Vizibilitate

4.0

Toyota Yaris, chiar și în versiunea cu cinci uși, este o mașină subcompactă. Fiind atât de mică, unele limitări sunt inevitabile, mai ales în zonele vitrate. Geamurile din față sunt destul de generoase pentru a oferi o perspectivă bună asupra a ceea ce se întâmplă în jur. În același timp, oglinzile laterale sunt bine dimensionate.

Cu toate acestea, poziția scaunului șoferului, destul de înaltă, aduce alte probleme în peisaj. Vizibilitatea spre partea dreapta față a mașinii este blocată, paradoxal, de oglinda retrovizoare, care are un picior de prindere destul de butucănos. Mai mult, luneta acestui model este mai mică și mai înclinată decât de obicei, limitând vizibilitatea în spate.

Din fericire, așa cum vă spuneam, mașina vine dotată foarte bine, iar printre echipamentele standard vei găsi și un sistem de senzori de parcare și camere. Calitatea imaginii de pe camera din spate ar putea fi mai bună, dar cel puțin îți faci o idee cu privire la ce se întâmplă în acea zonă.

  • Seriff, luni, 20.12.2021 15:40

    Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.

  • Edikkk, luni, 20.12.2021 16:10

    O minune poluantă Mda Decât cu aşa minuni, mai bine fără

  • Seriff, marţi, 21.12.2021 09:08

    @Edikk decat cu masini scumpe cu autonomii de maxim 300 km si timpi de incarcare cu orele, mai bine fara.

  • Kirotractor, marţi, 21.12.2021 10:05

    Relativ la preț, îmi pare chiar ieftină (și) versiunea asta de top la câtă tehnică înglobează, plus că-i asamblată manual de / la japi (e cu 10% vamă inclusă!) și n-are comun cu Yarisul nik-nik. ...Ba da, greșesc -- are ceva, garanția de 6 ani / 200.000 km. :-) Un ipotetic urmaș al lui Audi S1 (4WD, 2.0 TSI 231 CP) ar fi costat deci sigur peste 50K € (ați uitat poate testul AM c-un A1 1.0 TSI / 115 CP de peste 35.000...) De n-aș fi avut alte priorități pe praful ăsta, m-ar fi tentat versiunea de bază la vreo 33 de mii -- tot 4WD cu 2 x Torsen și cutie de transfer programabilă, doar cu suspensii ceva mai milostive și fără LSD pe spate ori jante pe 18 forjate + pneuri Michelin Cup 4RS în loc de mai ”stradalele” Dunlop 050 pe 17 țoli. Clar însă că doar adevărații virusați de pilotaj (și cu portofelele nevirusate de crize) se vor arunca la așa ceva -- după mine adevărata ”mașină a anului”. Nu-i exclus însă ca unii s-o ia ca investiție, având mari șanse de-a deveni ”collector”. Nu de alta, dar cred că-i și ultima din stirpea ei ”WRC-replica-dinozauriană”, spre încântarea inconștientă a unor zombi hipnotizați care se cred progresiști. :-(

  • ds, marţi, 21.12.2021 11:24

    Ideală ca mașină de bază (pentru cei ce și-o pot permite) în raliuri.

  • andrei, marţi, 21.12.2021 22:43

    O masina de exceptie, senzationala. Chiar masina anului. Si arata sistemul ridicol de punctaj al acestui site. Orice, in afara de 5.0 este o eroare de apreciere.