Tehnologie

4.0

Pe frontul tehnologic, GR Yaris nu se poate lăuda cu foarte multe realizări. Asta, cel puțin dacă ne referim la tehnologiile cu care ne-am obișnuit pe mașinile anilor în care trăim. Nu vei găsi aici un instrumentar de bord digital, vreun asistent inteligent sau deschiderea ușilor cu telefonul. Nici nu cred că ai avea nevoie de ele.

Vei găsi foarte multă tehnologie în alte părți: de la motor, la transmisie și chiar la procesul de fabricație. Asta pentru că de fiecare dată când vei încerca să treci cu cât mai multă viteză printr-un viraj, cele două diferențiale Torsen de sub tine își vor face treaba exemplar și vor distribui cuplul motorului perfect.

Tot aici putem trece și sistemul iMT (intelligent Manual Transmission) care, practic, controlează turația motorului la schimbările de viteză, pentru a se asigura că nu arunci nimic în aer. Spre deosebire de alte sisteme similare însă, Toyota a decis să te lase pe tine să decizi dacă ai nevoie de rev-matching sau nu. Astfel, iMT este oprit atunci când pornești la drum. Dacă dorești asistență la schimbarea treptelor de viteză, va trebui să îl activezi manual.

Pe partea de producție, noul GR Yaris este iarăși un model special, miraculos, mai ales acum în secolul vitezei asamblării. Asta pentru că toate modelele sunt făcute în Japonia. Mai mult, ele sunt asamblate manual, în același loc unde se făceau cândva legendarele modele Lexus LFA. Sigur, poate asta nu e vreo tehnologie de cea mai nouă generație, dar este, cu siguranță, ceva diferit în ziua de azi.

  • Seriff, luni, 20.12.2021 15:40

    Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.

  • Edikkk, luni, 20.12.2021 16:10

    O minune poluantă Mda Decât cu aşa minuni, mai bine fără

  • Seriff, marţi, 21.12.2021 09:08

    @Edikk decat cu masini scumpe cu autonomii de maxim 300 km si timpi de incarcare cu orele, mai bine fara.

  • Kirotractor, marţi, 21.12.2021 10:05

    Relativ la preț, îmi pare chiar ieftină (și) versiunea asta de top la câtă tehnică înglobează, plus că-i asamblată manual de / la japi (e cu 10% vamă inclusă!) și n-are comun cu Yarisul nik-nik. ...Ba da, greșesc -- are ceva, garanția de 6 ani / 200.000 km. :-) Un ipotetic urmaș al lui Audi S1 (4WD, 2.0 TSI 231 CP) ar fi costat deci sigur peste 50K € (ați uitat poate testul AM c-un A1 1.0 TSI / 115 CP de peste 35.000...) De n-aș fi avut alte priorități pe praful ăsta, m-ar fi tentat versiunea de bază la vreo 33 de mii -- tot 4WD cu 2 x Torsen și cutie de transfer programabilă, doar cu suspensii ceva mai milostive și fără LSD pe spate ori jante pe 18 forjate + pneuri Michelin Cup 4RS în loc de mai ”stradalele” Dunlop 050 pe 17 țoli. Clar însă că doar adevărații virusați de pilotaj (și cu portofelele nevirusate de crize) se vor arunca la așa ceva -- după mine adevărata ”mașină a anului”. Nu-i exclus însă ca unii s-o ia ca investiție, având mari șanse de-a deveni ”collector”. Nu de alta, dar cred că-i și ultima din stirpea ei ”WRC-replica-dinozauriană”, spre încântarea inconștientă a unor zombi hipnotizați care se cred progresiști. :-(

  • ds, marţi, 21.12.2021 11:24

    Ideală ca mașină de bază (pentru cei ce și-o pot permite) în raliuri.

  • andrei, marţi, 21.12.2021 22:43

    O masina de exceptie, senzationala. Chiar masina anului. Si arata sistemul ridicol de punctaj al acestui site. Orice, in afara de 5.0 este o eroare de apreciere.