Interior

4.5

Odată urcat (literalmente) la bordul lui Touareg, observi ce înseamnă un cockpit de avion transformat în bord de SUV. Asta pentru că totul a fost tehnologizat și este acum animat de ecrane.

Planșa de bord este dominată de ecranul de 15 inch pe care îl poți achiziționa pe versiunile de top. Acolo vei găsi comenzile pentru multe dintre funcțiile mașinii. Multe butoane fizice au fost eliminate și integrate în acest ecran uriaș. Ergonomia are, deci, un pic de suferit.

Îți va lua ceva să te acomodezi cu acest sistem, dar unele comenzi fizice au rămas la locul lor. Am apreciat și faptul că selectorul de viteze are încă un feeling mecanic și că se simte masiv.

În spatele volanului ai la dispoziție un instrumentar de bord de 12 inch, cu o rezoluție și luminozitate foarte bune, fiind ușor de citit. Nu am apreciat, în schimb, folosirea de butoane sensibile la atingere pe volan, care sunt incredibil de frustrant de folosit fără a te distrage.

Materialele folosite sunt un mix foarte bun, așa cum te-ai aștepta de la „cel mai premium” produs Volkswagen. Scaunele pot fi îmbrăcate într-o piele care se simte foarte bine la atingere. Bordul este acoperit cu materiale moi chiar și în zona de jos a panourilor ușilor, unde plasticul VW lasă de multe ori de dorit. Deci, clar nu aș putea spune că avem de-a face cu cele mai ieftine soluții. Mai mult, buzunarele ușilor sunt tapițate cu catifea.

Per total, senzația este de calitate și cu siguranță mult peste tot ceea ce oferă Volkswagen pe celelalte modele ale sale. Spațiul este și el impresionant și ai putea găzdui trei adulți pe locurile din spate, fără probleme. De fapt, singura problemă ar putea fi accesul, nu pentru că ușile nu se deschid destul de larg, ci din cauza înălțimii podelei. Apropo, podeaua are un tunel de transmisie foarte mic în spate, ceea ce amplifică senzația de spațiu.

Alte două elemente interesante scot în față interiorul lui Touareg: plafonul panoramic cu trapă, care devine, conform celor de la Volkswagen, cel mai mare plafon din portofoliul mărcii, cu o deschidere interioară de 127 pe 82.5 centimetri. Portbagajul continuă să fie la fel de serios când vine vorba de volum, informație care bucură mai ales familiile ce se vor orienta spre modelul german: 810 litri. Ca să vă faceți o idee, Sorento oferă 700 de litri, Santa Fe 634 de litri, iar Toyota Highlander doar 453 de litri.

Există însă și câteva critici punctuale pentru Touareg. Una dintre ele este utilizarea pe scară largă a plasticului negru lucios, care va atrage multe amprente și praf de-a lungul timpului. Acesta e ușor de observat pe consola centrală, de exemplu.

  • Superior, joi, 13.04.2023 14:51

    Singurul concurent direct real este F Pace și nu este luat în calcul deloc. A-i zice că ăsta e un site făcut de oameni cu cunoștințe auto, dar dă cu virgulă de multe ori.

  • Superior, joi, 13.04.2023 14:55

    P. S. Highlander are portbagaj comparabil, 460 fiind în varianta cu ultimile scaune ridicate probabil, sau a lui Rav4.

  • Seriff, joi, 13.04.2023 16:56

    @Superior, rav 4 e trabant pe langa asta, am mers cu ambele, nu au nimic in comun, vin din 2 lumi complet paralele.

  • PMC, joi, 13.04.2023 19:23

    Asa ceva ingroapa smititii de la VW. Cine vrea sa inteleaga de ce VW a ajuns cel mai mare producator auto de volum poate sa se uite la masina asta. Cine vrea sa inteleaga de ce VW o sa devina irelevanta in cativa ani, poate chiar o sa dispara, poate sa se uite la id3. Touaregul acesta e apusul unei istorii superbe. Ce urmeaza e scum, prost si hidos. Eu nu cred ca VW va fi vreodata perceputa ca si companie producatoare de masini electrice. Cred ca de ceea ce li-i frica, de aia n-o sa scape. Asa sa le ajute Dumnezeu.

  • Alternativa, vineri, 14.04.2023 09:22

    Cu 85 de mii nu mai bine iti iei un apartament, il dai in chirie si cu 500 de euro pe luna astfel obtinuti iti iei in leasing orice masina iti doreste sufletul, pe care o schimbi cand vrei ca pe sosete cu orice altceva cand te plictisesti? Si ramai si cu apartamentul...

  • petrush, vineri, 14.04.2023 19:17

    AM,GN. ce mentalitate! nu ne-au placut dimensiunile rubensiene ?! si tu umbli prin praf? de ce te-ai repezit la touareg si nu la polo?

  • Superior, vineri, 14.04.2023 22:06

    @Seriff - ce zic eu, ce înțelegi tu

  • DanG, sâmbătă, 15.04.2023 11:45

    @PMC S-ar putea sa ai dreptate desi e posibil sa se salveze cu modele electrice mici, cum e acel ID2. Pe cat de banale mi se pare ID3,4,5 si 7, pe atat de sexy imi pare cutiuta de ID2.

  • vali42, marţi, 18.04.2023 10:00

    e regretabil sa vezi, intr-un articol redactat de o publicatie, greseli gramaticale: „Comfortul oferit de suspensia...” Confort e corect, nu comfort! cu N!

  • parere, sâmbătă, 22.04.2023 16:23

    RAV4 este peste rebutul asta german. Am fost cu unul si am ramas uimit cat de mult a decazut VW la calitatea interioarelor.

  • @părere, duminică, 23.04.2023 11:59

    vw mai are vreo 10 ani până să ajungă la calitatea toyota. Încă stă bine. :)))))))

  • Investigașul, duminică, 23.04.2023 12:03

    Când ești sărac poți să-ți imaginezi orice, chiar și plata unui leasing din chirii. :)))))) Săracul știe întotdeauna mai bine decât oricine cum să cheltuie banii. :)))))))))

  • paul_jn1, miercuri, 26.04.2023 16:47

    Consum exagerat, fiabilitate scazuta, nu stiu dece a primit 4.8. In comparatie un RAV4 plug in are un consum pe jumatate, fiabilitate foarte buna, 0-100 in 6 secunde, motor 2.5 si datorita faptului ca este hibrid impozit mic, valoare mai buna la revanzare.