tandem: una electrică și alta alimentată cu benzină. Unitatea 1.4 TSI din dotare dezvoltă 150 CP, în timp ce motorul electric asigură 102 CP. Sistemul hibrid rezultat asigură 204 CP la sarcină maximă - nu 252, aşa cum ar rezulta adunarea celor două puteri - iar cuplul maxim asigurat de acesta este de 350 Nm. Sistemul de propulsie este comun cu cel al lui Audi A3 e-tron.
Asta înseamnă că noul Golf GTE îl egalează pe actualul Golf GTI la cuplu motor și îl surclasează pe actualul Golf GTD la puterea totală. Resursele sunt livrate exclusiv punții față printr-o transmisie DSG cu șase trepte și două ambreiaje. Pentru a amplifica senzațiile sport, mașina are și sistem de sunet artificial al motorului, care îți rulează în difuzoare atunci când este cuplat modul sport al mașinii.
Golful GTE are patru moduri efective de rulare, comandate de două butoane.
Primul este modul 100% electric, în care și pornește atunci când pleacă de pe loc și are acumulatorii încărcați. Al doilea este modul GTE, un soi de buton Sport, care asigură performanțele maxime ale vehiculului.
Modurile de rulare trei și patru sunt cele două variațiuni ale sistemului de propulsie hibrid, șoferul alegând să funcționeze fie într-un mod hibrid care să încarce acumulatorul pentru o funcționare ulterioară în modul electric, fie într-un mod hibrid clasic, în care motorul electric susține pe cât posibil deplasarea mașinii, fiind ajutat de unitatea cu ardere internă. Un mod special are și cutia de viteze, care renunță la modul Sport al DSG-urilor în favoarea unui mod "B" (de la Brake), care accentuează frânarea de motor ca să încarce bateria sistemului hibrid.
Noul Golf GTE asigură reprize impresionante de la orice viteză ai pleca, iar puntea față ajunge să se chinuie destul de mult la plecările agresive de pe loc în condiții de aderență care nu sunt tocmai favorabile. Sunetul cu care ne-au obișnuit hot hatch-urile nu este prezent. Practic nu ai senzația sonoră că ne afli la bordul unui model deosebit de sportiv, dar mașina compensează prin felul în care urcă acul vitezometrului în neștire atunci când apeși puternic accelerația.
Dacă folosești o mașină ca asta în deplasările zilnice, vei avea ceva mai prietenos cu portofelul decât un GTI, mai ecologic și mai iute decât un GTD și un model mai interesant decât orice alt hibrid plug-in de volum lansat până acum.
Singura nemulțumire, pe lângă prezența sunetului artificial de motor, este nivelul de putere, care ar fi putut să fie mai mare. Dacă Volkswagen făcea un hibrid plug-in mai puternic decât GTI și-l lăsa doar pe Golf R mai puternic în ofertă, avea o șansă în plus să cucerească inimile pasionaților de clasa hot hatch-urilor. Așa, singura șansă este ca aceștia să testeze şi să înţeleagă şi această mașină.
Deci 4 stele jumate pentru un consum anuntat de 1.6l/100 km, iar reali au fost defapt 7.6l/100 km (poate cu bateria full, scade pe la 6.5-7), cu toate astea mi se pare mare consumul chiar si pentru puterea si performantele furnizate, sunt sigur ca nu isi justifica pretul.