Consum
Pentru această configurație, Volvo declară un consum de energie de 17.5 kWh, desigur, în condiții ideale. Pe care foarte rar, sau poate chiar niciodată, nu le vei întâlni.
Eu am preluat mașina cu bateria încărcată complet, iar la finalul zilei aveam un consum de 21.7 kWh, o viteză medie de 28.4 km/h și autonomie de 227 de kilometri (50% baterie). Consumul strict urban, pe o distanță de 20 de kilometri, a fost de 24 kWh. Cu o viteză medie de 23 km/h.
Știind că a doua zi urmează un drum lung, am conectat mașina la o stație de încărcare rapidă (50 kW), iar după o oră și 10 minute bateria a ajuns la 100%. A durat ceva mai mult pentru că viteza de încărcare a stației nu era deloc stabilă.
Am încărcat 36 de kW, cu un cost de 86 de lei.
La munte am ajuns cu 179 de kilometri autonomie și 40% baterie, dar pe tot parcursul drumului am avut setată temperatura de 24-25 de grade în habitaclu (afară fiind încă destul de frig). Ocazional am pornit și încălzirea în scaune și în volan.
La coborârea spre Sinaia am recuperat cam 10 kilometri, iar navigația mașinii îmi spunea că mai pot să parcurg încă 110 kilometri cu 26% baterie. Era suficient pentru a ajunge la destinație, dar pentru liniștea mea am mai oprit o dată pentru încărcare.
În circa 35 de minute, bateria a ajuns la 52%, aveam 236 de kilometri autonomie, așadar eram liniștit.
La finalul zilei în care am condus doar extra-urban, în trafic, pe drumuri de munte și la temperaturi deloc prietenoase cu mașinile electrice, bordul îmi arăta următoarele informații: 305 kilometri parcurși, consum de 20.2 kWh și o viteză medie de 51.3 km/h.
Fiind poziționat într-un segment destul de aglomerat, Volvo EX30 are destui de mulți rivali, mai accesibili, mai puțin puternici sau care consumă mai mult sau mai puțin. Acum, noi ne-am oprit la Kia e-Niro, la Jeep Avenger și la DS3 Crossback E-Tense.
Din punct de vedere al consumului, Kia declară pentru Niro EV 15.9 kWh/100 de km (dar ai doar 204 CP la dispoziție), Jeep Avenger vine cu 15.8 kWh/100 de km (156 CP), iar DS3 Crossback E-Tense consumă, potrivit fișei cu specificații tehnice, 15.5 kWh/100 de km (156 CP). Dacă punem în balanță consumul lui EX30 și puterea oferită, comparativ cu promisiunile rivalilor, consumul suedezului este incredibil de mic.
M-am uitat la prezentarea video. Deci e o masina foarte mica. E incredibil unde s-a ajuns. Sa ceara cineva 50k Eur pt o asemenea masina cu dimensiuni mai mici decat un Polo e uluitor.