Performante
Un SUV de clasă mare, indiferent de modelul despre care vorbim, nu poate emite prea multe pretenții atunci când aducem în discuție subiectul performanțelor realizate. Și totuși, în ultimii ani, producătorii au reușit să vină cu modele capabile să taie generos din lupta cu secundele pentru 0-100 km/h.
Așa se întâmplă și în cazul lui Volvo XC90 facelift B5. SUV-ul producătorului suedez reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7.6 secunde, o valoare care îl poziționează undeva în partea a doua clasamentului comparativ cu rivalii direcți din segment. Nu vorbim însă de diferențe masive: cel mai rapid este Audi Q7 facelift în versiunea 45 TDI, SUV-ul producătorului german având nevoie de 7.1 secunde pentru același sprint.
Mercedes-Benz GLE 300d 4Matic este mai rapid decât XC90 cu 0.4 secunde, în timp ce BMW X5 xDrive25d are nevoie de 7.5 secunde pentru repriza 0-100 km/h. Cel mai lent este Land Rover Discovery SD4, cu 8.7 secunde necesare pentru 0-100 km/h.
În ceea ce privește viteza maximă, același Land Rover Discovery se află pe ultima treaptă a clasamentului (194 km/h). Modelul britanicilor este urmat de XC90 (220 km/h), în timp ce podiumul este unul integral german: X5 (222 km/h), GLE (225 km/h) și Q7 facelift (229 km/h).
Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)