Calitate / Pret
Partea bună când vine vorba de Volvo este faptul că suedezii se bat pe piață cu mărci ai căror clienți nu pun prețul chiar pe primul loc când vine vorba de achiziția unei mașini. Altfel spus, Mercedes, BMW și Audi vin cu prețuri ridicate pentru toate produsele lor, profitând de poziționarea premium și de tehnologiile superioare pe care le dezvoltă aceste mărci în comparație cu cele de volum. Lexus, care mizează pe o abordare niponă a problemei, nu are ca target volumul de vânzări, drept urmare își alege clienții pe sprânceană și oferă în multe cazuri prețuri mai ridicate decât cele ale concurenței germane. Asta și pentru că niponii argumentează cu faptul că un sistem hibrid de propulsie e mai scump de produs decât diesel-urile "murdare" ale nemților. Câh!
Problema e că un Lexus nu e extrem de ieftin nici când îl pui față în față cu alte hibride comparabile, cum sunt cele oferite de nemți și suedezi. Astfel, în echiparea de top Luxury Sunroof, Lexus RX450h este oferit la 86.200 de euro, cu 4000 de euro mai mult decât echivalentul de pe Volvo XC90 (T8 Inscription).
Cum BMW, Mercedes și Audi nu oferă niveluri de echipare pe SUV-urile lor, am încercat să așezăm în context pe configuratoare câteva elemente care ar aduce GLE, X5 și Q7 la nivelul de echipamente oferit de Volvo și de Lexus. Am ajuns la sume colosale, care în cazul modelului Mercedes depășesc cu cel puțin 10.000 de euro concurenții din nord.
Interesant de subliniat este faptul că diferența de preț dintre XC90 T8 Inscription (82.000 de euro) și T6 Inscription (71.000 de euro) este îndeajuns de mare încât să te pună pe gânduri când vine vorba de viitoarea mașină de familie. Mai ales că la nivelul ținutei de drum T6 este net superior hibridului.
Stufos dar frumos. O masina ca asta merita un test asa.