Toyota C-HR

1.2 Benzina Turbo 115CP 4x4 Aut1 C-LASSY LED

Consum

3.0

Pentru că C-HR le oferă clienților toate permutările posibile între manuală, automată, 4x2 și 4x4, avem ocazia de a vedea ce înseamnă aportul tracțiunii integrale la consumul unei mașini. Iar în versiunea 1.2 Turbo, se observă clar faptul că diferența de consum între varianta automată 4x2 și cea automată 4x4 este de 0.4 litri/100 km. Asta în fișa tehnică, acolo unde standardele de testare sunt identice. Probabil că în viața reală ar trebui să luați în considerare un consum cu cel puțin un litru mai mare pentru varianta 4x4.

Pentru că nu există alți concurenți de puteri asemănătoare care să ofere 4x4 și automată, vom compara consumul unui C-HR cu automată 4x2 cu rivalii direcți. Pentru că e mai corect și mai relevant să vedem "candidații" în aceleași condiții. Mai ales că nu e vina celor de la Toyota pentru faptul că C-HR nu are concurenți pregătiți.

În segmentul compact, motoarele turbo de putere asemănătoare cu transmisie automată reușesc să coboare la consumuri de până la 5.2 litri/100 km (Seat Peugeot 3008 1.2 de 130 CP sau Suzuki SX-4 1.0 Boosterjet), urcând până la 6.1 litri/100 km în cazul versiunii de bază a lui Tiguan: 1.4 TSI de 125 CP (cu manuală și 4x2, în acest caz).

Toyota C-HR 1.2 Turbo de 115 CP cu CVT scoate un consum mediu mixt de 5.9 litri/100 km (4x2) și de 6.3 litri/100 km (4x4). Vorbim, deci, de o mașină care se situează în zona superioară a plajei de consum, modelul japonez fiind depășit practic de majoritatea concurenților: de la Qashqai la Ateca, de la Suzuki SX-4 la Kadjar. Deci, dacă consumul este un reper pentru stabilirea segmentului în care stă un model, observăm că C-HR se așează destul de clar în zona SUV-urilor compacte, pentru că cele de segment B reușesc cifre și mai bune. Evident.

În viața reală, Toyota C-HR 1.2 Turbo cu CVT și 4x4 pare că are personalitate multiplă. Poate consuma puțin - aproape de cifrele oficiale - dacă ești tandru cu pedalele, însă încercarea de a pune caii la treabă se soldează cu cifre aproape SF pentru un model pe benzină de această talie. În oraș, pe temperaturi de iarnă, consumul nu a scăzut sub 10 litri/100 km, în timp ce ieșirea pe șosea a reușit să ne aducă aproape de fișa tehnică, cu un sincer 6.0 litri/100 km. Fără forțări inutile. 

  • S, luni, 19.12.2016 14:37

    Doamne ce masina groteasca. E un fel de Juke. Toyota are niste masini cu design oribil. Iar pretul e exagerat de mare. Mazda CX-5 facelift pe care ati testat-o cu 2.2diesel si tractiune integrala e 31.000euro, cu o mie mai scumpa ca aceasta hidosenie.

  • Toyo, luni, 19.12.2016 15:39

    Mie imi place masina! Cu modelul asta Toyota s-a plasat peste Mazda, Honda si celelalte nipone. Pacat de preturi, o sa vedem putine pe strada din cauza aceasta. Cred ca Toyota incepe sa-si revina pe partea de design, modelele lor par mai atragatoare acum.

  • ztele, luni, 19.12.2016 15:52

    M-am oprit din lectura in momentul in care masinuta asta a primit 4 stele pentru interior, si mizeria aia de vw up a primit 5 stele pentru interiorul de masina de spalat. Mersi, o zi faina!

  • mircea, luni, 19.12.2016 16:10

    @ztele Trecând peste faptul că Up! n-a luat 5 stele la interior, știm că notele se dau în paralel cu celelalte modele din segment, deci nu comparăm clase complet diferite între ele. Că suntem oameni cu activitate cerebrală îndeajuns de bogată să ne prindem de asta. Nu?

  • Octavian, luni, 19.12.2016 17:05

    Au vrut sa scoata o masina SF dar performatele dinamice nu au nicio legatura cu SF-ul. Motoare prea mici pentru 1500kg. Probabil pentru a obtine noxe mici la omologare. Nici Hibrid-ul nu este mai dinamic. In plus mai e facuta si in Turcia. Ar trebui sa coste jumate ca sa merite.

  • razorsbk, luni, 19.12.2016 17:06

    Ma asteptam ca acest review sa fie cu modelul hibrid care cu siguranta ar fi iesit mai bine in test decat cel cu 1.2. @S: gusturile nu se discuta, fiecare e subiectiv. E ca si cand te-ai duce intr-o galerie de arta si ai cere banii inapoi ca nu ti-au placut exponatele.

  • mircea, luni, 19.12.2016 17:21

    @razorsbk Vine și hibridul :)

  • S, luni, 19.12.2016 21:53

    @RAZOR...: Omule, e o Yaris inaltata ca un Sandero, cu un motor 1.2t si 4x4 de pe auris cu un design exterior urat fabricata in Turcia. Cum sa ceri 30 batrane ??? Cu 30mii iau o mazda 6 sky-active full NOUA.

  • @Automarket, marţi, 20.12.2016 10:00

    Masina este realizata pe platforma noua Toyota (TNGA), nu vad ce legatura are cu Auris-ul, care se face pe platforma veche. Un indiciu e suspensia double wishbone de pe puntea spate. Am condus hibrid-ul si e lesinat, iar CVT-ul e slab, ca de obicei. Confortabil chiar cu jante de 18, tinuta de drum foarte buna in segment, dezamagitoare motoarele la banii astia. Materiale discutabile pe plansa de bord, spatiu mic in spate, portbagaj foarte mic, acces aiurea in spate, usile nu pot fi deschise de copii, design oribil al clantei la usile din spate.

  • clausss, marţi, 20.12.2016 12:50

    mda, chiar..cum de nu a zis nimeni nimic de deschiderea usilor din spate? la minusuri..!!!!

  • Kirotractor, marţi, 20.12.2016 16:51

    Subscriu, e mult prea scumpa - dar uite ca nu doar Mazda s-a... desteptat, constatind ca a concepe / produce un design incitant nu costa mai mult decit unul anost, insa permite profituri mai mari. In rest, motorizarile de-acum sint hiper-suficiente pentru traficul actual restrictiv, desi o versiune MULT mai potenta care sa "rimeze'" cu liniile agresive n-ar strica deloc, macar pentru imagine daca nu pentru amatorii de ture incinse pe circuit. Noua divizie TGR (Toyota Gazoo Racing) cred totusi ca nu doarme... Personal, as lua cu ochii inchisi varianta hibrida, da-i mai bine pina la urma ca banca "mea" n-ar fi de acord - un sclav in minus asadar. :-)

  • Andy, marţi, 20.12.2016 18:04

    Cand am vazut reclamele mi s-a parut una dintre cele mai interesante masini care urma sa apara in 2016. In urma articolului sunt un pic dezamagit ca Toyota foloseste inca materiale slabute iar grafica multimedia e invechita. Pana si Renault care are preturi sensibil mai mici a rezolvat problemele respective cu ultima generatie a gamei... Design-ul interior si exterior ramane insa WOW. Sunt foarte curios daca viitorul Auris va imprumuta ceva. E bine ca fiabilitatea Toyota e dublata acum si de factorul WOW.

  • Kirotractor, miercuri, 21.12.2016 09:43

    P.S. Atentie AM / MM - fiindca C-ul din denumire NU vine de la "compact", C-HR semnificand, de la Toyota citire, "Coupé, High-Rider"! Si, daca tot intrai p-aici sa carcotesc (constructiv sper eu...degeaba, :-) fiindca pina acu' nicio greseala flagranta semnalata n-a fost corectata de AM), mai zic - desi nu cred sa intereseze pe cineva - ca am condus chiar ieri versiunea hibrid, disponibila doar cu tractiune fata si cutie CVT, fiind construita pe platforma Prius-ului... asa ca nu mai colportati aiureli cu Yaris / Auris p-acilea. Ocazia s-a ivit fiindca un amic din copilarie mult mai banos ca Je (desi prost de bubuie, insa mai viclean si rapace - dar asta-i alta discutie non-auto despre adaptarea la capitalismul salbatic si de cumetrie) m-a rugat sa-mi dau cu parerea daca merita sa-i ia nevestei "ciudatenia asta", ca prea ii place tipei. Banuiti deci ca el conduce un sedan "premium"... si german, dar si diesel, ati ghicit - Vorsprung durch Technik !!! :-) Pe scurt, varianta hibrida nu mi s-a parut chiar "lesinata" ca altor comentatori AM, iar tinuta de drum e foarte OK, chiar daca nu sportiva asa cum le plac testerilor. Unora (de fapt majoritatii conducatorilor "normali") chiar asa ca C-HR-ul prefera de fapt masinile - silentioase, confortabile, fara directie extra-sensibila cu care sa simta-n volan fiecare pietricica etc. Minusurile-s minore dupa mine: franarea regenerativa-i cam abrupta si, in ciuda angrenajelor planetare - inventie 100% Toyota pentru (de)cuplarea functionarii-n tandem sau nu a motoarelor IC / E - se simte, desi nu chiar intotdeauna, cite-un "zvac" care poate deranja fiintzele sensibiloase nascute poate-n scutece Premium. (n.b.: Baietii de la dealer, desi binevoitori, nu mi-au putut explica de ce oare suma teoretic rezultata din adunarea puterii motoarelor IC+R = 92+72 CP=170 CP, se reduce-n practica la doar 122 CP - OK, stiu ca nu-i posibil chiar atit, dar macar 140 CP ar fi mers, extrapolind datele altor hibride.) In fine, CVT-ul n-o fi nici el pe gustul tuturor, dar la C-HR a progresat zic eu fata de versiunile mai vechi conduse acum 7-8-10 ani, functionand ca niste rasnitze supraturate. Doar la cite-un kick-down brusc sunetul benzinarului invadeaza habitaclul. Iar pentru femei mai ales ramine cea mai comoda solutie in oras - unde, conform computerului de bord, C-HR-ul a consumat in medie 4,8 l/100 km, ce-i drept in zone neaglomerate si cu doar citeva "talpi" date pe sosea extra-urban (unde am mers sporadic si-n limite legale, dar clar consuma mai mult pe autostrada decit in ciclu urban.) Consumul ar fi deci cu un litru peste datele oficiale, dar nu-i rau deloc daca privim partea plina a paharului (fiind cu aprox. doi litri SUB consumul mediu al versiunii 1.2 Turbo.) ...Uite cum m-am luat cu vorba insa si v-am livrat involuntar un mini-test - Mea Culpa daca v-am plictisit, desi pe unii interesati de masina asta... interesanta poate nu i-oi fi adormit.

  • Kirotractor, miercuri, 21.12.2016 09:52

    Erata: motorul [subturat, dar indestructibil si functionind in ciclu Atkinson] 1.8 VVT-i are, evident, 98 CP si nu doar 92, cum din graba am scris. Da' macar am corectat (nu mai zic "spre deosebire de AM" ca tot degeaba.) ...Na c-am zis-o! :-)

  • mircea, miercuri, 21.12.2016 11:23

    @Kitrotractor Read between the lines :)

  • Kirotractor, miercuri, 21.12.2016 13:03

    @mircea: OK, manutza mi s-a inverzit. ;-) Serios acu', desi nu-i cazul sa reamintesc "fluiditatea" netului asta mai iertator decit hartia fiindca mereu schimbator [de pixeli], e chiar pacat ca mici erori sa afecteze continutul articolelor... chiar daca nu si stilul lor (inconfundabil in cazul tau.) ...La mai multe deci ! P.S. Sint curios care va fi consumul mediu real constatat de voi la C-HR Hybrid.

  • bughy, miercuri, 21.12.2016 22:44

    am fost interesat de această mașină. Unde mai completăm 6-8 luni așteptare de la precomandă pentru livrare în cazul versiunilor fără led și 8-10 luni așteptare pentru versiunile cu led.... mașina este absolut leșinată. de fapt acei cai putere nu se adună....sunt ori unii ori ceilalți.

  • Proto, luni, 20.03.2017 01:52

    Acest articol mi se pare subiectiv si chiar usor denigrator prin omisiune.. Si coroborat si cu majoritatea comentariilor tendentioase se vrea desfiintarea unui brand mai mult decat decent unde pretul este sub calitatea oferita. Inteleg totusi ca toti vor sa atace Numarul 1! :) Faptul ca se bate moneda pe un motor nereprezentativ precum cel testat si prin asta se trage concluzia ca modelul are putini manji si e slab fata de concurenta ma face sa afirm cele de mai sus. E adevarat ca oferta nu e prea variata, dar asta se intampla dintr un motiv cat se poate de simplu: nu e greu de inteles ca Toyota isi promoveaza din toate directiile HYBRIDUL! (Asta si pentru unul cu o activitate cerebrala nu prea bogata!). Din acest motiv acest motor pe benzina pursange este atat de scump. Ca sa alegi un hibrid! (Asta daca nu esti prea incapatanat). Tot asa au procedat si pe RAV4: au scos pe diesel doar 4x2 si cu doar 2.000 eur sub hybrid (acesta fiind 4x4). Bineinteles ca in Romania s au vandut mai multe diesel! :) :) Deci Toyota incearca schimbarea unei directii (ceea ce e de apreciat) si asta dupa 22 de ani de testari. Cine vrea Tdi sunt destule variante doar la un singur brand cu mai multe marci (in curand si pe Fiat!). Vedeti mai bine ce ofera tehnologia hibrid ascunsa de priviri si apoi comparati! Iar faptul ca s au aruncat doar doua vorbe de spre Toyota Safety Sense, sa vedem pe ce segment sub premium gasesti sa franeze singura in caz de impact, sa tina banda, sa pastreze distanta pe cruise control sau sa citeasca semnele de circulatie... Ca sa nu mai zic navigatie in Romana incusiv voce, meniu romana, conexiune inernet prin hotspot telefon cu email si retele sociale la bord. Si da exista chiar si un modul wi-fi pe care il poti monta. Original! :) Si ca sa compari o Toyota cu Mazda sau Renault e ca si cum ai compara Mercedes cu Opel! Ca sa nu mai vorbim de Lexus, de unde vin aceste tehnologii pe noile modele Toyota. Mai aprofundati, mai testati si apoi mai vorbim! Ah si sa nu uit! Un C-HR hibrid cu multe dotari l am vazut la 22.000 euro cu TVA inclus. In conditiile in care un Duster mai acatarii e 18.500! Deci...

  • razeshu, marţi, 20.06.2017 00:02

    Nimeni nu mentioneaza un lucru important - cei cu inaltime peste 1.80 nu vor putea inalta scaunul prea mult, plafonul e foarte jos, facut pe dimensiunea producatorilor cred. Prin urmare va trebui aleasa pozitia sport in detrimentul celei SUV. Am gasit acest lucru mentionat in alt review si nu mi-a venit sa cred ca e pe bune :(

  • Adrian M, marţi, 15.01.2019 15:52

    Nimeni nu precizeaza cel mai mare dezavantaj al acestui penibil motor de 1.2 de beamveu..nu se incadreaza la programul rabla, emisiile fiind prea mari, informatie comunicata de Toyota Craiova, deci din pretul nesimtit de piperat nici macar nu poti scadea prima de casare :(. Mazda are motoare de 2.0 si respecta normele...pacat de design.

  • vlad, luni, 18.03.2019 14:34

    Am cumparat in iulie, anul trecut, o toyota c-hr,hybrid, de 1,8 si sunt fff multumit..In oras am un consum mic, la semafoare trece pe electric, demarez usor si silentios...Este adevarat, in afara,pe sosea, nu alerg ca ...baietii cu BMV (pe care ii vezi in copaci, pe garduri si in albiile raurilor patriei..), dar ma descurc, iar la un consum de 5,5-5,6 sunt multumit..Am autonomie de cca 780-800 km, dupa ce fac plinul si depinde de mine cum realizez acest lucru..(daca esti „smecher„, poti consuma rezervorul fara sa demarezi, turand motorul in parcare, am mai vazut...)..In rest..sunt si bune ..sunt si rele..precum vulpea in vie privind la struguri..dar exista masini pt toate gusturile...