Tehnologie
Pe frontul tehnologic, GR Yaris nu se poate lăuda cu foarte multe realizări. Asta, cel puțin dacă ne referim la tehnologiile cu care ne-am obișnuit pe mașinile anilor în care trăim. Nu vei găsi aici un instrumentar de bord digital, vreun asistent inteligent sau deschiderea ușilor cu telefonul. Nici nu cred că ai avea nevoie de ele.
Vei găsi foarte multă tehnologie în alte părți: de la motor, la transmisie și chiar la procesul de fabricație. Asta pentru că de fiecare dată când vei încerca să treci cu cât mai multă viteză printr-un viraj, cele două diferențiale Torsen de sub tine își vor face treaba exemplar și vor distribui cuplul motorului perfect.
Tot aici putem trece și sistemul iMT (intelligent Manual Transmission) care, practic, controlează turația motorului la schimbările de viteză, pentru a se asigura că nu arunci nimic în aer. Spre deosebire de alte sisteme similare însă, Toyota a decis să te lase pe tine să decizi dacă ai nevoie de rev-matching sau nu. Astfel, iMT este oprit atunci când pornești la drum. Dacă dorești asistență la schimbarea treptelor de viteză, va trebui să îl activezi manual.
Pe partea de producție, noul GR Yaris este iarăși un model special, miraculos, mai ales acum în secolul vitezei asamblării. Asta pentru că toate modelele sunt făcute în Japonia. Mai mult, ele sunt asamblate manual, în același loc unde se făceau cândva legendarele modele Lexus LFA. Sigur, poate asta nu e vreo tehnologie de cea mai nouă generație, dar este, cu siguranță, ceva diferit în ziua de azi.
Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.