Consum
În ceea ce privește consumul de carburant, unitatea de 140 CP anunță valori competitive, dar îndepărtate de podiumul segmentului. Este preţul pe care modelul german îl plăteşte pentru că a debutat în această formulă de motorizare și transmisie în urmă cu trei ani.
Consumul mixt anunțat este de 6.2 litri la sută, puțin mai mult decât o compactă din 2010 echipată cu un motor și o transmisie comparabilă. Valoarea se traduce printr-un consum urban de 7.9 litri la sută și un extraurban de 5.5 litri la sută.
Cel mai economic SUV compact de pe piaţă oferit cu motor diesel şi transmisie automată este Nissan Qashqai, dar acesta vine cu un propulsor de 130 CP, tracţiune faţă şi transmisie CVT X-Tronic. Consumul modelului nipon este de 4.6 litri la sută în regim mixt.
Dintre SUV-urile compacte cu tracţiune integrală şi transmisie automată comparabile cu Tiguan, Mazda CX-5 are cel mai bun consum, de 5.2 litri la sută în regim mixt, urmat apoi de Ford Kuga cu 5.4 litri la sută. Pe locul trei vine Mitsubishi Outlander, cu 5.8 litri la sută în regim mixt. Urmează Tiguan-ul testat de noi, cu 6.2 litri la sută. Pe următoarea poziţie se clasează Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD Auto, cu 6.8 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am obținut un consum urban cuprins între 7.4 și 9.4 litri la sută. Valoarea a variat în funcție de cât de aglomerată a fost Capitala și de cât de economic am reușit să conducem. La părăsirea orașului, consumul extraurban afișat a variat între 5.2 litri la sută într-un regim economic și 6.9 litri la sută într-un regim mai alert. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șaptea, turația afișată este de 2.250 rpm, iar conumul este de 8.1 litri la sută. Toate valorile de mai sus sunt obținute cu instalația de climatizare în funcțiune, precum și cu alți consumatori, precum scaune încălzite și sistem audio.
Frumoasa cabana...unde este situata?