Consum
Așa cum spuneam, de-a lungul timpului, oamenii și-au tot cumpărat Touareg cu motorizări diesel pentru că au dorit să fie cât mai eficienți. De multe ori, cu cât mașina este mai mare, cu atât mai mult îți vei dori să ai un motor diesel sub capotă, în speranța de a economisi carburant.
Ei bine, da, pentru un Touareg care e pus serios la treaba, un propulsor pe motorină ar fi, probabil, cea mai înțeleaptă alegere. Asta mulțumită cuplului motor superior, care te-ar ajuta să tractezi lucruri sau să ieși din situații dificile, dacă ajungi pe drumuri desfundate.
Cu toate acestea, dacă e să fim sinceri, majoritatea clienților de Touareg nu mai folosesc această mașină în astfel de scopuri. Astăzi vedem SUV-ul Volkswagen mai mult prin orașe, în parcări de mall-uri și așa mai departe. Deci, zone unde folosirea unui propulsor pe benzină ar putea fi recomandată.
Concret, modelul nostru a afișat un consum de 16 litri/100 kilometri în București, cu 4 litri mai mult decât un model diesel de 286 CP, pe care l-am avut la dispoziție cu ceva timp înainte. În afara orașului, pe autostradă, acest consum a scăzut la 9 litri/100 kilometri parcurși, în timp ce în regim de drum național, consumul a scăzut la 7 litri/100 kilometri.
Comparativ, modelul diesel a reușit 8 litri/100 kilometri pe autostradă și 5.6 litri/100 kilometri în regim de drum național. Diferențe care pot fi reduse dacă luăm în calcul și diferența de preț pentru cele două tipuri de combustibili.
La nivel oficial, conform testelor WLTP efectuate de Volkswagen, Touareg V6 TSI ar trebui sa consume 9 litri/100 kilometri. Tot la nivel oficial și rivalii acestei mașini vin cu numere super optimiste.
Aici putem include Kia Sorento, Hyundai Santa Fe sau Toyota Highlander. Cu toate acestea, rivalii enumerați se înscriu, mai degrabă, într-un segment inferior lui Touareg, deși dimensiunile sunt comparabile. Niciuna dintre ele nu are motorizări atât de puternice sau cu o capacitate cilindrică atât de mare. Pe de altă parte, nici comparația cu modele precum Audi Q7, BMW X5 sau Mercedes-Benz GLE nu pare corectă, modelele premium fiind mult mai scumpe și mai puternice.
Așadar, Touareg ocupă un loc foarte interesant, de mijloc, în acest segment. Kia Sorento, în cea mai puternică versiune a sa, ajunge la doar 265 CP, dintr-un tren de rulare plug-in hibrid, și are un consum mediu estimat la 1.6 litri/100 kilometri. Nerealist. La fel și fratele de platformă Hyundai Santa Fe, cu exact aceleași specificații tehnice. Toyota Highlander și al său tren de rulare hibrid, de 243 de cai putere, pretinde un consum mediu de 6.7 litri/100 kilometri, ceva mai realist.
Singurul concurent direct real este F Pace și nu este luat în calcul deloc. A-i zice că ăsta e un site făcut de oameni cu cunoștințe auto, dar dă cu virgulă de multe ori.