Kia Cee'd - A doua generație a fost lansată la Geneva

Publicat marţi, 06.03.2012 09:43 de Mircea Meșter

Noul Kia Cee'd a fost lansată la Geneva și promite să atragă noi clienți prin design și tehnologie oferită la un preț accesibil. Cee'd vine în prima fază în versiunile de caroserie hatchback și SW (break).

Kia a lansat astăzi la Salonul Auto de la Geneva cea de-a doua generație a compactei Cee’d. Dacă până acum am putut admira noul model doar într-o serie de fotografii în care era expusă versiunea hatchback, Cee’d a venit la Geneva în două versiuni de caroserie: hatch și break.

Noul Kia Cee’d este mai lung și are o înălțime mai coborâtă decât predecesorul său, cei 5 centimetri în plus la lungime fiind ștampila unei platforme 100% noi, pe care Grupul Hyundai-Kia construiește, de altfel, și noua generație i30. Pe lângă caracteristicile de design proprii noilor generații ale gamei Kia, cu grila în formă de papion și blocuri optice agresive, noul Cee’d se prezintă și cu un coeficient aerodinamic de 0.30, unul dintre cele mai bune din segmentul compact. Modelul Kia va fi construit în aceeași fabrică slovacă din Zilina.

Noul Cee’d va fi oferit în momentul lansării împreună cu patru motoare, două diesel și două pe benzină, derivate în cinci versiuni de putere, plus unul care va fi disponibil doar pe anumite piețe europene. Diesel-urile sunt un 1.4 WGT de 90 cp și un 1.6 VGT de 110 sau 128 CP. La capitolul motoare pe benzină, vorbim de un 1.4 MPI de 100 de cai și de un 1.6 GDI de 135 CP. Kia va oferi pe anumite piețe europene un motor pe benzină de 1.6 litri și 130 CP. Cel mai interesant motor dintre cele enumerate mai sus este dieselul de 1.6 liri care dezvoltă 128 CP, 260 Nm și vine cu un consum mediu mixt de 4.1 litri/100 km. Mai mult, în versiunile Kia EcoDynamics vorbim de un consum de doar 3.7 litri/100 km.

Toate motoarele vor avea transmisii manuale sau automate cu șase trepte, motorul pe benzină de 135 de cai având la dispoziție, de asemenea, o cutie DCT cu dublu ambreiaj.

Printre celelalte modificări aduse de Kia pe noua generație a compactei coreene se numără un nou sistem de suspensii MacPherson pe față și multi-link pe spate, o direcție revizuită de la zero și un interior în care zgomotul la rulare a fost mult atenuat. Spațiul interior este și el mai mare în comparație cu generația precedentă, pasagerii din față și cei din spate având la dispoziție câțiva centimetri în plus la nivelul capului, al umerilor și al genunchilor. Portbagajul lui Cee’d ajunge la 380 de litri, cu 40 în plus față de vechiul model.

Versiunea hatchback a lui Cee’d va fi lansată în Europa în cursul acestei veri, în timp ce varianta SW va intra în showroom-uri la toamnă.

  • serd, marţi, 06.03.2012 10:29
    Interesant!

    Imi place mult arhitectura platformei folosite! Poate ar trebui si altii(mai vechi in domeniu) sa se ridice la pretentiile anului 2012!

  • sa fim realisti, marţi, 06.03.2012 11:19

    daca are tot amortizoare pe GAZ e clar.. ne ocupam de modelarea r@4*&lui

  • TIKA, marţi, 06.03.2012 12:00

    Generatia asta clar va lua din vanzarile multora, daca mentin si pretul scazut.

  • Catalin, marţi, 06.03.2012 15:39
    bravo KIA

    mergi mai departe !

  • marius, marţi, 06.03.2012 23:54
    parere personala

    multi ori sa vorbeasca despre ea,multi or sa critice,sunt multi care isi dau cu parerea,dar in afara de dacia 1300 nu au condus... dupa parerea mea masina are linii frumoase,arata bine,interiorul ma duce cu gandul la calitate,daca pretul va fi la fel de imbatabil ca si in cazul primei generatii,unde kia a avut cel mai bun raport pret/calitate,cu siguranta masina se va bate acolo sus! va salut

  • tilica, duminică, 11.03.2012 10:56
    ce mai ...

    ce mai in sus si in jos, iti place iti iei, nu iti place nu cumperi domne' pana acum au facut treaba buna, chiar daca nu au traditie in Europa.