Consum
Odată cu trecerea la era nouă a motorizărilor dezvoltate in-house de marca suedeză, Volvo scapă de o problemă majoră pe care o aveau motorizările vechi de origine Ford sau PSA: consumul, emisiile și performanțele modeste în raport cu adversarii direcți.
În cazul motorului pe benzină de 2.0 litri în versiunea sa de 190 CP, vorbim de un consum mediu mixt oficial de doar 5.5 litri/100 km pe V40 și de 5.6 litri pe varianta Cross Country, cifre egalate în segmentul compact premium la acest nivel de putere doar de BMW Seria 1 în versiunea 120i (2.0 de 184 CP). E adevărat că Mercedes-Benz oferă Clasa A în variantă A220 (184 CP) exclusiv cu tracțiune integrală, chestie care penalizează modelul german la acest capitol. La fel de adevărat e că Audi A3 Sportback nu oferă un motor pe benzină echivalent, cel mai apropiat fiind 1.4 TSI de 150 CP.
Putem extinde însă orizontul rivalilor pe care-i are V40, pentru că modelul suedez rămâne aceeași "verigă lipsă" dintre segmentul de volum și cel premium. Dacă privim în curtea celor de la Mini și analizăm Clubman Cooper S (2.0 192 CP cu automată), dăm de un consum mediu mixt de 5.8 litri/100 km. Dacă ne uităm la Volkswagen Golf, Opel Astra și Ford Focus, avem câteva probleme: cea mai apropiată versiune Golf este GTI-ul 2.0 de 220 CP, cel mai apropiat Focus este ST-ul 2.0 de 250 CP, iar cel mai apropiat Astra are 1.6 litri, chit că la putere e pe-acolo: 200 CP. Niciunul dintre aceste modele nu poate egala la consum V40 T4.
Evident că, atunci când vorbim despre un motor benzină turbo de 2.0 litri, consumul real depinde foarte mult de ritmul în care alergi mașina. V40 Cross Country T4 ne-a demonstrat că poate consuma oriunde între 7 și 12 la drum întins, în funcție de cât de nervos apeși pedalele. Un consum extraurban mediu de 8.5 litri ar trebui să acopere o rulare normală pe șosele. Pentru oraș, adăugați doi litri la aceste calcule.
Performantele (acceleratii, consum) sint intr-adevar incredibile pentru o masa proprie de aproape 1,6 tone - chestie care-mi pare singurul minus notabil la V40 Cross Country. ...Care-i din pacate si prea scumpa pentru "normalos" ca mine si multi altii, oricit de mult ne-ar placea o masina realmente reusita si tehnic, si stilistic.