Interior
Atunci când s-au așezat la birou și au început munca la noul GR Yaris, cei de la Toyota nu au luat în considerare aspectele practice ale mașinii care urma să fie oferită, oricum, în număr limitat. Singurul scop al acesteia era să domine competițiile de raliu în care urma să fie înscrisă și să fie îndeajuns de confortabilă pe drumurile publice pentru a fi cumpărată în 25.000 de unități. De ce 25.000? Pentru că acesta e numărul magic, solicitat de regulamentele FIA pentru a putea omologa o mașină.
În consecință, interiorul lui GR Yaris este spartan, iar asta nu este o jignire sub nicio formă. Totul este redus la minimul necesar, fără a-ți lipsi vreun fel de opțiune de confort. Ai scaune încălzite, volan încălzit, un instrumentar de bord analog care funcționează foarte bine, un ecran pentru sistemul multimedia unde poți folosi Android Auto sau Apple CarPlay, câteva spații de depozitare micuțe (doar vorbim de un Yaris până la urmă) și destul loc pentru persoane de până la 1.85 metri, în față.
Despre locurile din spate, sincer, nici nu cred că merită să vorbim. Teoretic, ele există, dar nu prea pot fi folosite de oameni ajunși la maturitate. Poate vor putea fi folosite de copii, dar chiar și atunci vor exista anumite limitări.
Scaunele din față sunt foarte confortabile, au un design specific GR, susținere laterală exemplară și tetiere inscripționate. De altfel, logo-yul GR va fi regăsit în mai multe locuri în mașină, de la scaune la praguri, covorașe, instrumentar de bord, volan sau chiar consola centrală.
Totul este ergonomic poziționat în cabină și intuitiv. Materialele sunt de calitate slabă în zonele inferioare ale habitaclului, o excepție notabilă fiind iarăși scaunele, care sunt acoperite de Alcantara și se simt extraordinar de bine la atingere. Scaunele, volanul și nuca schimbătorului de viteze sunt, practic, tot ce contează într-o mașină centrată pe experiența la volan.
Aici avem și o critică, respectiv poziția la volan. Scaunul este poziționat un pic prea sus, un sindrom pe care l-am observat în trecut și la alte mașini de mare performanță, dar cu trăsături compacte. Un exemplu elocvent este Abarth 500, unde vei avea impresia că stai pur și simplu cocoțat pe mașină. În GR Yaris lucrurile stau ceva mai bine, dar chiar și cu scaunul în cea mai joasă poziție, tot ai impresia că nu ești suficient de aproape de asfalt.
Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.