Interior

4.0

ID.4 este construit pe aceeași platformă cu ID.3. Ampatamentul celor două modele este identic: 2.771 mm. Cu toate acestea, ID.4 lasă impresia unui spațiu mult mai generos. Avem un plus de 32 cm, mare parte din ei regăsiți la nivelul portbagajului, acolo unde ID.4 se laudă cu un volum de 543 litri, mai mare cu 158 litri decât în cazul lui ID.3.

Spațiul interior mai mare, în special pe bancheta din spate, este generat de poziția pe bancheta spate, aceasta având spătarul mai drept. Oricum, impresionantă senzația de spațiu la interior. Am zis că m-a mușcat, și da, așa a făcut mașina asta.

Prima grijă când am urcat la volan a fost să-mi ajustez poziția scaunului. Am început cu înălțimea șezutului. Reglajele sunt manuale, am dus mâna la tija din zona inferioară stânga a scaunului, am acționat-o cu degetul mare – policele, și fără a privi, am încercat să văd cu restul degetelor cam câtă cursă are acel levier. Problema este că spre baza levierului există un spațiu gol prin care degetul mic s-a strecurat și a fost ușor ghilotinat de levier la apăsare. S-au zbătut două lacrimi, dar am fost bărbat. Trebuia să povestesc acest episod, să răzbun momentul de slăbiciune.

Revenind, vizual, interiorul arată foarte bine, scaunele versiunii testate bucură vizual, cromatica interiorului este sobră și elegantă, finisarea, de asemenea, bună. Și materialele, în mare parte, sunt bune, însă calitatea lor scade considerabil pe măsură ce pipăi zonele inferioare. Plasticul moale de pe planșa de bord nu poate substitui aspectul tare și neprietenos al celorlalte zone.

Mi-aș fi dorit niște scaune față ceva mai comode, însă cred că poate fi doar o chestie subiectivă. Oferă un suport lateral corect, dar sunt o idee cam tari.

La baza display-ului central se află o zonă cu comenzi pentru reglarea temperaturii și a volumului. E similar cu ce vedem pe noul Golf. Sau cu ce vedem pe Enyaq. Este fix zona pe care ai tendința să-ți sprijini încheietura mâinii pentru a avea precizie când vrei să efectuezi o comandă pe display. Moment în care fie ”reglezi” temperatura interioară, fie umbli la volum. Detaliu iritant. Descoperi că ești nevoit să îți sprijini mâna de partea superioară a display-ului pentru a câștiga precizie.

Mașina vine cu spații de depozitare generoase. Nu vei simți că ești înghesuit de obiectele personale.

În plus, o notă maximă pentru insonorizare. Cred că este electrica la care am găsit cel mai bine dozat interior din punct de vedere al insonorizării. De la volan percepi ceva sunet de la suspensie, cât să ai un feedback adecvat legat de suprafața de rulare și un anumit procent de sunet al străzii, al traficului. În rest, liniște.

Atenție la organizarea lucrurilor în portbagaj. Cablurile de încărcare au un spațiu dedicat sub planșeu, prin urmare, dacă ai multe lucruri deasupra planșeului... vei da puțin din mâini până ajungi la ele.

  • Aiurit, luni, 09.08.2021 11:55

    "La curent alternativ, adică prize AC, ID. 4 știe să înmagazineze până la 11 kW." Adica dupa ce a inmagazinat 11kw, s-a oprit incarcarea. Ca "rata de incarcare" s-ar masura in kW/h. Daca tot vor predomina masinile electrice, invatati putina terminologie sa nu va mai faceti de ras, cum faceati si pana acum...

  • PMC, luni, 09.08.2021 12:00

    https://www.youtube.com/watch?v=sdcA_Mvo_34

  • ds, luni, 09.08.2021 12:14

    O precizare necesară: acel scandal VW nu a fost tocmai micuț, cum zice autorul care cam face pe niznaiul și zice că nu-și aduce aminte exact. Păi hai să-ți aducem aminte că scandalul a costat vw peste 30 de miliarde de euro, cam cât PIB-ul unei țări mici.

  • nume, luni, 09.08.2021 12:34

    ^Probabil a bagat degetele la 11 kWh. Sau 11 kW? Nu conteaza. Oricum nu pare sa faca diferenta intre ele. Revenind, singurul lucru "micut" este autonomia reala a acestui VW, nicidecum scandalul Dieselgate.

  • Kirotractor, luni, 09.08.2021 12:47

    Autorul a fost doar (auto)ironic, colega @ds. Altfel, văd prima oară-n pagina AM două clone VAG testate una lângă alta. Paradoxal, VW-ul ceva mai mic decât Skoda Eny-Edyakkk e mai greu cu 34 kg... dar sprintează mai bine. ...Și e mai ieftinache, OMG ! Strict stilistic vorbind, ID-ul îmi pare un gen de Kadjar balenoid și amorf, cu volan tot de Polo. Mai clar, impersonal ca o sarma (d-aia babană, moldovenească). Restul e-dilemelor le las baltă, fiindcă oricum e-zombii nu pot fi angrenați în dezbateri logice.

  • ds, luni, 09.08.2021 13:05

    @Kirotractor, modul ironie era pe "on", m-am prins! Dar parcă mergea s-o spună pe șleau, ce, cum și cât. Că, deh, au făcut-o de oaie rău de tot, iar ID-ul ăsta nu vine ca mătăniile după păcate, sau ca pusul de cenușă-n cap. Vine c-așa e trendul și nu-și pot permite să piardă startul.

  • M, luni, 09.08.2021 15:15

    "Cei 77 kWh utili din baterie ar fi suficienți pentru 506 km, sau cel puțin așa susține Volkswagen. În ciclu WLTP, ID.4 Pro Performance are un consum declarat de 17.8 kW. Dacă am privi lucrurile din punct de vedere NEDC, mașina ar parcurge 608 km, dacă valoarea de consum mediu ar fi de 16.2 kW. Ușor utopic. Punctual, pe parcursul testului, în mediul urban am gravitat în jurul unui consum de 21-22 kWh, ceea ce califică mașina pentru cel puțin 350 km autonomie. " Cred ca semenea pasaje trebuie citite cu atentie si intelegere, inainte sa dai banii din mana. Stilistic, a se vedea "Kirotractor".... dar fiecare cu gustul lui. Si cotiera o fi tot electrica saraca?

  • pipo, luni, 09.08.2021 16:00

    Daca scoatem componenta "eco" din ecuatie, acest model reprezinta o involutie ca si automobil ,din toate punctele de vedere. Acel interior ,in mod special, e de nivelul anilor 2000 cel mult. Nu inteleg nici in ruptul capului de ce ar trebui un client sa faca atatea "sacrificii" doar fiindca vrea sa conduca un model electric, nu exista nici-o explicatie logica pt. costurile acestor automobile electrice. Toti dau vina pe baterii ,dar e clar ca nu aceasta este problema. Sunt simple experimente adresate naivilor deocamdata.

  • inexorabil, luni, 09.08.2021 20:22

    Citind doar titlul (adică înainte de a deschide articolul), m-am simţit în pielea nemuritorului Biban (aka Dem Rădulescu): “Sunt atât de curios, că nici nu ştiu unde voi dormi la noapte”. În clipul de mai jos, s-a “înălţat la cer” nu doar un model, ci şi marca în sine. Marcând, totodată, o pildă magistrală de cinism şi de perfidie a autorilor. Ba chiar ultimele şase secunde ale clipului mă duc cu gândul la Anonymous-ii emolari. https://www.youtube.com/watch?v=Vvt8G01jVzg

  • @pipo, marţi, 10.08.2021 00:08

    Dar nu te obliga nimeni sa iei VAG. De exemplu Volvo XC40 full electric, are fix acelasi aspect si interior ca cel pe benzina sau diesel, difera doar display-ul unde iti afiseaza alte date fiind o masina full electrica. La fel putem da exemple de la Mercedes, Audi, unde nu mi se pare ca ar fi nicio involutie.

  • Edikkk, marţi, 10.08.2021 09:22

    @pipo Pentru tractoristul care conduce în maieul cu găurele şi munceşte el acolo la schimbător şi calcă sârba în pedale, da, tu ai nevoie de un bord plin ochi de butoane şi care să se scurgă şi pe consola dintre cei din faţă... Maşinile IDx sunt moderne şi inovative - fac SCHIMBAREA de la o maşină care punea atenţia pe condus stilul muncit, pe o maşină condusă de plăcere foarte uşor care îţi dă posibilitatea să socializezi cu pasagerii. Dar unii, lipsa schimbătorului falus (chiar şi schimbătorul de la automate) care să fie mângâiat intensiv, este o mare lovitură.

  • Edikkk, marţi, 10.08.2021 09:36

    https://youtu.be/kmilnvo0t00

  • Leontin, marţi, 10.08.2021 09:43

    Domnilor, aceasta este o mașina de familie conform descrierilor dumneavoastră. Denumirea de SUV pare total nepotrivita, mai ales ca testul dumneavoastră s-a realizat in oraș și pe sosea. Un SUV se testează pe teren accidentat (ca de aia e cumpărat). Nu m-a interesează accelerația pana la 100 km/h sau stabilitatea in curbe. M-a interesează cum urca in panta, cum se descurca la nisip, etc. Și am o întrebare: plec cu mașina la munte și ii vine sorocul sa ii încarc bateria. Cum procedez????? Ca vreau sa m-a și întorc acasă.

  • LR, marţi, 10.08.2021 10:20

    @Leontin Dacă vrei să "t-e" și întorci acasă, trebuie doar să "t-e" dai la vale cu frâna de motor. "Î-ți" vei încărca și bateria.

  • inexorabil, miercuri, 11.08.2021 09:19

    Electrikkk este "inovativ" în limba română, aidoma generației dez-vertebratelor. Și se "mulează" fix pe stilul suculent securist de a contracara "dujmanii" e-poporului. PS. Ba iete că eu, unul, simt plăcere (și încă de înaltă clasă) doar "jucând scârba în pedale", bașca socializez cu pasagerii de stă mâța-n coadă. Acum, dans, gagico! Și vorba lui Ombladon: dacă nu vrei să ne arăți chiloții, atunci beep-beep (copii, mergeți la culcare, că nu-i pentru voi).

  • pipo, miercuri, 11.08.2021 12:38

    Hopa si cerberii electrificarii...bai baieti voi nu mai vedeti nimic din cauza voalului transformat in ura ce vi s-a asternut pe ochi ,nu mai sunteti in stare sa cititi si sa procesati corect nici macar un text simplu atata timp cat acesta NU ridica in slavi electricele . Nu am ce sa comentez la interpelari fara noima si injurii dar va dati seama cat de bolnav mintal poate sa fie arhitoleratul idiot al acestui site, daca el vede falusuri in levierul cutiei de viteze.

  • ADG, joi, 14.10.2021 09:34

    Eu cred ca toti cei care fac comentarii aici isi exprima ideile doar din ,,auzite". Va recomand sa mergeti cu un ID4 si apoi sa comentati. Nu cred ca s-a inventat autoturismul perfect , mai ales la un pret similar. Asa ca daca nu sunteti posesorul unui ID4 sau nu l-ati condus o perioada , ar fi cazul sa nu faceti afirmatii gratuite. Stiti cum este zicala: Vulpea care nu ajunge la struguri spune ca sunt acri...