Motor / Transmisie
Deși atunci când îl vezi pe stradă ai jura cu mâna pe inimă că are cel puțin 200 de cai putere, prima surpriză pe care ți-o pregătește C-HR este legată de motorizări. Ai la dispoziție (deocamdată) doar două variante pe care poți marșa: un 1.2 Turbo pe benzină de 115 CP și un un hibrid 1.8 plus electric care dezvoltă maxim 122 CP. C-HR nu vine în versiune diesel, dacă asta era marea întrebare.
Având în vedere că cele două motorizări sunt singurele disponibile, Toyota s-a concentrat să ofere cât se poate de multe variante disponibile pentru clienții care vor deviații de la normă. De exemplu, varianta 1.2 Turbo cu patru cilindri care dezvoltă 115 CP, testată de noi, este disponibilă atât în echipare 4x2, cât și 4x4, ambele fiind cuplate unei manuale sau unei automate tipic japoneze de tip CVT, o cutie care practic are o singură treaptă continuă, dar care "simulează" schimbările de treaptă pentru confortul senzorial și auditiv al șoferilor europeni.
Această bogăție de opțiuni este foarte rar întâlnită la acest nivel de putere, pentru că rivalii lui C-HR obișnuiesc să arunce în luptă toate variantele cutie/tracțiune abia pe motorizările mai mari. Iar asta face ca C-HR să fie singurul SUV care oferă un motor de sub 120 de cai putere cu automată și sistem de tracțiune integrală.
La prima vedere e un avantaj, pentru că o ofertă completă nu a omorât pe nimeni, chit că 9 din 10 clienți care mizează pe SUV-uri de segmente B și C ignoră cu grație tracțiunea integrală. Pe de altă parte, dezavantajul se vede la nivel de preț, pentru că un C-HR echipat complet precum cel din fotografiile alăturate costă puțin peste 30.000 de euro, urcând la un nivel la care te apropii de SUV-urile din zona premium.
Vom analiza ceva mai atent acest aspect la capitolul Preț. Până atunci, aflați că motorul de 1.2 litri Turbo profită de faptul că este unul dintre puținele rezultate ale downisizing-ului care au rămas cu patru cilindri și reușește să ofere resurse care în oraș sau pe șosea par îndeajuns de sănătoase pentru două persoane aflate la bord.
În ciuda design-ului de navă spațială, C-HR nu pare neapărat o mașină de fugă, iar asta se vede analizând datele tehnice, acolo unde observăm un cuplu maxim de 185 Nm, printre cele mai mici din segment între concurenții Turbo de 110-130 CP. Avantajul modelului Toyota este însă faptul că întreg cuplul este atins deja de la 1500 rpm, ceea ce face ca mașina să plece sănătos de pe loc la o turație vecină cu ralanti-ul.
În mod normal v-aș recomanda cutia automată pentru mai mult confort, pentru că probabil că C-HR își va duce veacul în proporție covârșitoare prin oraș. Dacă sunteți însă în căutarea unei mașini care să vă ofere și ceva spațiu de joacă, ignorați CVT-ul - construit special pentru consum - și mizați pe versiunea manuală. E mai aproape de adevăr și vă face să simțiți mai bine mașina.
Doamne ce masina groteasca. E un fel de Juke. Toyota are niste masini cu design oribil. Iar pretul e exagerat de mare. Mazda CX-5 facelift pe care ati testat-o cu 2.2diesel si tractiune integrala e 31.000euro, cu o mie mai scumpa ca aceasta hidosenie.