Siguranta
Pe lângă pachetul de siguranță standard, care în cazul celor de la Volvo înseamnă o listă întinsă pe o coală A4, singurele elemente de siguranță pe care le poți adăuga contracost pe XC60 Polestar Engineered sunt pilotul automat adaptiv și pachetul InteliSafe Surround, care include de asistență în unghiul mort cu alertă și frânare automată în cazul în care sistemul detectează înaintea ta o mașină/un pieton pe o șosea perpendiculară.
Restul elementelor sunt incluse în pachetul de bază. Și, așa cum se întâmplă în general la Volvo, pachetul e destul de generos chiar și pentru versiunile de bază.
În altă ordine de idei, însăși apartenența la familia restrânsă Polestar înseamnă că acest XC60 oferă ceva mai mult la toate capitolele, deci implicit la capitolul siguranță. Pentru că, de exemplu, frânele Akebono cu etriere cu 6 pistoane și discurile de frână aerisite de 20 de inch pe față sunt plusuri demne de luat în seamă nu doar atunci când vorbim despre ținută de drum sau performanțe, ci și atunci când e vorba de o frânare cât mai eficientă.
Cele 3 și 1/2 stele din dreptul performanțelor sunt total irelevante. Mă gândesc că nu îți iei un Volvo pentru liniuțe, mai ales că cele 0.7- 0.8 secunde diferența față de concurență sunt nesemnificative. Ceea ce nu pricep este cum naiba să nu oferi la pachetul de bază, deci vorbim de 77.900 euro, senzori de parcare și camera de marșarier. În schimb oferi scaune R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W ștergătoare cu duze de spălare și o grămadă de sisteme de siguranța. Încurcate sunt căile marketingului...