Calitate / Pret
Vorbeam mai sus despre poziționarea lui XC60 Polestar Engineered pe piața SUV-urilor de dimensiuni medii și concluzionam că versiunea sportivă a modelului Volvo este așezată dinadins într-o zonă pe care nimeni n-a mai experimentat-o. Nici măcar atotputernicele mărci germane tradiționale, care s-au întins în toate direcțiile, dar cumva au "uitat" de faptul că un SUV compact-mediu poate să primească o versiune hibridă plug-in al cărei motor electric suplimentar apare în peisaj ca să ajute la performanțe, nu exclusiv la consum.
În aceste condiții, și prețul pe care Volvo îl cere pentru această versiune e unul așezat într-o ligă a sa. În primul rând, vorbim despre cel mai scump XC60 din istorie: 77.900 de euro. O mașină foarte bine echipată (jantele de 21, scaunele R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W și o pagină întreagă de sisteme de siguranță sunt standard, ca să vă faceți o idee scurtă legată de punctul de plecare), dar pe care vei vrea să adaugi câteva elemente din pachete opționale puse la dispoziție de Volvo: senzori de parcare, cameră de marșarier sau scaune spate și parbriz încălzite, dacă vreți ierni cât mai confortabile.
În total, mașina testată de noi a avut un preț final de 88.120 de euro. Un preț mare dacă-l privești fără context în gama Volvo, dar unul interesant dacă în peisaj apar rivalii. Pentru că vorbim de un preț aproximativ identic cu versiunile PHEV ale lui X3 și GLC echipate la fel. Dar modelul Volvo iese în față de această dată prin faptul că poartă semnătura Polestar, deci e o mașină rară, și prin faptul că oferă 110, respectiv 85 de cai putere în plus față de rivalii germani.
Apropo de SUV-ul suedez, dacă liniile și atmosfera de la interior vă fac cu ochii, dar nu aveți buget pentru vârful de gamă, Volvo derulează de cealaltă parte a liniei XC60 în acest final de an o campanie pentru o ediție specială XC60 Family care costă 47.480 de euro cu TVA inclus.
Cele 3 și 1/2 stele din dreptul performanțelor sunt total irelevante. Mă gândesc că nu îți iei un Volvo pentru liniuțe, mai ales că cele 0.7- 0.8 secunde diferența față de concurență sunt nesemnificative. Ceea ce nu pricep este cum naiba să nu oferi la pachetul de bază, deci vorbim de 77.900 euro, senzori de parcare și camera de marșarier. În schimb oferi scaune R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W ștergătoare cu duze de spălare și o grămadă de sisteme de siguranța. Încurcate sunt căile marketingului...