Motor / Transmisie
Tiguan CityScape este oferit în compania a trei motorizări TDI şi a patru motorizări TSI. Exemplarul testat de noi beneficia de motorizare 2.0 TDI de 140 CP, cuplată unei transmisii DSG cu şapte trepte. Motorizarea 2.0 TDI Euro 5 din gama Volkswagen a ajuns de mult la maturitate și are deja înlocuitor, fiind oferită în gama Passat într-o formulă complet nouă, un Clean Diesel Euro 6 care asigură o plajă de putere net superioară propulsorului care îl precedă. Așadar, acestui motor îi vine greu să ajungă între premianții segmentului, dar oferă în continuare un nivel de putere suficient pentru utilizatorul obișnuit, 140 CP și 320 Nm fiind rezonabili pentru un SUV compact, mai ales când vorbim despre dimensiunile lui Tiguan, ceva mai mici decât ale rivalilor.
Transmisia DSG își face treaba cu desăvârșire. Schimbările de treaptă sunt, la fel ca la orice DSG întâlnit până acum, foarte line, iar transmisia operează într-un regim de condus economic în modul D. Trecerea pe S permite rularea la o turație superioară şi asigură un comportament mai sportiv fără să fie necesară accesarea modului manual, care funcționează de asemenea conform așteptărilor, cât timp nu soliciți vreo treaptă inferioară când te apropii de partea superioară a plajei de turații.
Reprizele asigurate sunt corecte pentru nivelul de putere din dotare în compania unei transmisii automate, cu toate că au fost momente când am fi dorit 150 CP sau chiar și ceva mai mult. Răspunsul la kickdown este prompt și eficient, dar e o limită la cât poți face când ai un SUV, fie el și compact, cu 140 CP în dotare. Vestea bună este că oferta include și un diesel mai puternic, de 170 CP, care ar trebui să satisfacă și exigențele celor mai dornici de dinamism. Aşteptările sunt justificate în cazul lui Tiguan CityScape, din moment ce mașina vine în standard cu suspensie sport și jante din aliaj de 18 inch.
În materie de rafinament și silențiozitate, vibrațiile motorizării sunt estompate bine în aproape toate momentele rulării, inclusiv atunci când motorul este oprit și pornit la loc. Unitatea se face auzită subtil în habitaclu după ce trecem de 3.000-3.500 de rotații pe minut, dar nu vorbim despre ceva îngrijorător, ci de un fapt normal.
Frumoasa cabana...unde este situata?