Calitate / Pret
Așa cum am menționat deja, modelul GR Yaris a fost pus la vânzare mai mult pentru a putea obține omologarea mașinii de raliu, nu neaparat pentru a aduce profituri masive companiei japoneze. De altfel, planul inițial Toyota era să ofere doar 25.000 de unități pentru clienți, doar pentru a obține omologarea. Lucrurile s-au schimbat între timp, pentru că FIA a modificat regulile din WRC, dar și pentru că popularitatea acestui model a depășit orice așteptare.
Prețurile nu sunt mici, însă, dacă o să compari mașina asta cu un Yaris „normal” atunci ar putea părea astronomic. În România, va trebui să plătești minim 37.292 euro, acesta fiind prețul de pornire. Din fericire, acesta include deja pachetul Performance, modelele livrate în România fiind echipate astfel fără excepție. Asta înseamnă că vei avea o mașină „full-options”.
Printre echipamentele incluse vei regăsi: volan și scaune încălzite, un pilot automat adaptiv inteligent și un ecran central cu diagonala de 8 inch, jante de 18 inch, sistem de climatizare pe două zone, sistem de evacuare cu două terminații și două diferențiale Torsen, față și spate.
Tot ce poți modifica pe un GR Yaris atunci când îl configurezi în România este culoarea exterioară: 639 de euro pentru culorile Alb Platinum sau Roșu Aprins, respectiv 424 euro pentru Negru Precious. Atât.
Comparativ, un Ford Fiesta ST începe de la 24.850 de euro, dar nu vei primi decât 200 CP, tracțiune față și va trebui să adaugi multe opționale configurației finale pentru a ajunge la același nivel de echipare precum cel de pe GR Yaris Performance.
De cealaltă parte, un MINI John Cooper Works în trei uși începe de la 33.900 de euro, însă știm cu toții că valoarea sare ușor de 40.000 de euro numai dacă alegi o schemă de culori interesantă, un sistem multimedia și alte opțiuni de personalizare.
Așadar, Toyota GR Yaris nu este deloc o mașină scumpă pentru nivelul de exclusivitate pe care îl oferă. Au apărut deja zvonuri că mașinile se vând mai scump decât prețul la care au fost achiziționate.
Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.