Consum
Golf GTE anunță un consum mixt de 1.6 litri la sută în ciclul standard NEDC și emisii de CO2 de 37 de grame pe kilometru. Asta înseamnă că poți să-ți cumperi un hot hatch și să primești ecobonificație de la Guvernul României pentru că ai ales o mașină ecologică, un hibrid plug-in care emite sub 99 de grame de CO2 pe kilometru. Evident, aspectul acestei bonificații nu contează pentru clienții lui Golf GTE. În raport cu celelalte modele hibride din segment, consumul lui Golf GTE este mai mare, dar - aşa cum am arătat mai devreme - modelul vine cu mulți cai putere în plus față de oricare alt hibrid de clasă compactă disponibil în segmentul de volum.
Însă consumul ar putea fi un element care să le atragă puțin atenția de la fișa tehnică a lui GTI, model care prezintă 16 CP suplimentari și același cuplu maxim, dar un consum mixt de 6.4 litri la sută. Deodată, hibrizii par foarte atrăgători.
Cei 8600 de euro diferență dintre un Golf GTI și un Golf GTE se transmit în aproape 7.500 de litri de benzină 95 la preţul zilei în care a fost redactat acest material. Adică 187 de rezervoare pline de Golf GTE sau 150 de plinuri pentru un Golf GTI. În câțiva ani și cu un rulaj mai mare, diferența pică în favoarea hibridului plug-in, cu condiția unei utilizări zilnice și a prezenței unei prize de încărcare în viața șoferului.
În cadrul testului nostru, am plecat cu bateria încărcată complet de la sediul importatorului Volkswagen. De acolo ne-am deplasat în grabă la redacție, pentru că știrile de pe site-ul nostru nu se scriu singure, așa că am condus în ritmul traficului bucureștean. Pe seară și a doua zi dimineața am abordat un stil de conducere temperat, fără să renunțăm la sistemul de climatizare. Per total, am parcurs 21 de kilometri în modul 100% electric doar cu încărcarea de la priză. Am mai mers ulterior pe electric, după ce acumulatorul s-a mai încărcat la frânare, dar nu pe distanțe atât de însemnate.
Consumul urban afișat de computerul de bord după o zi de mers în ritmul traficului de București pe modul hibrid este de 8.6 litri la sută. După ce sistemul hibrid și-a intrat mai mult în pâine, consumul în oraș a scăzut la 7.4 litri la sută.
Regimul extraurban cu acumulatorul electric descărcat ne-a adus un consum de 6.8 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, motorul cu ardere internă stă la 2.500 rpm și consumul se stabilizează la 8.4 litri la sută. De notat faptul că mașina poate să ruleze cu o viteză de 130 km/h și în modul 100% electric, totul e să ai suficientă energie în acumulator. Valorile de mai sus au fost obținute fără să mai încărcăm acumulatorul lui Golf GTE de la priză.
Deci 4 stele jumate pentru un consum anuntat de 1.6l/100 km, iar reali au fost defapt 7.6l/100 km (poate cu bateria full, scade pe la 6.5-7), cu toate astea mi se pare mare consumul chiar si pentru puterea si performantele furnizate, sunt sigur ca nu isi justifica pretul.