Design
Atunci când vezi mașina de la distanță, primul lucru pe care-ți cade privirea sunt jantele imense și agresive sub care se ascund etrierele vopsite în galben. Sunt agresive, au diametru de 21 de inch, sunt incripționate subtil cu denumirea versiunii Polestar Engineered și oferă 5 spițe triple care fac toți banii. Mă rog, vine vorba "fac toți banii", pentru că prețul lor e inclus în pachetul Polestar, deci sunt standard în cazul acestei versiuni speciale.
Apoi vezi nuanța albă perlată denumită oficial Crystal White Pearl. Și cumva, din simpla alăturare vizuală a acestor elemente, te prinzi că nu vorbim de un XC60 "normal". Abia apoi îți cad ochii pe grila mesh dedicată, pe evacuările speciale, pe bara față semnată Polestar și, în final, pe sigla Polestar albă.
XC60 Polestar Engineered este raiul celor care-și doresc o mașină care să poată mult, să consume puțin (când bateria e plină), dar pe care s-o înțeleagă doar cei care știu că mașinile trebuie să urle din toți rărunchii și să epateze prin culori, muchii și elemente suplimentare care să atârne de caroserie. Deloc ostentativ, dar mereu pe fază.
XC60 e un chirurg de top care participă la Jocurile Olimpice. Și ia medalie pentru Suedia la Săritura în înălțime.
Cele 3 și 1/2 stele din dreptul performanțelor sunt total irelevante. Mă gândesc că nu îți iei un Volvo pentru liniuțe, mai ales că cele 0.7- 0.8 secunde diferența față de concurență sunt nesemnificative. Ceea ce nu pricep este cum naiba să nu oferi la pachetul de bază, deci vorbim de 77.900 euro, senzori de parcare și camera de marșarier. În schimb oferi scaune R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W ștergătoare cu duze de spălare și o grămadă de sisteme de siguranța. Încurcate sunt căile marketingului...