Tinuta de drum
XC60 Polestar Engineered este unul dintre cele mai atrăgătoare și dezirabile mașini din gama actuală Volvo. Și asta nu doar pentru că e un "lup în blană de oaie", mizând pe performanțe notabile în contextul unei discreții elegante, ci și pentru că mașina este cel mai sportiv SUV construit vreodată de inginerii suedezi.
Suspensiile rigide cu amortizoare Ohlins și transmisia automată setată pentru a scoate cât mai mult din ansamblul motor termic-motor electric fac casă excelentă atât pe linie dreaptă, cât și în viraje. Chiar dacă vorbim despre o mașină de 2145 de kilograme, masă penalizată de bateriile sistemului electric, XC60 Polestar se comportă exemplar atunci când ai nevoie de putere. Mai ales că același sistem electric îți oferă 240 de Nm suplimentari disponibili imediat atunci când bateria e plină. Iar 670 Nm te scot din orice situație și te lasă să te și joci la nevoie.
Bineînțeles, faptul că rigiditatea amortizoarelor se reglează pe 22 de poziții din butoane rotative amplasate sub capotă îți dă senzația că măcar o parte din ADN-ul tău e construită în jurul meseriei de mecanic de motorsport. Atenție însă la setările fine, pentru că suspensiile trebuie să fie echilibrate și corect setate, așa că-ți recomand să faci asta la service-ul autorizat, acolo unde oamenii se pricep să lucreze la milimetru cu acest sistem. Nu mai spun că pe puntea spate e o aventură să ajungi la butonul de reglaj.
Per total, XC60 e o mașină cu suspensii rigide care nu-ți va oferi confortul tradițional Volvo nici măcar atunci când așezarea suspensiilor e blocată în cel mai relaxat nivel disponibil. Și e bine că face asta, doar sigla Polestar trebuie onorată.
Există însă și un element în care inginerii Polestar nu au intrat cu forța: direcția. Nu e moale și inexactă, nu e impasibilă la comenzile tale, dar se mai putea lucra la acuratețe și rigoare.
Cele 3 și 1/2 stele din dreptul performanțelor sunt total irelevante. Mă gândesc că nu îți iei un Volvo pentru liniuțe, mai ales că cele 0.7- 0.8 secunde diferența față de concurență sunt nesemnificative. Ceea ce nu pricep este cum naiba să nu oferi la pachetul de bază, deci vorbim de 77.900 euro, senzori de parcare și camera de marșarier. În schimb oferi scaune R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W ștergătoare cu duze de spălare și o grămadă de sisteme de siguranța. Încurcate sunt căile marketingului...