Consum
Volvo anunță un consum minim în regim mixt (urban + extraurban) de 6.6 litri/100 km. Ba chiar cifrele scad la 5.6 litri în extraurban în cartea tehnică. Bineînțeles că vorbim doar de un vis frumos, pentru că un motor 2.0 Turbo pe benzină nu consumă atât nici dacă împingi mașina 3000 de kilometri în concediu.
Sper că niciun client nu se așteaptă la consumuri de genul ăsta atunci când pășește în showroom. Da, știu că e frumos să visezi și să-ți imaginezi că industria auto a evoluat atât de mult, încât un motor pe benzină neînsoțit de un supliment electric (fie el motor sau generator) scoate cifrele astea în regim normal.
Pe S60, așteptați-vă mai degrabă la 7-10 litri în afara orașului și la 11-14 litri în oraș, în funcție de stilul de condus și de trafic.
În regimul de testare european, acolo unde toate modelele din segment sunt analizate în aceleași condiții, S60 a scos cifre medii dacă îl comparăm cu rivalii săi.
Cele mai mic consum îi revine noului BMW Seria 3 330i (cu 2.0 Turbo, 252 CP și roți motrice spate), care scoate 5.8 litri/100 km.Mercedes Clasa C 300 vine aproape, la 6.1 litri, iar noua generașie Audi A4 în versiunea 45 TFSI quattro (Audi nu oferă roți motrice pe o singură punte în zona asta de putere) reușește să se oprească la o lungime de S60: 6.5 litri/100 km.
Giulia 2.0 Turbo (cu doar 200 CP, pentru că Alfa nu oferă nimic între 200 și 280 CP Veloce) și Jaguar XE 2.0 Turbo stau însă mai rău decât modelul Volvo la acest capitol.
Domnul Mircea a devenit din ce in mai Mester la scris mi-a placut (si) masina