Performante

5.0

Ai fi surprins dacă ți-am spune că GR Yaris este una dintre cele mai rapide mașini cu sigla Toyota pe care ți le poți cumpăra astăzi? Probabil că nu, având în vedere dimensiunile compacte, tracțiunea integrală, precum și nivelul mai mult decât suficient de putere pe care îl oferă.

Astfel, GR Yaris are, oficial, o accelerație de la 0 la 100 de kilometri pe oră ce va dura doar 5.5 secunde, iar viteza maximă va fi de 230 km/h. Aceste cifre seci nici nu contează, însă, pentru că nu vitezele amețitoare atinse rapid te vor vrăji de la volanul acestui Yaris, ci modul în care se simt. Dar despre asta, mai târziu.

Cert este că acest iepuraș cu spume la gură se simte mult mai rapid de la volan. Rivalii săi au numere mult mai mici, mai ales în departamentul de accelerație, datorate în principal lipsei unui sistem de tracțiune integrală, care să îi ajute să pună puterea eficient pe asfalt.

Ford Fiesta ST va accelera până la aceeași viteză de referință în 6.5 secunde, în timp ce MINI John Cooper Works va face același lucru în 6.1 secunde, cu a sa cutie de viteze automată.

  • Seriff, luni, 20.12.2021 15:40

    Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.

  • Edikkk, luni, 20.12.2021 16:10

    O minune poluantă Mda Decât cu aşa minuni, mai bine fără

  • Seriff, marţi, 21.12.2021 09:08

    @Edikk decat cu masini scumpe cu autonomii de maxim 300 km si timpi de incarcare cu orele, mai bine fara.

  • Kirotractor, marţi, 21.12.2021 10:05

    Relativ la preț, îmi pare chiar ieftină (și) versiunea asta de top la câtă tehnică înglobează, plus că-i asamblată manual de / la japi (e cu 10% vamă inclusă!) și n-are comun cu Yarisul nik-nik. ...Ba da, greșesc -- are ceva, garanția de 6 ani / 200.000 km. :-) Un ipotetic urmaș al lui Audi S1 (4WD, 2.0 TSI 231 CP) ar fi costat deci sigur peste 50K € (ați uitat poate testul AM c-un A1 1.0 TSI / 115 CP de peste 35.000...) De n-aș fi avut alte priorități pe praful ăsta, m-ar fi tentat versiunea de bază la vreo 33 de mii -- tot 4WD cu 2 x Torsen și cutie de transfer programabilă, doar cu suspensii ceva mai milostive și fără LSD pe spate ori jante pe 18 forjate + pneuri Michelin Cup 4RS în loc de mai ”stradalele” Dunlop 050 pe 17 țoli. Clar însă că doar adevărații virusați de pilotaj (și cu portofelele nevirusate de crize) se vor arunca la așa ceva -- după mine adevărata ”mașină a anului”. Nu-i exclus însă ca unii s-o ia ca investiție, având mari șanse de-a deveni ”collector”. Nu de alta, dar cred că-i și ultima din stirpea ei ”WRC-replica-dinozauriană”, spre încântarea inconștientă a unor zombi hipnotizați care se cred progresiști. :-(

  • ds, marţi, 21.12.2021 11:24

    Ideală ca mașină de bază (pentru cei ce și-o pot permite) în raliuri.

  • andrei, marţi, 21.12.2021 22:43

    O masina de exceptie, senzationala. Chiar masina anului. Si arata sistemul ridicol de punctaj al acestui site. Orice, in afara de 5.0 este o eroare de apreciere.