Interior
ID.4 este construit pe aceeași platformă cu ID.3. Ampatamentul celor două modele este identic: 2.771 mm. Cu toate acestea, ID.4 lasă impresia unui spațiu mult mai generos. Avem un plus de 32 cm, mare parte din ei regăsiți la nivelul portbagajului, acolo unde ID.4 se laudă cu un volum de 543 litri, mai mare cu 158 litri decât în cazul lui ID.3.
Spațiul interior mai mare, în special pe bancheta din spate, este generat de poziția pe bancheta spate, aceasta având spătarul mai drept. Oricum, impresionantă senzația de spațiu la interior. Am zis că m-a mușcat, și da, așa a făcut mașina asta.
Prima grijă când am urcat la volan a fost să-mi ajustez poziția scaunului. Am început cu înălțimea șezutului. Reglajele sunt manuale, am dus mâna la tija din zona inferioară stânga a scaunului, am acționat-o cu degetul mare – policele, și fără a privi, am încercat să văd cu restul degetelor cam câtă cursă are acel levier. Problema este că spre baza levierului există un spațiu gol prin care degetul mic s-a strecurat și a fost ușor ghilotinat de levier la apăsare. S-au zbătut două lacrimi, dar am fost bărbat. Trebuia să povestesc acest episod, să răzbun momentul de slăbiciune.
Revenind, vizual, interiorul arată foarte bine, scaunele versiunii testate bucură vizual, cromatica interiorului este sobră și elegantă, finisarea, de asemenea, bună. Și materialele, în mare parte, sunt bune, însă calitatea lor scade considerabil pe măsură ce pipăi zonele inferioare. Plasticul moale de pe planșa de bord nu poate substitui aspectul tare și neprietenos al celorlalte zone.
Mi-aș fi dorit niște scaune față ceva mai comode, însă cred că poate fi doar o chestie subiectivă. Oferă un suport lateral corect, dar sunt o idee cam tari.
La baza display-ului central se află o zonă cu comenzi pentru reglarea temperaturii și a volumului. E similar cu ce vedem pe noul Golf. Sau cu ce vedem pe Enyaq. Este fix zona pe care ai tendința să-ți sprijini încheietura mâinii pentru a avea precizie când vrei să efectuezi o comandă pe display. Moment în care fie ”reglezi” temperatura interioară, fie umbli la volum. Detaliu iritant. Descoperi că ești nevoit să îți sprijini mâna de partea superioară a display-ului pentru a câștiga precizie.
Mașina vine cu spații de depozitare generoase. Nu vei simți că ești înghesuit de obiectele personale.
În plus, o notă maximă pentru insonorizare. Cred că este electrica la care am găsit cel mai bine dozat interior din punct de vedere al insonorizării. De la volan percepi ceva sunet de la suspensie, cât să ai un feedback adecvat legat de suprafața de rulare și un anumit procent de sunet al străzii, al traficului. În rest, liniște.
Atenție la organizarea lucrurilor în portbagaj. Cablurile de încărcare au un spațiu dedicat sub planșeu, prin urmare, dacă ai multe lucruri deasupra planșeului... vei da puțin din mâini până ajungi la ele.
"La curent alternativ, adică prize AC, ID. 4 știe să înmagazineze până la 11 kW." Adica dupa ce a inmagazinat 11kw, s-a oprit incarcarea. Ca "rata de incarcare" s-ar masura in kW/h. Daca tot vor predomina masinile electrice, invatati putina terminologie sa nu va mai faceti de ras, cum faceati si pana acum...