Calitate / Pret

3.5

Un pic mai sus menționam faptul că e greu să încadrezi Touareg într-un segment anume. Pe de o parte, este cel mai scump produs al celor de la Volkswagen și nu a fost niciodată o mașină ieftină. Pe de altă parte, comparativ cu modele precum X5 sau GLE, este un chilipir. Astfel, Touareg se află într-un fel de purgatoriu.

Prețurile încep de la 61.520 de euro în România, pentru varianta cu motor diesel de 3 litri și 231 de cai putere. Pentru versiunea testată de noi prețul urcă la minim 64.700 de euro, în nivelul de echipare Elegance. Pentru echiparea R-Style, precum cea oferită nouă la test, vei plăti măcar 71.000 de euro.

Aceasta include dotări standard precum pilot automat, aer condiționat automat pe două zone, conexiune pentru Android Auto și Apple CarPlay, blocuri optice spate LED, computer de bord cu afișaj de 7 inch, faruri LED automate, jante de 20 de inch, asistenți la rularea semi-autonomă, iluminare ambientală, bare de protecție R-Style, parbriz termoizolant, plafon în culoare neagră, geamuri fumurii pe spate, scaune față reglabile electric, moduri de conducere, keyless entry și keyless go și tapițerie din piele și piele ecologică.

Modelul nostru de test avea o etichetă de 85.000 de euro. Ea includea și opțiuni precum aerul condiționat pe patru zone (1.000 euro), pachetul Black Style (1.000 Euro), pachetul dinamic, care a adus suspensia pneumatică și direcția integrală (3.160 de euro), faruri LED cu funcție matrix (2.075 euro), pachet de asistență plus (1.300 euro) și multe altele.

Comparativ, un Kia Sorento cu același nivel de echipare are un preț de pornire de 64.000 de euro, în timp ce pentru Toyota Highlander lucrurile sunt mai simple, configurațiile fiind fixate de producător la câteva opțiuni. Prețurile încep de la 53.500 de euro.

Pentru un BMW X5 xDrive40i ar trebui să plătești minim 75.300 de euro, iar pentru un Mercedes-Benz GLE 450 de la 81.670 de euro. Ceea ce reafirmă caracterul median al lui Touareg.

  • Superior, joi, 13.04.2023 14:51

    Singurul concurent direct real este F Pace și nu este luat în calcul deloc. A-i zice că ăsta e un site făcut de oameni cu cunoștințe auto, dar dă cu virgulă de multe ori.

  • Superior, joi, 13.04.2023 14:55

    P. S. Highlander are portbagaj comparabil, 460 fiind în varianta cu ultimile scaune ridicate probabil, sau a lui Rav4.

  • Seriff, joi, 13.04.2023 16:56

    @Superior, rav 4 e trabant pe langa asta, am mers cu ambele, nu au nimic in comun, vin din 2 lumi complet paralele.

  • PMC, joi, 13.04.2023 19:23

    Asa ceva ingroapa smititii de la VW. Cine vrea sa inteleaga de ce VW a ajuns cel mai mare producator auto de volum poate sa se uite la masina asta. Cine vrea sa inteleaga de ce VW o sa devina irelevanta in cativa ani, poate chiar o sa dispara, poate sa se uite la id3. Touaregul acesta e apusul unei istorii superbe. Ce urmeaza e scum, prost si hidos. Eu nu cred ca VW va fi vreodata perceputa ca si companie producatoare de masini electrice. Cred ca de ceea ce li-i frica, de aia n-o sa scape. Asa sa le ajute Dumnezeu.

  • Alternativa, vineri, 14.04.2023 09:22

    Cu 85 de mii nu mai bine iti iei un apartament, il dai in chirie si cu 500 de euro pe luna astfel obtinuti iti iei in leasing orice masina iti doreste sufletul, pe care o schimbi cand vrei ca pe sosete cu orice altceva cand te plictisesti? Si ramai si cu apartamentul...

  • petrush, vineri, 14.04.2023 19:17

    AM,GN. ce mentalitate! nu ne-au placut dimensiunile rubensiene ?! si tu umbli prin praf? de ce te-ai repezit la touareg si nu la polo?

  • Superior, vineri, 14.04.2023 22:06

    @Seriff - ce zic eu, ce înțelegi tu

  • DanG, sâmbătă, 15.04.2023 11:45

    @PMC S-ar putea sa ai dreptate desi e posibil sa se salveze cu modele electrice mici, cum e acel ID2. Pe cat de banale mi se pare ID3,4,5 si 7, pe atat de sexy imi pare cutiuta de ID2.

  • vali42, marţi, 18.04.2023 10:00

    e regretabil sa vezi, intr-un articol redactat de o publicatie, greseli gramaticale: „Comfortul oferit de suspensia...” Confort e corect, nu comfort! cu N!

  • parere, sâmbătă, 22.04.2023 16:23

    RAV4 este peste rebutul asta german. Am fost cu unul si am ramas uimit cat de mult a decazut VW la calitatea interioarelor.

  • @părere, duminică, 23.04.2023 11:59

    vw mai are vreo 10 ani până să ajungă la calitatea toyota. Încă stă bine. :)))))))

  • Investigașul, duminică, 23.04.2023 12:03

    Când ești sărac poți să-ți imaginezi orice, chiar și plata unui leasing din chirii. :)))))) Săracul știe întotdeauna mai bine decât oricine cum să cheltuie banii. :)))))))))

  • paul_jn1, miercuri, 26.04.2023 16:47

    Consum exagerat, fiabilitate scazuta, nu stiu dece a primit 4.8. In comparatie un RAV4 plug in are un consum pe jumatate, fiabilitate foarte buna, 0-100 in 6 secunde, motor 2.5 si datorita faptului ca este hibrid impozit mic, valoare mai buna la revanzare.