Volvo S60
Cerc închis
Există branduri auto care-și caută identitatea decenii la rând, căutând o mulțime de variante până să reușească să stabilească foarte clar o direcție. Există și branduri care încă nu și-au găsit-o și încă o caută. La fel de bine cum există situații în care identitatea este atât de bine reprezentată de modelele unei mărci, încât spiritul acesteia rămâne intact indiferent de compromisurile pe care le face.
Nu le numesc, pentru că listele pot să fie subiective și depinde de experiența fiecăruia să analizeze situația mărcilor preferate.
În cazul celor de la Volvo, despărțirea de Ford, care a avut loc acum aproape 10 ani (ce repede trece timpul!), se vede astăzi mai degrabă ca o evadare decât ca o despărțire. Marca suedeză și-a găsit foarte repede direcția după ce Ford a vândut-o celor de la Geely, iar gama de modele pe care scandinavii o prezintă astăzi este una extrem de atrăgătoare pentru oricine, de la clienții mărcilor premium până la cei ai brandurilor de volum.
Identitatea Volvo? Intactă. Indiferent de cine deține marca asta și de câte modificări estetice radicale apar în gamă, indiferent de noile modele pe care le vedem pe piață, indiferent de schimbările de nume ale mașinilor din showroom-uri, un Volvo este foarte ușor de recunoscut pe stradă. Indiferent de generație. Singura diferență față de acum câțiva ani este că, pe lângă primul lucru care-ți trece prin cap când vine vorba de suedezi - siguranță - acum a apărut altul: design.
Noul S60 vine pe lume în acest context interesant pentru brand: vânzările cresc constant de 8 ani încoace, mașinile arată mai bine ca niciodată, iar marca "fură" clienți de peste tot într-un ritm amețitor. Poate S60 să atragă clienți care altădată s-ar fi dus cu ochii închiși la A4, Clasa C sau Seria 3? Am luat mașina în test imediat după apariția sa în România și încercăm să vă oferim răspunsurile.
Domnul Mircea a devenit din ce in mai Mester la scris mi-a placut (si) masina