Motor / Transmisie
Nimic nou pe frontul motorizărilor lui S60, care preia deja cunoscuta familie de motorizări pe benzină de 2.0 litri declinate în acest caz în cunoscutele variante T4, T5, T6 (benzină) plus T8 (hibrid plug-in). Nu există diesel în acest moment în oferta lui S60, dar nu putem spune cu certitudine că acest lucru va rămâne bătut în cuie și după ce trece valul de entuziasm post-lansare al noii generații.
În testul nostru, mașina a avut sub capotă motorul T5 cu roți motice față în echiparea R-Design, un fel de linie sportivă pentru cei care preferă așa ceva în fața variantei Inscription (care mizează pe eleganță). E un motor 2.0 turbo prin excelență, așa cum sunt toate alternativele din segment la acest nivel de putere. Adică pe la 250 CP (atinși la 5500 rpm) și în jur de 350 Nm, cuplu disponibil de la 1800 rpm.
Motorul ăsta ar putea sta fără niciun fel de rezervă în portofoliului oricărei mărci cu pedigree sportiv. S-a nimerit să fie în curtea celor de la Volvo, brand care n-a prea epatat prin dinamică pe modelele de stradă (cu unele excepții punctuale), dar vă asigur că un S60 în această versiune nu se face deloc de rușine când vine vorba de feeling-ul pe care-l ai la volan. În special pe setarea Dynamic, care schimbă nu doar reacțiile motorului, ci și comportamentul direcției, al transmisiei, al frânelor și al suspensiilor. Plus modificările vizuale pe care le oferă pe ecranul din fața șoferului.
Așa cum era de așteptat, transmisia automată cu 8 trepte nu este cea mai radicală și sporivă de pe piață, dar vei observa asta doar când ai chef să înnozi serpentinele și te prinzi că uneori poate avea întârzieri de negociere a treptelor. În rest, în viața de zi cu zi îți va oferi un nivel de confort ridicat, fără sincope majore la schimbarea rapoartelor.
Per total, vorbim de un ansamblu motor-cutie mai mult decât suficient pentru o mașină din acest segment. Cu 250 de cai putere, cele puțin aproape 1700 de kilograme (S60 este cel mai greu din segment, totuși) se mișcă dezinvolt și fără să dea semn că suflă greu atunci când ai nevoie de resurse.
Domnul Mircea a devenit din ce in mai Mester la scris mi-a placut (si) masina