Volkswagen Golf GTE

1.4 TSI 204CP hybrid Aut

Consum

4.5

Golf GTE anunță un consum mixt de 1.6 litri la sută în ciclul standard NEDC și emisii de CO2 de 37 de grame pe kilometru. Asta înseamnă că poți să-ți cumperi un hot hatch și să primești ecobonificație de la Guvernul României pentru că ai ales o mașină ecologică, un hibrid plug-in care emite sub 99 de grame de CO2 pe kilometru. Evident, aspectul acestei bonificații nu contează pentru clienții lui Golf GTE. În raport cu celelalte modele hibride din segment, consumul lui Golf GTE este mai mare, dar - aşa cum am arătat mai devreme - modelul vine cu mulți cai putere în plus față de oricare alt hibrid de clasă compactă disponibil în segmentul de volum.

Însă consumul ar putea fi un element care să le atragă puțin atenția de la fișa tehnică a lui GTI, model care prezintă 16 CP suplimentari și același cuplu maxim, dar un consum mixt de 6.4 litri la sută. Deodată, hibrizii par foarte atrăgători.

Cei 8600 de euro diferență dintre un Golf GTI și un Golf GTE se transmit în aproape 7.500 de litri de benzină 95 la preţul zilei în care a fost redactat acest material. Adică 187 de rezervoare pline de Golf GTE sau 150 de plinuri pentru un Golf GTI. În câțiva ani și cu un rulaj mai mare, diferența pică în favoarea hibridului plug-in, cu condiția unei utilizări zilnice și a prezenței unei prize de încărcare în viața șoferului.

În cadrul testului nostru, am plecat cu bateria încărcată complet de la sediul importatorului Volkswagen. De acolo ne-am deplasat în grabă la redacție, pentru că știrile de pe site-ul nostru nu se scriu singure, așa că am condus în ritmul traficului bucureștean. Pe seară și a doua zi dimineața am abordat un stil de conducere temperat, fără să renunțăm la sistemul de climatizare. Per total, am parcurs 21 de kilometri în modul 100% electric doar cu încărcarea de la priză. Am mai mers ulterior pe electric, după ce acumulatorul s-a mai încărcat la frânare, dar nu pe distanțe atât de însemnate.

Consumul urban afișat de computerul de bord după o zi de mers în ritmul traficului de București pe modul hibrid este de 8.6 litri la sută. După ce sistemul hibrid și-a intrat mai mult în pâine, consumul în oraș a scăzut la 7.4 litri la sută.

Regimul extraurban cu acumulatorul electric descărcat ne-a adus un consum de 6.8 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, motorul cu ardere internă stă la 2.500 rpm și consumul se stabilizează la 8.4 litri la sută. De notat faptul că mașina poate să ruleze cu o viteză de 130 km/h și în modul 100% electric, totul e să ai suficientă energie în acumulator. Valorile de mai sus au fost obținute fără să mai încărcăm acumulatorul lui Golf GTE de la priză.

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 06.11.2015 13:45

    Deci 4 stele jumate pentru un consum anuntat de 1.6l/100 km, iar reali au fost defapt 7.6l/100 km (poate cu bateria full, scade pe la 6.5-7), cu toate astea mi se pare mare consumul chiar si pentru puterea si performantele furnizate, sunt sigur ca nu isi justifica pretul.

  • g, vineri, 06.11.2015 14:19

    nu stiu de ce folosesc mizeria aia de material la scaune gen camasa de american somer si betiv.

  • Brembo, vineri, 06.11.2015 14:29

    Au jucat mizerabil , nu le prevad o perioada foarte usoara in viitor.

  • Andy, vineri, 06.11.2015 14:53

    @g De tartan ai auzit? E din Scotia. Cauta pe net si vezi despre ce e vorba si dupa aia mai gandeste-te inainte sa arunci ineptii...

  • Moldovean, vineri, 06.11.2015 16:22

    Iertați-mi ignoranța și țărănismul, dar 7,4 în oraș scot cu mastodontul meu diesel de aproape 4,8 m lungime și 1600 kg. 6,8 extraurban?! 8,4 la 130 km/h? Din nou, oi fi eu vreun ignorant, dar același mastodont al meu stă la 130 km/h la o turație doar cu puțin mai mică - cam 2300-2400 rpm și consumul e 5,3. Adică, nu vă supărați, dar un hibrid nu e hibrid și ca să consume mai puțin decât tractoarele care fumegă? Iar de la 1,6 la cât ați obținut voi e o diferență colosală. Nu cred că poți obține 1,6 nici dacă mergi constant cu 50 km/h pe București - Sinaia.

  • zarnesteanu, vineri, 06.11.2015 17:12

    @Moldovean, din cate am inteles consumurile astea au fost scoase cu bateria descarcata complet. Cred ca altfel sta situatia daca pleci de-acasa si conduci hybrid, nu primii kilometri total electric si pe urma motorul duce totul. Cred ca un test de durata (pe cateva zile si in diferite moduri de rulatre) ar fi mai relevant.

  • mircea, vineri, 06.11.2015 19:04

    @zarnesteanu Corect, ai înțeles perfect. Până la un test de durată, avem doar cifre parțiale valabile în doar câteva moduri de rulare. @Moldovean Mi-ai dat o idee minunată. Un test București-Sinaia și înapoi cu GTE. O să-l facem, chit că asta înseamnă să mai luăm o dată mașina. :)

  • IM, vineri, 06.11.2015 19:27

    VW nu se dezminte, joaca tare in continuare, pacaleste la fel de ca la diesel, auzi consum 1,6i/100km. Toyota care care a inventat, experimentat si imbunatatit acest sistem de propulsie, pe multe modele, inclusiv pe cele de lux din gama Lexus, nu au declarat un asemenea consum, pana si micutul Yaris hibrid declara un consum mediu peste dublul acestui fenomen GTE, ha, ha, ha.....

  • Sam93, vineri, 06.11.2015 20:01

    Cat? 47 de mii? Astia au inebunit complet? Pai ce masina imi iau eu de banii astia si mai imi raman si cateva mii de euro de benzina. Mor de ras. Plus ca consumul ala oficial e total aberant. Pot sa fie incarcate bateriile cat vrei ca tot o sa consume de cel putin 4-5 consumul oficial, ceea ce inseamna ca nu ai absolut nici un motiv sa cumperi masina, daca esti normal la cap.

  • unu1, vineri, 06.11.2015 20:42

    „Nu scurclasează GTI-ul”. ce face, scurclasează? :))

  • Moldovean, vineri, 06.11.2015 21:35

    Mircea, chiar mă gândeam dacă va răspunde cineva provocării, dar sincer, nu mă așteptam. Aștept să-mi dați peste nas :)

  • flavius, sâmbătă, 07.11.2015 00:52

    Inca o porcarie a marketingului ,acum hybrid-turbo-benzina.La banii astia daca esti eco rau iti iei o full electrica.Si bineinteles daca ai o eoliana.

  • Madalescu_Georgian, sâmbătă, 07.11.2015 13:51

    HALAL performante. Si cer un pret nesimtit de mare, asta in cazul in care Golf este o masina non-premium mediocra. Cat despre consum, se pare ca nici aici nu prea pot tine pasul ( asta daca nu or mai avea montat un soft care sa il mai scada cu vreo 3-4 litrii in viata reala pe computerul de bord ) ca sa prosteasca ''multimea'' cu argumente ca ~ vzi Doamne , masina era cu bateria descarcata complet .WHAT ? Cu bateria descarcata complet ? Cu atat mai NASOL , daca ne gandim ca motorul termic dezvolta doar 150 CP din 1.4 L adica '' daun saizing '' . BUA-HAHAHAHAHA . 7,4 L what ? si ''Regimul extraurban cu acumulatorul electric descărcat ne-a adus un consum de 6.8 litri la sută'' . CEEEE ???? 6.8 pt 1.4 150 de cai ? Pai va amintesc o masina de clasa superioara ( medie ) cu motor aspirat 2.0 165 Cp ) deci cu 15 cai in plus ) , ziceati asa la partea de consum : '' În regim extraurban, consumul variază în jurul a şase litri la sută, în funcţie de ritmul impus de şofer '' . Pai cum e cu ''daun saizingul'' si cu ''ingineria'' DAS AUTO ? :)))))

  • claudiu378, sâmbătă, 07.11.2015 18:46

    @Madalescu_Georgian 1. Poate ca pretul este intradevar putin cam mare, dar la o simpla comparatie cu Toyota Prius Plug-in o sa vezi ca Golf GTE este doar cu 1000 euro mai scump. 2. Este primul model hibrid al celor de la VW si conform specificatiilor arata destul de bine ca prima incercare. Ai totusi 200 de cai si poti rula doar cu motorul electric pana la 130 km/h(un Prius este limitat la 50 km/h in mod electric, sau varianta plug-in e limitata la 100km/h) si autonomia in mod electric este de 20 km, ceea ce e suficient pentru mersul la locul de munca. 3. Consumul real al Golf-ului este cam mare pentru un hibrid, probabil din cauza ca motorul termic nu incarca bateria la nevoie, aceasta fiind incarcata doar din recuperarea energiei la franare(platforma tehnica de la Prius poate folosi motorul termic pentru incarcarea bateriei pentru a avea suficient curent electric ca sa fie folosit la viteze mici si la plecarea de pe loc) Eu sunt de parere ca GTE are mai multe avantaje fata de un Prius Plug-in(performante superioare, autonomie mai mare in mod electric, viteza mai mare in mod electric, confort si materiale mai bune, iar Prius e superior la consum, fiabilitate, experienta in clasa hibrizilor), dar comparabil cu un model cu propulsie clasica, este prea scump. Totusi, e o optiune foarte interesanta in clasa hibrizilor si arata ca se pot obtine performante si dintr-un hibrid de volum.

  • Tiganas Alexandru, miercuri, 02.12.2015 11:19

    Toti marii producatori sunt total depasiti de fenomenul electrificarii masinilor. In cazul lui VW si al sau GOLF GTE cu al sau pret de 36 000 euro sau mai rau 47 000 euro cu cateva optiuni vorbim de pretul unui apartament cu 2-3 camere. Pana pretul unui hibrid sau unei masini electrice nu va fi asemanator unei masini normale acestea nu se vor vinde in numere mari. Singurul producator care dupa opinia mea are un produs bun si in curand va avea unul excelent este Tesla. Este singurul producator care ofera si carburant gratuit impreuna cu masina sa. Noul Tesla model 3 va revolutiona masina electrica asa cum o percepem noi si se va vinde in numere mari. Vom vorbi de o masina premium ce va sta in clasa cu Audi A4 sau BMW seria 3 si va costa 30 000 euro in conditiile in care statul roman ofera 6500 euro bonus si tesla ofera carburant gratuit. In 8 ani cat garanteaza Tesla bateriile la un 20 000 km pe an daca am folosi un autoturism diesel cu putere similara am consuma circa 2000 euro pe an pe carburant. In 8 ani ar rezulta 16 000 euro ceea ce impreuna cu bonusul de 6500 euro din partea statului ar duce suma la 22500 euro daca mai adaugam filtre ulei si alte consumabile de 1500 euro pe 8 ani am duce la 24000 euro economia. Ceea ce ar insemna ca masina dupa 8 ani te va costa 6000 euro. Daca o vinzi si mai recuperezi 3000 euro ramai cu un cost infim. Astfel autoturismul va fi un bun ce iti va face viata mai usoara si nu o corvoada financiara cum se intampla acum.

  • MariusP, miercuri, 02.12.2015 21:17

    Eforturile marilor producatori auto de a veni cu modele hibride sunt laudabile. Nu are rost sa ne legam de preturi si detalii de consum. Sa incercam sa privim mai detasati subiectul. E foarte bine ca se intampla in sfarsit. Ca apar noi modele hibrid si ca producatorii se gandesc la asta si fac eforturi. Normal ca pretul e mare pentru ca banii de cercetare si testare trebuie scosi de undeva.