Motor / Transmisie
Atrași de LED-urile în formă de T care fac parte acum din ADN-ul estetic al familiei Volvo, am primit cheile unei versiuni interesante a modelului suedez. T4 este numele oficial al acesteia și ascunde un motor de 2.0 litri turbo care oferă 190 de cai putere și un cuplu generos, de 300 Nm, disponibil foarte jos, la 1300 rpm.
Nu e cea mai puternică versiune pe benzină din portofoliul lui V40 (motorul de 2.0 litri este disponibil și în variantă de 245 CP dacă sunteți interesați de o suedeză cu iz de hot hatch), dar oferă resurse mai mult decât suficiente pentru orice tânăr care vrea o compactă care să nu zbiere din toți rărunchii că-i crapă evacuarea de steroizi. O benzină cât se poate de agreabilă, care în combinație cu transmisia automată setată excelent (în sfârșit, Volvo!) te ajută să-ți vezi de drum fie că vrei să te plimbi liniștit pe șosele sau să înnozi virajele prin munți.
Nu ai padele în spatele volanului, deși nu era o idee rea ca suedezii să pună la dizpoziție așa ceva, însă ai un mod Sport în care motorul devine sensibil la fiecare atingere a pedalei de accelerație, iar cutia intră în transă și-și modifică rapoartele, care devin mult mai scurte. Dacă vrei să schimbi manual, poți să faci prin levier.
-
Scorpionul.negru, miercuri, 19.10.2016 15:03
Tot respectul pt. Volvo dar nu arata a masina de 50 de mii. Si asa pretul de 26 de mii e cam mare, la 35 de mii cred ca ar trebuii sa te opresti cu ea sa nu te tepuiesti singur. La 50 de mii intram pe alte teritorii...A4 Allroad etc.
-
Tc1900, miercuri, 19.10.2016 15:38
masina asta e tot pe platforma lui ford focus de acu 12 ani?
-
Kirotractor, miercuri, 19.10.2016 15:52
@ Scorpionul.negru: Corect... oarecum, fiindca in sensul ca versiunea asta 4x2 de "doar" 190 CP si echipata cu destule briz-briz-uri inutile (parerea mea) NU POATE ce pot alte masini de 50K - unele chiar din clasa medie, cum bine l-ai pomenit pe A4 Allroad. Varianta 4x4 de 245 CP pare deci preferabila la 43.000 euro - pentru cei care-i au, clar. Look-ul V40-ului (decisivul pentru vanzari "cum arata?") ramine-n schimb discutabil, chiar daca mie de ex. imi pare cea mai reusita compacta europeana actuala pe felia design. ...Conteaza insa parerea mea? - nici vorba, mai ales pentru dealeru' Volvo (da, ala cu tarife astronomice la manopera), care ma miroase de la intrarea-n showroom ca n-am decit ceva malai in camara. :-)
-
JoeAdrian, miercuri, 19.10.2016 19:55
Ne-a placut: "Siguranta de 5 stele" ?!?!?!? L-ati pocnit intr-un picior de pod la 100km/h si s-au deschis toate usile fara probleme?
-
Fopel, miercuri, 19.10.2016 19:58
In text, imediat dupa titlu, al saptelea cuvant.
-
DanG, miercuri, 19.10.2016 21:08
Ok, ok, 50000 EURO???? Lumea sarea in sus cand ati testat Golf 7 R care are tractiune integrala si 300 cp si ajunge sub 5 secunde la 100 ca e absurd sa platesti 48000 EURO pe un Golf. Nu mai vorbesc de interior, oricat de elegant e design-ul scandinav, Golf e cu mult peste. Aici de ce nu zice nimeni "50000 pentru o compacta, a innebunit lumea?"
-
arogantul, miercuri, 19.10.2016 22:07
daca tot vreti sa aberam la ce putem sa cumparam cu 50000 , pai asa hai sa spunem ca putem sa luam si un S90, in versiune de baza, este clar la lumina cerului ca modelul testat aici are foarte multe optiuni cine stie ii ia, cine nu isi ia masina de 5 metri cheala
-
ztele, joi, 20.10.2016 10:35
"Nu mai vorbesc de interior, oricat de elegant e design-ul scandinav, Golf e cu mult peste." Poftim??
-
iuliohir, joi, 20.10.2016 11:10
Scump, nescump, brandul e cumparat tot de pasionati, in primul rand. Restul stau si cauta chilipiruri prin targ.
-
v 41, joi, 20.10.2016 14:39
iar au intrat tot fratii lui mafia de la showroom volvo pe forum sa voteze
-
v 41, joi, 20.10.2016 14:40
iar au intrat tot fratii lui mafia de la showroom volvo pe forum sa voteze
-
arogantul, joi, 20.10.2016 18:30
@AM paletele sunt optionale iar in versiune CC motorul T4 vine cu AWD, pe V40 non CC ai AWD pe T5 @fanboi acum, sa le mai raspund inca odata fanboilor VW, care se plang ca este prea scumpa masina, nici nu vreau sa intru in discutii inutile de genul ca cei care posteaza astfel de comentarii nici nu au bani de gel de par ci folosesc clasicul scuipinol. tocmai am configurat un V40 CC si un Golf Alltrack, am ajuns cu ambele la acelasi pret 48300 euroi deci o masina a boborului si un Volvo, la acelasi pret, inutil de spus ca tot volvo avea mai multe echipamente, motor mai puternic si cutie de viteza cu mai multe trepte. Iar Interiorul Volvo e din alta liga, e nava spatiala prin comparatie cu golful care aduce mai mult a camion. Daca e sa vb despre siguranta povestea devine chiar trista pt masina boborului. liber la manutze rosii
-
DanG, joi, 20.10.2016 19:59
Ce ciudat cum fanii de masini suedeze (asociate cu bunul gust si eleganta) si cei ai japonezelor (asociate cu fiabilitatea si alegerea inteleapta) sunt primii care jignesc. Nu ca taranoii aia cu masini germane :-)
-
arogantul, joi, 20.10.2016 21:02
@DanG , termina cu ipocrizia, vrei sa numaram cate injuraturi si cate atacuri gratuite au fost la adresa volvo sau la adresa fanilor volvo in ultimii ani in comentariile de pe AM? majoritatea din partea fanilor VAG, dar si h-audi-sti, mercerati, si bemvisti. acum cand va platim cu aceeasi moneda nu va convine.
-
bughy, vineri, 21.10.2016 10:16
mi se pare prea mult 50.000 de euro pentru o mașină din această clasă indiferent de opțiuni și marcă. O mașină cu un facelift care se rezumă la faruri și îmbunătățirea motoarelor (cred că se aștepta ceva mai mult de la acest facelift)
-
arogantul, vineri, 21.10.2016 14:35
@bughy daca VW isi permite sa ceara 50K pt un golf mai scapatat, de ce sa nu isi permita un brand premium sa ceara 50 K ? farurile nu au fost schimbate de dragul lor sau ca alea vechi erau proaste ci doar ca sa alinieze modelul asta la noua tendinta de design a brandului auto cat despre motoare nu vorbim de o imbunatatire, ci despre inlocuirea motoarelor de origina ford cu unele inhouse, iar asta este semnificativ gandestete ca uneori o generatie noua de golf are mai putine chestii noi de la o generatie la alta decat are un facelift volvo, nu vb aici de trecerea de la golf 4 la golf 5 care chiar a fost masiva.
-
penibil, vineri, 21.10.2016 21:56
cotetu asta 50 de mii ? suntem la camera ascunsa ? nici golf r , ford edge sau insignia opc 4x4 cu 325 cp nu ating cifra asta nesimtita !...penibil
-
Vol, sâmbătă, 22.10.2016 19:10
Masina pentru pensionari, cu platforma de Ford si motoare PSA. Sa ceri 50k euro pentru o masina chinezeasca ce se vrea premium mi se pare strigator la cer!
-
arogantul, sâmbătă, 22.10.2016 20:59
@VOL ce inseamna sa fii prost tu nici macar nu ai citit articolul inainte sa comentezi. sau poate esti doar un troll penibil.
-
@arogantul, luni, 24.10.2016 07:22
Vorbesti de tine, asa-i? Cand nu ai argumente treci la invective, ca asa sunteti voi educati, nu?
-
bughy, miercuri, 26.10.2016 15:38
@arogantul Am specificat că 50k euro este mult pentru o mașină din această clasă indiferent de opțiuni și marcă. Nu sunt fan Golf și nu voi fi niciodată din „n” motive. Am fost la drivetest cu volvo v40 (simplu), fiind în căutarea unei mașini în 25K euro (dealerul fiind nașul meu de cununie). Am fost ușor dezamăgit, parcă mazda 3 îți oferă un alt feeling.... Volvo s60 parcă a rămas cu mult în urma competitorilor.
-
Andrei, joi, 27.10.2016 13:31
"V40 facelift vine în continuare în standard cu airbag pentru pietoni - o premieră mondială care a rămas încă unică în industrie chiar şi la 4 ani de la lansarea modelului suedez" Airbag pentru pietoni are si Land Rover Discovery Sport, deci nu mai e chiar unica in industrie :) Altfel, o masina foarte interesanta ca alternativa la premiumul german.
Performantele (acceleratii, consum) sint intr-adevar incredibile pentru o masa proprie de aproape 1,6 tone - chestie care-mi pare singurul minus notabil la V40 Cross Country. ...Care-i din pacate si prea scumpa pentru "normalos" ca mine si multi altii, oricit de mult ne-ar placea o masina realmente reusita si tehnic, si stilistic.