Consum
Cei 77 kWh utili din baterie ar fi suficienți pentru 506 km, sau cel puțin așa susține Volkswagen. În ciclu WLTP, ID.4 Pro Performance are un consum declarat de 17.8 kW. Dacă am privi lucrurile din punct de vedere NEDC, mașina ar parcurge 608 km, dacă valoarea de consum mediu ar fi de 16.2 kW. Ușor utopic.
Punctual, pe parcursul testului, în mediul urban am gravitat în jurul unui consum de 21-22 kWh, ceea ce califică mașina pentru cel puțin 350 km autonomie. Nu am apelat la niciun truc pentru a reduce consumul, am folosit mașina în cel mai firesc mod.
Am descoperit că valoarea consumului mediu scade pe măsură ce reușești să așterni niște kilometri rulați fără întreruperi. Cu alte cuvinte, ID.4 se dovedește mai eficient la drum lung decât în mediul urban. Aici aș putea găsi câteva justificări. În primul rând partea de recuperare a energiei este mai ”lejer calibrată”. Motorul electric fiind pe puntea spate, o frânare regenerativă agresivă ar putea conduce, pe suprafețe de rulare cu aderență scăzută, la posibile surprize.
Nici modul ”B” nu pot spune că oferă o decelerare la fel de agresivă precum am găsit la alte modele electrice. Și cum aici obișnuim să nu lăsăm modelul testat de capul lui, am stat strâmb și am judecat drept. Sau invers.
Am decis să alăturăm acestui ID.4 niște rivali și valorile lor pentru o mai bună comparație: Nissan Ariya, Kia e-Niro și Ford Mustang Mach-E.
Nissan Ariya va debuta în acest an, are o baterie cu o capacitate utilă de 63 kWh și un consum mediu de 17.5 kWh. Kia e-Niro se laudă cu un consum mediu de 15.9 kWh și o autonomie teoretică de 455 km. Mustang Mach-E, în versiunea de bază, este o propulsie de 198 kW / 269 CP care se laudă cu un consum mediu de 17.2 kWh și o autonomie de 440 km. Așadar, pe hârtie, ceilalți rivali promit valori mai bune de consum.
La curent alternativ, adică prize AC, ID. 4 știe să înmagazineze până la 11 kW. Iar la stații de curent continuu, mașina poate primi până la 100 kW. Dacă ai acasă doar o priză domestică, vei fi nevoit să dezvolți ritualul de a pune mașina la încărcat zilnic sau măcar o dată la două zile. Dacă ai ceva mai mulți amperi, ești în zona de 7.2 kW sau chiar 11 kW, poți sta liniștit. O încărcare completă se va realiza peste noapte.
"La curent alternativ, adică prize AC, ID. 4 știe să înmagazineze până la 11 kW." Adica dupa ce a inmagazinat 11kw, s-a oprit incarcarea. Ca "rata de incarcare" s-ar masura in kW/h. Daca tot vor predomina masinile electrice, invatati putina terminologie sa nu va mai faceti de ras, cum faceati si pana acum...