Motor / Transmisie
Treaba asta cu mașinile electrice devine ușor iritantă pentru că nu o mai poți face pe grozavul cu numărul de caractere așternut pe hârtia asta virtuală la un test. Nu am nicio tresărire, nu sunt răvășit de emoție, cel puțin pentru moment, când mă gândesc la bobinajul statoric.
Dar, presimt că primul reflex cutis anserina va veni de la întrefier. Preț de două zile am avut în parcare un Volkswagen ID.4 Pro Performance, adică o baterie de 82 kWh, din care 77 kWh capacitate utilă și un motor de 150 kW/204 CP și 310 Nm îmbrăcați într-o caroserie... recunosc, exotică ca desen și linii.
Deși un model electric, livrarea puterii este similară cu ce găsim astăzi la un model cu propulsor termic. Fiind un model destul de greu (ID.4 are o masă de 2.124 kg) și vorbind doar despre propulsie, Volkswagen a ales o livrare progresivă a puterii.
Este o abordare care menajează atât componentele mecanice cât și pneurile, și, în final, putem spune că este vorba și despre siguranță. Senzația, din spatele volanului, în cazul unui kickdown a fost că ai acces la putere în vreo două trepte, pe măsură ce crește viteze de deplasare.
Ansamblul este conectat la o cutie automată cu o singură treaptă, așa că senzația de liniaritate este garantată încă de când ai plecat de pe loc.
Chiar dacă vorbim despre o masă totală generoasă, ID.4 oferă resurse îndestulătoare pentru orice familist care nu aleargă după recorduri. Mașina păstrează impulsuri bune la accelerare chiar și când ești pe autostradă.
În cazul unui kickdown nu mai ai parte de clasica explozie de putere. Abia după 50-60 km/h am avut senzația că sunt eliberați cei 310 Nm și că reprizele devin mai viguroase. Aș putea spune că este o formă de control a tracțiunii.
"La curent alternativ, adică prize AC, ID. 4 știe să înmagazineze până la 11 kW." Adica dupa ce a inmagazinat 11kw, s-a oprit incarcarea. Ca "rata de incarcare" s-ar masura in kW/h. Daca tot vor predomina masinile electrice, invatati putina terminologie sa nu va mai faceti de ras, cum faceati si pana acum...