Directorul gamei entry Renault: "Dacia nu are nevoie de ESP"

Publicat vineri, 09.03.2012 12:27 de Sebastian Toma

Arnaud Deboeuf, directorul gamei entry de la Renault, ne-a declarat că ESP-ul nu este necesar pe Lodgy deoarece platforma este suficient de manevrabilă şi fără acest sistem.

Automarket a discutat la Geneva cu o serie de oficiali ai mărcilor care activează şi în România. Printre aceştia este şi Arnaud Deboeuf, directorul programului entry al mărcii Renault. Practic, Arnaud Deboeuf este responsabil şi pentru tot ce ţine de marca Dacia, iar interviul cu el a avut loc într-un moment cât se poate de interesant – la doar câteva ore de la lansarea lui Lodgy – cel mai avansat model al constructorului de origine română.

DE CE NU ESTE STANDARD ESP-UL ÎN GAMA LODGY ŞI NU ESTE OFERIT ÎN GAMA LOGAN?

Cu toţii ne aşteptam ca Lodgy să aibă ESP în standard, deoarece normele europene obligau constructorii la acest lucru pentru toate modelele lansate după 1 noiembrie 2011. Dacia a "driblat" această obligativitate cu Lodgy, omologând modelul încă din octombrie. Vestea bună este că sistemul este disponibil contracost pentru toate nivelurile de echipare şi toate motorizările. Dacia se va conforma însă de acum, iar Lodgy va fi ultimul model al mărcii fără ESP în standard.

Arnaud Deboeuf ne-a spus că sistemul ESP nu a fost cerut de suficienţi clienţi ca să fie introdus în gamă, iar nu toţi care l-au cerut ar fi fost dispuşi să şi plătească în plus pentru el. Partea interesantă a declaraţiei lui Deboeuf vine abia acum: ”Sistemul ESP şi importanţa sa sunt exagerate de constructorii din Germania, care au introdus sistemul pentru a contracara problemele de manevrabilitate ale modelelor din portofoliile proprii, cum a fost cazul lui A-Klasse”. Raţionamentul lui Deboeuf ar fi fost corect dacă nemţii n-ar fi introdus sistemul în standard pe unele modele înainte de problemele de manevrabilitate ale unor modele precum A-Klasse şi TT, după cum ne-a sublinat şi Deboeuf făcând o aluzie la problema lui A-Klasse la testul elanului.

Directorul programului entry de la Renault a completat: ”Manevrabilitatea platformei Logan, utilizată în proporţie de 55% şi de Lodgy, este suficient de bună încât să nu necesite ESP”. Deboeuf a subliniat faptul că implementarea sistemului în standard implică numeroase costuri, iar nu toţi clienţii sunt pregătiţi să le suporte, lucru care contravine filozofiei de marcă a constructorului din Mioveni. Clienţii Dacia vor vedea din ce în ce mai multe elemente tehnologice pe măsură ce acestea devin accesibile şi pentru constructori.

DACIA LODGY - AŞTEPTĂRI DE TREI STELE

Întrebat câte stele EuroNCAP va primi Lodgy, Deboeuf a declarat că se aşteaptă la trei stele, acesta fiind standardul ţintă al constructorului din Mioveni. La fel ca în cazul declaraţiilor anterioare ale oficialilor Renault pe fondul acestei probleme – siguranţa modelelor Dacia şi numărul de stele EuroNCAP obţinute – Arnaud Deboeuf a subliniat faptul că Dacia nu ţinteşte obţinerea punctajului maxim la EuroNCAP, deoarece acest lucru implică prea multe costuri, iar testarea se axează din ce în ce mai mult pe tehnologie.

Oficialul Renault consideră că nivelul de trei stele EuroNCAP oferă un nivel suficient de siguranţă pentru pasageri, deoarece noile reglementări sunt suficient de stricte încât să asigure supravieţuirea în caz de impact chiar şi pentru un model de trei stele. Acesta a adăugat faptul că Dacia va primi mai multe sisteme de siguranţă pe măsură ce acestea vor deveni accesibile, moment în care a dat drept exemplu oferirea airbag-urilor laterale pentru Sandero în vederea obţinerii unui punctaj mai mare în segmentul său.

DUSTER FOLOSEŞTE ESP-UL PENTRU PERFOMANŢE MAI BUNE ÎN OFF-ROAD

Deboeuf susţine că versiunile cu tracţiune integrală ale lui Duster folosesc sistemul ESP nu pentru stabilitate suplimentară, ci pentru performanţe mai bune pe teren accidentat. După cum ştim, sistemul permite frânarea unei roţi în mod independent faţă de celelalte, ceea ce poate ajuta semnificativ un model atunci când rulează pe teren cu aderenţă scăzută şi are nevoie să direcţioneze cât mai mult cuplu la o roată cu aderenţă. Potrivit lui Deboeuf, aceasta ar fi explicaţia din spatele ESP-ului oferit standard pe versiunile cu tracţiune integrală ale lui Dacia Duster.

  • syktasy, vineri, 09.03.2012 13:25

    Nu-i de ras, e de plans...

  • dvictor, vineri, 09.03.2012 13:32
    Parca este din guvernul Romaniei

    Iti explica pe fata de ce saracia este buna si si foama te ajuta la silueta. Hai sa fim seriosi, ESP-ul este foarte util

  • Popeye, vineri, 09.03.2012 13:34

    Cum naiba sa nu fie nevoie,astia sunt loviti in bila?Aaa ca ar creste pretul de productie si s-ar apropia prea mult ca nivel de pret de alte marci mult mai cunoscute pierzand multi cumparatori este o cu totul alta discutie si au dreptate.

  • JP, vineri, 09.03.2012 13:37
    simplu

    Fiind o marca low-cost, destinata oamenilor cu bugete mici, Dacia trebuie sa poata oferi oamenilor masini pornind de la variante cat mai ieftine (fara ESP, airbaguri, radio ... etc). Cine are bani si isi doreste ESP isi pune, nu vad de ce ar fi o problema ca nu e standard. Daca era standard costa masina cu 500E in plus si gata.

  • BrillCK.ro, vineri, 09.03.2012 13:39
    Cretin... (oare cuvintul asta exista in limba franceza?)

    Cine stie citi bani si-a luat ca sa faca aceasta afirmatie... LOGICA imi arata ca nu iti tai craca de sub picioare decit daca te "motiveaza" cineva... Poate pe Dacia nu o sa puna, dar cred ca cele sub emblema Renault vor avea... Sunt curios mai face cineva masini din clasa asta fara ESP? Nu cred...

  • TIKA, vineri, 09.03.2012 13:46

    Cetateanul asta oare cu ce masina merge zi de zi?

  • io, vineri, 09.03.2012 13:55

    Ati condus Lodgy cu si fara ESP ca sa va exprimati ? Sistemul exista in OPTIUNE pe toate versiunile. Nu poti sa ma obligi pe mine sa platesc ESP-ul daca nu-l vreau. Cel putin deocamdata. De aia exista versiuni de echipare si optiuni: ca sa poti ALEGE.

  • JULIANKKK, vineri, 09.03.2012 14:03
    RASUPLANSU"

    o sa ajungem ca aparatele alea foto de unica folosinta...numai ca acum ne jucam cu viata noastra.

  • dan_grc, vineri, 09.03.2012 14:10

    Pai daca platforma Logan are manevrabilitate destul de buna ( ??!!!) , atunci si multe modele Renault o au si mai buna, deci la ce bun ESP chiar si ca optiune? Ei se gandesc la buzunarul clientului si voi ii criticati...

  • agilul, vineri, 09.03.2012 14:17
    esp

    asta de la dacia e prost sau voi nu ati inteles ce a spus? ce treaba are manvrabilitatea cu ESP-ul? ESP-ul e pt siguranta activa

  • dan_grc, vineri, 09.03.2012 14:19

    @agilul Si manevrabilitatea este pasiva? :))

  • Marcel, vineri, 09.03.2012 14:33
    Arnaud Deboeuf ar trebui demis pentru declaratia asta

    Putem vorbi despre manevrabilitatea platformei Logan? Poate doar in regim de taxi si pana la 70 km/h... Papagalul asta de Arnaud Deboeuf a condus oare Logan in viata lui? Stie ca Logan se inclina ca un zgarie nori in curbe si ca devine foarte usor subvirator? De fapt, stie, dar asa fac ei bani. Platforma Logan trebuia sa aiba de la inceput ESP. Sau mai tarziu, ca optiune, asa cum au facut nemtii pe care i-a luat in bombeu cu A Klass pentru ca au realizat ca este o problema de siguranta si au luat masuri. In plus, stie dl. Arnaud Deboeuf cati pasageri au supravietuit accidentelor in care au fost implicate miraculoasele platforme Logan, care nu are nevoie nici de ESP si caroraa le sunt suficiente cele 3 stele? Rusine Renault pentru aceasta declaratie! Dle. Arnaud Deboeuf, dati-va demisia!

  • gelu, vineri, 09.03.2012 14:38

    putini inteleg rationamentul financiar ce domina orice biznis. N-am inteles ce ii deranjeaza pe unii: - explicatiile verde'n fata? - faptul ca masina ARE ESP daca optezi pentru el? - nu are buton "ingeiji" sa te aduca din pc. A in pc.B in timp ce iti bei cafeaua cu stanga cu dreapta pe bulanul pitipoancei si vorbesti la telefonul original uitandu-te prin ochelarii fumurii sa nu ti se vada privirea tampa? Pai SH-urile si ultimele noutati inscrise in Bg au ESP vin cu frumoasa la pachet si la cumparare iti dau o pereche de ochelari bonus ca cafeaua ti-o cumperi singur de la automat, ce dreaku! si pentru aducere aminte...mi-e teama ca unii n-au citit decat titlul: "implementarea sistemului în standard implică numeroase costuri, iar nu toţi clienţii sunt pregătiţi să le suporte, lucru care contravine filozofiei de marcă a constructorului din Mioveni"

  • bolovan, vineri, 09.03.2012 14:39
    ESP

    De vo 2 ani tot citesc comentariile de pe automarket...si constat un lucru... 90% din populatie habar n-are ce face ESP-ul si la ce foloseste. 50% din populatie habar n-are nici macar ABS-ul ce face...si cand si cum...Dar toti stiu ca, avand sistemele astea...sunt adevarati regi pe sosele...

  • un cititor, vineri, 09.03.2012 15:23
    suntem realisti ?

    Logan are tinuta de drum rezonabila la banii lui... cu conditia sa stii sa conduci si sa nu te crezi Schumacher... De exemplu, sa conduci nu inseamna sa faci slalom printre masini cu 70 intr-a 5-a si sa te plangi de manevrabilitate.

  • john_range, vineri, 09.03.2012 15:47
    @..bolovan

    iti dau perfecta dreptate la ceea ce ai spus,dar totusi nu putem sa zicem 90% ca habar nu au,pt ca sunt sigur,ca acel care a avut deja o masina cu ESP o mare parte din ei stiu deja ce este si la ce ajuta!!!Parerea mea e ca ESP ar trebui sa fie dotare standart si la dacie...de ce nu???Cel care zice ca nu are nevoie de el,iti zic eu ca sunt multe cazuri cand ai vrea sa-l ai...

  • degeaba, vineri, 09.03.2012 15:47
    degeaba! comentati degeaba

    Dupa ce ca v-a dat o explicatie un om CAPABIL, mai sariti ca idiotii sa ziceti voi ca e util ESP-ul, si atat :) omu' are si argumente, voi ba! (sau sunteti idioti, cum vreti s-o luati)

  • john_range, vineri, 09.03.2012 15:57
    @..agilul

    Ba da habarnist mai esti....mai documenteaza-te putin inainte sa vorbesti asemenea prostii!!!Tu zici ca nu are treaba manevrabilitatea cu ESP-ul....mai citeste putin cum functioneaza ESP-ul si ce face!!!

  • io, vineri, 09.03.2012 15:59
    @john_range

    E o diferenta intre a nu-l dori din motive pecuniare si a-i stii avantajele. Cumva in capul tau e o confuzie si lucrurile astea 2 sunt acelasi lucru.

  • T34, vineri, 09.03.2012 16:05

    Trebuie de vazut daca autobuzele au ESP, daca n-au, n-are nevoie nici Lodgy.

  • john_range, vineri, 09.03.2012 16:06
    @..io

    Nu este nici o confuzie stiu bine ce vorbesc,si bineinteles ca stiu bine ce este ESP si la ce ajuta..eu doar mi-am zis parerea mea... tu ramai cu ideaia ta de comunist....constat ca acestor persoane ca tine nu le trebuie absolut nimic pe masina...nici abs nici servo...absolut nimic.

  • unckle, vineri, 09.03.2012 16:19

    "romania nu are nevoie de autostrazi" . . . un alt citat celebru ... la fel de "adevarat" @un cititor -- anul trecut a fost un accident pe magheru, in bucuresti, unde un nene a luat fata unuia intr-un logan.. pe la 60-70km/h ... nenea din logan s-a speriat a tras de volan si a pierdut masina de sub control ajungand sa faca un accident mortal (mortal pentru el daca imi aduc aminte bine si pentru un pieton). pe camerele de supraveghere se vede cum nenea ala s-a chinuit sa revina pe drumul cel drept .. dar mega-masina romaneasca, masina super-suficienta-super-eficienta cu super-raportul calitate-pret este atat de varza in ceea ce priveste tinuta de drum incat i-a fost imposibil sa evite accidentul. http://www.realitatea.net/camerele-politiei-au-surprins-accidentul-de-pe-bulevardul-magheru-vezi-video_733383.html l-as ruga pe nenea salata Debeouf sa se uite cu atentie la clipul de mai sus inainte sa ne spuna ca "nu avem nevoie" ... auzi magarie "romaneasca" .. au omologat masina cu o luna inainte ca o prevedere europeana sa intre in vigoare .. si mai are si tupeul nesimtit sa vina si sa se laude cu asta in fata publicului ... mai are si tupeul sa se ia de A si TT ... pai nea salata facea colivii de pasari si reno 14 pe vremea cand la mercedes si audi se foloseau tehnologiile astea ... mare motiv de lauda si "atac" .

  • io, vineri, 09.03.2012 16:39
    @john_range

    Cred ca-i o problema de comunicare. Tu ai scris asa: "Cel care zice ca nu are nevoie de el,iti zic eu ca sunt multe cazuri cand ai vrea sa-l ai..." iar eu ti-am raspuns ca e posibil sa existe cazuri in care a-i putea avea nevoie de ESP (multe cazuti? nu chiar atat de multe decat daca te mananca talpa), deci ii cunosc avantajele (ma refeream la mine). Sa nu exageram totusi. ABS-ul a aparut pe piata cu vreo 17 ani mai devreme ca ESP-ul. E normal ca toate masinile sa-l aiba. Ce nu intelegi e ca orice tehnologie se devalorizeaza in timp. Trebuie doar sa avem rabdare sa se devalorizeze suficient de mult pentru ca mai multa lume sa si-l permita. Deci sa renteze montarea pe Dacia. @unckle Hai sa nu vbim de accidente vazute la stiri. Teoretizam pana maine. S-a referit ca daca tot te crezi Schumacher, ar trebuie sa mergi intr-o treapta inferioara, cu a 4-a la 70 km/h, nu intr-a 5-a. Asta pentru control. Logan in versiune cu bara antiruliu e suficient de sigur chiar si la un condus mai sportiv. Conditia principala e sa stii limitele masinii, repartizarea maselor, cand sa retrogradezi etc. Intr-un cuvant sa stii sa conduci.

  • gelu, vineri, 09.03.2012 16:44

    @J_R...stii cat de greu a fost sa-i conving pe unii clienti de necesitatea ABS-ului? Stii cat de tampiti pot fi? Filosofia companiei in cadrul in careia lucram era sa sugeram achizitia modelelor de logan cu ABS (bine, motivul fiind targetul). Clientu' nu si nu...el nu vrea ABS el vrea radio cu "sedeu"! @unckle...ai dat un exemplu singular (al carui economie nu o cunosti:viteza, unghi de impact, etc) dar pe care iti construiesti o adevarata teorie pro-ESP. Aveam ma multe pretentii de la tine. 90% din comenturile tale sunt pertinenete dar cand arnci cate o pleasca de asta infantila ....Apropos de "romania nu are nevoie de autostrazi". Orbetele ala de a spus-o si care e catarat inca in cea mai inalta functie a statului (sa dea Domnu' sa cada cat curand si cat mai rau), culmea, are dreptate acum. Daca e sa filosofam off-topic Romania are nevoie de OAMENI nu neaparat de cele mai super mega masini, autostrazi, cocalari, bisnitari, pitipance, analfabeti. Dezvoltarea unei tari nu se face automat prin existenta 100-200-1000 km de autostrada ci de existenta unei infrastructuri bine puse la punct: sosele bune pana in ce a mai indepartate sate (vezi turismul) de industrie, invatamant, etc. Dpmdv autostrada e un bonus e ceva ce se face "mai incolo" cand ti-ai rezolvat o sumendenie de ale nevoie de prima mana. Dar noi ne ducem dracului dar visam ca fetele mari la ...la ceva mare lat si lung pe care "sa bagi viteza". Asa ca grow up...vorba romanului nu ai dupa ce sa bei apa da iti trebuie smart-phone....

  • unckle, vineri, 09.03.2012 16:49

    @Io ... poti sa stii tu sa conduci ca sumaheru' ... cand vine accidentul ori ai ce sa faci ori nu ai ... cand nu ai si ESP optiunile iti sunt ceva mai limitate si sansa sa "nu ai ce face" creste. Probabil clientii de Dacia sunt (statistic) mai feriti de posibilitatea unui accident ... altfel nu imi explic cum ar putea fi facuta o afirmatie de genul asta. Cum altfel se poate explica o afirmatie care spune "Clientul de Dacia nu are nevoie de atatea masuri de siguranta" ? ... cum altfel decat printr-o interventie divina care fereste posesorii de dacii din calea accidentelor. Accidentul din filmul de mai sus se poate intampla lejer unui copil de 23 de ani cu bmw si 200 de cai pe puntea spate (volan pe stanga daca se poate) ... moare urgent si ala ... dar un sistem de siguranta in plus nu strica niciodata. FAPTA cea mai grava din toata afacerea asta este FENTAREA DIRECTIVEI EUROPENE PRIN OMOLOGAREA CU CATEVA ZILE INAINTE DE INTRAREA IN VIGOARE a noii legi. Renault se face vinovat de toate vietile ce ar fi putut fi salvate in viitor de prezenta unui ESP pe masina. Argumentul ca "poti sa il ai daca il vrei" este nul pentru ca legea a fost facuta tocmai pentru ca ESP nu era cumparat de clientii care il aveau la dispozitie ca optional.

  • unckle, vineri, 09.03.2012 16:53

    @gelu - uita-te la filmuletul ala .. o sa observi si unghiuri, si viteze ( cam 70 as zice eu .. ) ... si nu este "singular", este doar un exemplu ... singular despre un accident singular .. ca nu am de unde scoate 4000 de filme cu dacii logan scapate de sub control in timp de se indepartau/apropiau de o camera ca sa se vada cum se duce gramada incontrolabil ...

  • Attila, vineri, 09.03.2012 16:59
    @..io

    Gresesti mult spunand ca daca te mananca talpa.....ai nevoie de esp mai ales la logan ca stabilitatea este la pamant la aceasta masina si cum zicea si unkle de acel caz in care nenea cu loganul a patit-o!!!Multi sunteti destepti si vorbiti!!!Eu am avut logan si sincer nu mai vreau sa-l vad in fata ochilor pt ca e o barca de masina vai si amar de stabilitatea ei si voi mai vorbiti!!!Acest Deboeuf iti garantez ca masina lui personala pe care o detine el are ESP sunt sigur 100%,dar ce zice el nu le trebuie la romani asa ceva ca habar nu au de el asa si e se vede dupa voturile negative la comentarii

  • @Attila, vineri, 09.03.2012 17:20

    Daca esti sofer prost, nu te ajuta nici 1000000 de ESP-uri

  • @Attila, vineri, 09.03.2012 17:20

    Daca esti sofer prost, nu te ajuta nici 1000000 de ESP-uri

  • @Attila, vineri, 09.03.2012 17:23

    Daca esti sofer prost, nu te ajuta nici 1000000 de ESP-uri.

  • Cocalaru Sef, vineri, 09.03.2012 17:58
    Pentru Attila & Comp.

    Sofatul adevarat nu se bazeaza pe ESP. Au fost o gramada de masini de viteza inainte, fara ESP si nu a mai facut crize nimeni pentru "stabilitate". O masina se conduce in conformitate cu performantele pe care le poate oferi. Daca nu poti conduce, atunci il rogi frumos pe altul sa o faca pentru tine...sau te orientezi la alta masina.

  • AndreiRN, vineri, 09.03.2012 18:12
    Nisa de piata

    Orgolii pt orgolii. Dacia este o masina entry level. Si asa are prea multe si un pret cam mare pt salariul mediu din Romania. Daca se tot incarca pe ea tot felul de jucari si pretul se ridica atunci nu se va mai vinde si vor deveni falimentari. Asta doriti? Or sa apara din urma chinezi si indieni cu masini simple si ieftine si atunci sa vedem cum se va descurca Dacia. Mare parte din electronica ar trebui sa fie OPTIONALA.

  • Attila, vineri, 09.03.2012 18:31
    @ COCALARI

    mari soferi va credeti toti iar cand ajungeti in caz de o problema nu mai stiti cum sa redresati masina inapoi pe drum,numai va tot vorbiti.si sunteti impotriva esp-ului...lol

  • gelu, vineri, 09.03.2012 18:54
    @Attila

    in caz de problema maiestria e sa o eviti problema RAMANAND pe sosea nu sa incerci sa te intorci pe ea.... nu suntem impotriva ESP-ului (daca imi este permis sa vorbesc "comunistoid" in numele unora) ci pur si simplu ne facem griji de faptul ca in afara de cresterea gradului de analfabetizare (scoala romaneasca scoate tampiti) nu veti mai fi in stare nici macar sa porniti singuri masina pen'ca ea este atat de desteapta si tehnologizata ca va va recunoaste dupa dosul lat asezat pe scaun. ....si dupa aia apasati butonul "ingeiji"......

  • Attila, vineri, 09.03.2012 19:02
    @.gelu

    daca eu ma incadrez la analfabetism atunci sigur si tu tot acolo esti stai linistit...Eu stiu sa conduc nu am nevoie de sisteme dar imi place sa le am la indemana in caz de nevoie,si imi place ca masina mea pe care o conduc sa fie cat mai complicata in sensul ca are toate dotarile!

  • antonny, vineri, 09.03.2012 21:14
    ***

    ce tot va omorati pe aici ca nu are esp ........Romanii nu va cumpara masina asta ,cei care o sa cumpere bifeaza esp-ul ca optiune si plateste ........Cei din vest stiu sa cumpere o masina ......

  • Bogdan, vineri, 09.03.2012 22:25
    S-a molipsit si asta de la Basescu

    Cum romania nu are nevoie de autostrazi...nici lodgy de esp.

  • cristi, vineri, 09.03.2012 23:36
    esp

    "Deboeuf susţine că versiunile cu tracţiune integrală ale lui Duster folosesc sistemul ESP nu pentru stabilitate suplimentară, ci pentru performanţe mai bune pe teren accidentat. După cum ştim, sistemul permite frânarea unei roţi în mod independent faţă de celelalte, ceea ce poate ajuta semnificativ un model atunci când rulează pe teren cu aderenţă scăzută" Daca asta face esp, abs-ul ce mai face???

  • Hadouken, vineri, 09.03.2012 23:45

    Romanul nu ar plati nici ABS-ul, nici stergatoarele, nici frana servo, nici centurile de siguranta daca nu ar fi obligatorii, iar asta o stiti cu totii. Are nevoie de ESP, iar un motiv simplu e: daca derapeaza dupa o manevra brusca si ajunge pe banda a doua, ma omoara pe mine. Asa ca e NORMAL ca UE sa introduca obligativitatea acestui sistem, pentru ca unii "inteligenti" se cred Sebastien Loeb si nu au nevoie de ESP, ABS sau alte sisteme de ajutor.

  • LauCalin, vineri, 09.03.2012 23:46

    Nu e nevoie de ESP (care a aparut in '95-'96 la Mercedes), dar e mai accesibila tehnologia unei navigatii cu touch screen (care a aparut acum 5-6 ani). Deci pretul unei tehnologii gen ESP care e folosit la scara larga este mai mare decat tehnologia touch screen, care in opinia mea poate fi considerata un moft. Si culmea, pe o platforma de Logan de care iti dai seama imediat ca are suspensiile cam moi. Iar sasiul e reglat intr-un mod unic. Si poate ca totusi are dreptate tipul asta. Romanului ii plac mai mult chestiile care iti fura ochii, chestii cu care sa te lauzi in fata celorlalti. Pai suna mai frumos sa spui "Bah pe Dacia mea am navigatie cu touch screen si e belea", decat "Am preferat totusi sa pun un ESP". Si da, ESP-ul are avantajele lui clare. Din cauza asta sunt masini care il au in standard si sunt masini la care nu poate fi decuplat in totalitate. Trebuie sa conduci o masina cu ESP si alta fara ca sa te convingi de avantajele ESP-ului. Dar na, tipul lucreaza in vanzari, evident ca un inginer care stie cu ce se mananca fiecare piulita dintr-un Lodgy l-ar putea contrazice.

  • Alex Radoi, sâmbătă, 10.03.2012 01:34
    O poveste...

    In 2002 tatal meu a cumparat din Germania un Golf IV fabricat in 2000. Masina era bleumarin (nemetalizat, ca pe Logan), avea un motor 1.9 SDI (practic o caruta de 68cp fara turbina), iar ca dotari de confort avea servodirectie (banuiesc ca era standard) si casetofonul ALFA cu 2 boxe (standard si ala). ATAT! Nu A/C, nu trapa, nu geamuri electrice, nici macar inchidere centralizata, nimic-nimic. In schimb, masina avea airbaguri frontale (standard), LATERALE, ABS si ESP, care pe vremea aia in clasa compacta (segmentul "C") erau optiuni RARE si SCUMPE. Deci neamtul si-a comandat masina "cheala", cu dotari demne de Trabant sau Wartburg, dar in schimb a platit cu bani grei pachetul complet de siguranta de pe acea vreme... Concluziile le trageti singuri (aia care aveti un pic de "creer". Salutari!

  • john, sâmbătă, 10.03.2012 09:43
    @LauCalin ... aberezi

    Puteai sa zici asta daca navigatia era in standard, iar ESP-ul nu. Nu contesta nimeni avantajele ESP-ului, dar e problema de bani aici. Si discutam deja de cazuri particulare. Nu cred ca va gandi cineva sa dea bani pe navigatie, in defavoarea ESP+ASR, stiind ca navigatia o poate o poate pune ulterior (aftermarket). Aici exagerezi.

  • john_range, sâmbătă, 10.03.2012 13:36
    ............................

    Nu va mai certati atata,ca nu are rost.Eu am ajuns la concluzia ca dacia intradevar nu are nevoie de ESP si de nici un sistem de siguranta,pt roman e buna asa cum e standart!Daca am zis ca ESP ar fi bine sa fie dotare standart am primit numai voturi negative,(pt ca o gramada se creed mari piloti de raliu si spun ca pot evita oricand un accident si ca nu au nevoie de ESP)!!!ajung la concluzia ca pt roman e bun orice si daca nu e calitate....ma refer si la daciile care ajung in germania la vanzare sunt mult mai ok ca si cele care se vand in tara!!!!

  • @john_range, sâmbătă, 10.03.2012 13:54

    Se scrie "standard" . Romanul nu are nevoie de o masina standard, dar exista o limita a ceea ce-si permite majoritatea si ce nu. S-a demonstrat ca majoritatea clientilor Dacia prefera nivelele superioare de echipare (Laureate), dar daca Dacia intinde prea mult elasticul bagand multe dotari scumpe in standard, atunci vanzarile ar avea de suferit...

  • john_range, sâmbătă, 10.03.2012 14:48
    Ok m-ai lamurit!!!

    Corectorul no1 de pe automarket tin sa iti zic frate ia-ti dacie cu ce dotari vrei pe ea ca pe mine sigur nu ma intereseaza dacia si ce dotari pune pe masini,eu doar imi ziceam parerea atata tot!!!Numai bine la toti!!!!

  • @john_range, sâmbătă, 10.03.2012 15:00

    Cata ipocrizie :)) De aia ai scris 5 comentarii late la articolul asta, ca nu te intereseaza Dacia... asta sa i-o spui lu` popa!

  • john_range, sâmbătă, 10.03.2012 15:14
    Tu nu intelegi!!!

    M-as bucura sa avem si noi o marca cu care sa ne putem mandri intradevar...dar din pacate nu e asa de aia am scris comentariile!!!De ce nu esti in stare sa iti arati numele real???...cum fac eu

  • puimarin, sâmbătă, 10.03.2012 15:16
    ESP

    Lasă să cumpere Ţărani logan fără ESP şi la o manevră bruscă la evitarea unui opstacol îl pune cu roţile în sus şi atunci să îi zici ( mă tărane dacă aveai esp nu te răsturnai )

  • @john_range, sâmbătă, 10.03.2012 15:26

    Se scrie "intr-adevar". Ce sa fie de capul tau, daca tu inca mai crezi ca povestile lu' taica-tu cu Dacia de pe vremea comunismului se aplica si-n ziua de azi...? Nu mai e nimic de spus... Eu am vazut in vizita linia de asamblare si produsul finit pt export si-ti pot spune ca nu-i nicio diferenta la calitate. Sau probabil tu intelegi prin calitate ca se ofera alt pachet de dotari si tapiterii mai dichisite... Nu, asta nu tine de calitatea asamblarii, asta tine de cerintele pietei pe care se exporta. Si nu trebuie s-o apreciezi tu. Sunt multi altii care apreciaza Dacia pentru ceea ce este, fara fite si alte greturi. PS: nu are importanta numele meu, importanta e ideea pe care o exprim.

  • puimarin, sâmbătă, 10.03.2012 15:28
    esp

    Am mercedes A-klass 170cdi din 2000 dotări standard au fost ABS ASR ESP ,servo , 4 Airbag . Eptinale : geamuri , sirocol ,Ac ,etc...

  • @puimarin, sâmbătă, 10.03.2012 15:30

    E bine daca ai reusit sa scrii ESP... la "obstacol" nu ti-a mai iesit :)) Fratilor, nu stiti bine limba romana si vor ESP ! Pentru a experimenta ESP-ul trebuie sa aveti permis. Cum sa aveti permis daca voi sunteti analfabeti?!

  • john_range, sâmbătă, 10.03.2012 17:46
    @cocalarul fara nume se stie el

    sincer nu ma intereseaza de ce crezi tu,degeaba ma tot corectezi ca nu ma intereseaza nu suntem la ora de romana!Ramai cu dacia ta si cu ideile tale de comunist!Dupa mine sa dea Domnul ca Dacia sa dea faliment ca nu ma intereseaza deloc....oricum face o calitate proasta chiar daca dai bani putini pe ea!!!e o barca de masina,nu ai nici o siguranta in ea,daca unul intra in tine te-ai dus frate!!!Prefer sa raman cu cazanul meu diesel de 7 ani dar macar stiu ca am de 10 ori mai multa siguranta decat in dacia noua(asta e realitatea)!!!astept unlikeuri...

  • gelu, sâmbătă, 10.03.2012 18:08
    @j_r

    cred ca ai ajuns limita inferioara a bunului simt. Degeaba Germania, Hanovra, BMW, 4 ani de facultate (nu stiu daca si finalizati) gandirea ta nu e capitalista (deci liberala in principiu) ci doar a unui individ complexat ce incearca din rasputeri sa isi depaseasca conditia si usor obsedat de ideea ca ceilalti conspira impotriva propriei persoane ("astept unlikeuri"). Dpmdv poti astepta unlikeuri cate vrei, daca te incalzeste cu ceva (si te incalzeste sigur, orgoliul tau de BMW-ist proprietar de "cazan" vechi de 7 ani o dovedeste) iti dau 1 like, asa, sa poti dormi bine la noapte.... e off-topic postul dar te-ai luat de cocalarul sef si (prin mantinela) de postul lui in care zicea UN ADEVAR ABSOLUT: "o masina se conduce in conformitate cu performantele pe care le poate oferi." La 27 de ani numai ai cum sa cresti esti deja adult, dar nu matur...pacat ca n-ai inteles pana acum niste principii elementare..... btw...sunt fan (si nu numai) de BMW.

  • john_range, sâmbătă, 10.03.2012 18:52
    @...gelu

    Apropo nu am jignit nici o persoana,deci nu imi spune tu mie de bun simt(eu mi-am zis doar parerile despre dacia).Sunt finalizati cei 4 ani de universitate daca chiar te intereseaza!!!eu am limita bunului simt pana intr-un loc!Dar cand vad ca unii ca si cocalarul sef de care sincer nu ma intereseaza absolut de loc de el,se leaga de mine asa aiuria tre sa ii raspund!!!Oricum nu are rost sa ma stresez cu persoane ca tine si ca,,,cocalarul!!!Si eu sunt fan daca ai observat si de alte marci imi place si lexus, audi, mercedes,si tot ce inseamna o masina de calitate,si imi zic doar parerile mereu despre masini dar mai sunt alti destepti care se leaga de mine asa aiuria!!Daca eu am o mentalitate proasta si nu gandesc bine,atunci de ce atata ura impotriva fanilor bmw si o gramada de comentarii negative impotriva fanilor bmw chiar daca nu au scris un comentariu care sa afecteze pe altii,ci doar si-au spus o simpla parere..!!!La urma urmii consider ca asta e mentalitatea romaneasca si nu o sa se schimbe niciodata!!!

  • unckle, sâmbătă, 10.03.2012 20:32

    marea majoritate asociaza prezenta unui ESP cu "viteza", "teribilismul", "inconstientii la volan" ... ma copii... ce aveti in paharul ala? .. un ESP nu trebuie sa intre in functiune NICIODATA daca esti un om normal pe o strada normala conducand normal ca oamenii normali ce ar trebui sa fim cu totii. Problema intervine cand se indreapta tirul spre tine - CE FACI ? ... logic tragi de volan -- ESP aduce o sansa in plus ca in momentul in care tragi de volan sa mai poti sa si stabilizezi masina, nu sa te duci in copaci !!! BAGATI BINE LA CAP: ESP nu te ajuta sa fii pilot de formula unu!! ESP iti da o sansa in plus sa scapi cu viata dintr-o situatie periculoasa. Terminati cu prostiile astea infantile despre viteza si teribilism - de alea nu te poate salva nimeni, dar pentru oameni normali ESP este diferenta dintre viata si moarte in (probabil) 10-20% din situatiile periculoase. VOI CE PREFERATI - o masina ieftina si 60% sanse sa mori intr-un accident sau o masina cu 200E mai scumpa si 40% sanse sa muriti in acelasi accident ??

  • razvanis, sâmbătă, 10.03.2012 20:51
    @unckle

    As prefera o masina la care nu s-a facut rabat la capitolul siguranta datorita costurilor. Asa cum Renault poate sa aiba 5 stele la toate modelele, este o dovada de respect si pentru clientii low-cost sa aiba aceleasi sanse la viata, plus ca aceste justificari pentru lipsa ESP nu fac decat sa inrautateasca situatia. "Daca esti sarac nu meriti sanse sa scapi cu viata ." Vezi celebrul accident ML vs. Logan de 3 stele.

  • LauCalin, duminică, 11.03.2012 00:32

    @John, pai ia zi-mi tu mie de ce se ofera atunci standard/optional navigatie cu touch screen daca oricum iti cumperi unu' mult mai ieftin?! Si nu ma refer neaparat la Dacia. Ideea e ca nu intamplator dotarea asta a fost aleasa sa se ofere in detrimetul unui ESP, pentru ca, asa cum am mai zis, toata lumea se pricepe la masini (toata!) si toata stie ca o navigatie cu touch screen este mult mai utila (si smechera) decat un ESP :)) Unckle a punctat foarte bine. Mie imi intra foarte rar ESP-ul. Cel mai des intra pe zapada, cand masina are tendinta sa derapeze usor si la plecarile in forta. "Ghinionul" meu e ca am si controlul tractiunii si la orice demaraj in forta, indiferent ca e asfalt uscat, umed, gheata sau zapda intra ESP (chiar daca tie, soferule, ti se pare ca nu ar fi cazul). Inca ceva: la foarte multe masini ESP-ul nu se poate decupla in totalitate.

  • raduku, duminică, 11.03.2012 10:32
    Clasic

    Sunt pentru varianta clasica , fara ESP si fara ABS. O serie de sisteme aplicate distrug sau anihileaza total reflexele si simturile pe care un sofer si le dobandeste , a se vedea si servodirectia. S-a dovedid faptul ca foarte multe accidente se intampla acolo unde nu se foloseste ABS-ul cum nu trebuie si s-a apasat frana progresiv etc ...

  • LauCalin, duminică, 11.03.2012 12:26

    Raduku, daca ai sistemele astea pe masina nu inseamna ca esti ferit de orice accident grav. Ci sansele sa ajungi in coma la spital sau sa mori sunt mai mici. Pana la urma orice masina e un fier si orice sofer trebuie sa stie sa conduca in orice situatie, sa stie cum sa reactioneze in situatii limita. Folosirea sistemeor asteia inseamna si sa sti cu ce se manaca fiecare, altfel sunt egale cu 0.

  • Mihai, duminică, 11.03.2012 13:41
    @razvanis

    "Daca esti sarac nu meriti sanse sa scapi cu viata . Vezi celebrul accident ML vs. Logan de 3 stele." Cat de necioplit si incult trebuie sa fii ca sa scrii asa ceva? Daca avei un bagaj minim de cunostinte asupra a ceea ce implica siguranta automobilelor n-ai fi scris idiotenia asta. S-a dezbatut problema: Logan are ~o tona, ML masa DUBLA => win ML . Deasemenea Logan e o berlina pe cand ML e un SUV cu garda inalta => win ML. Esti incompetent baiatule! Opreste-te sa din comentarii, ca te faci de ras.

  • @unckle, duminică, 11.03.2012 17:24
    Nu sunt de acord !

    Statistica te contrazice. Dacia are peste 1 milion de masini vandute fara ESP din 2005. Cu toate astea, vrei sa-ti arat un calcul statistic sa vezi ca Dacia are mai putine accidente decat Mercedes, BMW sau VW cu tot cu ESP-ul lor?? http://avacromania.ro/ Nu, problema nu e ESP-ul, problema sta in a stii sau a nu stii sa sofezi. Daca esti sofer prost, poti sa ai 10.000 de sisteme electronice de asistenta, tot rupi copacii de pe marginea drumului... PS: sa nu se inteleaga ca exclud avantajele ESP-ului

  • dan_grc, duminică, 11.03.2012 17:39

    Care mai de care mai tare... @@unckle Dacia din 2005 are un milion de unitati vandute da? Daca esti dragut sa spui cat are si Bmw si Mercedes din 2005 pana acum in unitati vandute? Lasati-o asa cum e, gata, dacia nu are nevoie de esp, f bine, dar n-o mai luati pe aratura cu alte marci

  • rov, duminică, 11.03.2012 17:57
    mai bine scaune de piele

    decar ESP, care te ajuta doar odata in viata...

  • @dan_grc, duminică, 11.03.2012 17:57

    Greau la deal cu boii mici ! Ma refeream la Romania !!!! Vrei sa zici BMW sau Mercedes a vandut mai mult decat Dacia in Romania ?!! Esti pe dinafara!

  • Tomy, duminică, 11.03.2012 18:01
    @cocalarul

    esti mare sofer dupa cate vad!sau asa te crezi dar esti varza!Te tot lauzi aici ca tu nu ai nevoie de sisteme de siguranta,si cand colo poate nici permis nu ai si tot comentezi aici si te dai mare!Am mai vazut multi viteji din astia ca tine care au patit-o rau...vezi sa nu ajungi si tu ca ei!Sistemele acestea de siguranta au fost gandite bine ca sa le poata folosi unul ca tine sa nu intre in mine cand pierde controlul la volan!!

  • Tomy, duminică, 11.03.2012 18:03
    @cocalarul

    AAA....acuma iti dai seama ca ai gresit si zici ca te refereai doar la romania....ce destept esti baiete!!!

  • dan_grc, duminică, 11.03.2012 18:10

    Omule ai zis asa: .Unde?? in Romania??

  • dan_grc, duminică, 11.03.2012 18:11

    Scuze, nu a aparut tot. Ai zis ca Dacia a vandut peste un milion de exemplare, nu ai specificat unde, dar e clar ca pe plan global, nu in Romania, deci e normal ca si eu m-am referit tot la vanzari generale

  • John, duminică, 11.03.2012 18:17
    @LauCalin

    Sa lamurim niste lucruri. Sistemul de navigatie e OPTIONAL, nu standard, deci acel slash ( / ) in comentariul tau nu-si are rostul. El exista pentru ca se muleaza pe nevoile unui client de monovolume de familie. E incorporat in bord, deci in designul masinii, facandu-l mai placut vizual si mai usor de accesat. Asta spre deosebire de un sistem navigatie "aftermarket". Dar la fel ca si pentru ESP, unii clienti au bani pentru el, altii nu. Repet, nu cred ca prioritatea va fi navigatia in devafoarea ESP-ului, daca ne ghidam dupa o logica DE BUN SIMT. E aberant sa afirmi ca cei care isi iau monovolumul Dacia, il iau sa se "faleasca" cu el. Comentariul tau e aiurea. Chiar trebuie sa-ti explic totul ca la un copil mic?

  • krm, duminică, 11.03.2012 18:22

    Nu-i inteleg pe unii dintre voi...daca minte unu...de ce minte...daca o da pe fata...nu-i bine nici asa....dacia e una din putinele masini corecte..voi vreti la 10.000 sa aiba de toate...design, motoare economice si puternice, toate dotarile posibile si fiabilitate maxima...imposibil asa ceva!

  • Tomy, duminică, 11.03.2012 18:32
    ESP

    Din comentariile citite am ajuns la concluzia ca dacia nu are nevoie de ESP,marea majoritate sunt mari piloti si soferi mari si nu au nevoie de sisteme de siguranta!cata prostie in tara noastra draga!!!departe suntem de cei din vest!

  • LauCalin, duminică, 11.03.2012 19:22

    John, in primul rand nu am folosit nici un slash in comentariul meu. In al doilea rand stai tu linistiti ca sunt destui care si-ar cumpara navigatia aia in loc de ESP, tocmai pentru ca ei nu prea au bun simt, asa cum zici tu. Imi pare rau sa o spun, nu vreau sa fiu rautacios dar cam asta e adevarul. In Romania nu se pune foarte mare accent pe siguranta. Romanul a avut multi ani masini doar cu dotari elementare de siguranta, gen centuri de siguranta. In schimb neamtul acum 20 de ani avea deja servodirectie, ABS sau chiar airbag. Asta si probabil pentru ca piata auto din Romania nu e la fel de matura ca cea din Germania. Din cauza asta zic ca navigatia aia, chit ca va fi optionala se va vinde ca painea calda, mai ales daca se merge pe principiul "masina e 12-13000... mai conteaza cateva sute de euro in plus?!... oricum rata creste cu vreo 5-10 euro/luna"

  • John, duminică, 11.03.2012 19:49
    @LauCalin

    Tu ai scris asta: "@John, pai ia zi-mi tu mie de ce se ofera atunci standard/optional navigatie cu touch screen daca oricum iti cumperi unu' mult mai ieftin?! " Statistic vbind, nu vor fi mai multi DECAT cei care vor opta pt ESP sau navigatie+ESP, pt ca in majoritatea situatiilor logica triumfa. Nu vrei sa fii rautacios, dar esti rautacios. Ultimele tale comentarii numai din rautate sunt scrise. Nu poti sa cataloghezi majotritatea clientilor Dacia ca fiind niste falosti, ingamfati, aroganti etc. , cand ei poate sunt oameni simpli de familie, care pur si simplu vor un monovolum accesibil cu navigatie si ESP. Si te contrazic din nou. La Dacia pt client chiar conteaza fiecare suta de euro.

  • df, luni, 12.03.2012 00:15
    sdf

    Exact din cauza asta ii obliga UE sa puna ESP pe masini...ca sa fie optional la Dacia. Ca tot ii place lui "io" sa isi puna pe masina numai ce doreste el, eu zic sa le propui celor de la Dacia, masina Lego. Poate mergi numai cand e cald cu ea si atunci poti sa te lipsesti de geamuri. Si ce sa vezi faci mare economie si la stergatoarele d eparbriz + vasul cu lichid. Zau ca o iei mai ieftin. Si poti renunta si la usi, ca doar are centuri si o data puse nu mai cazi din caruta. Si ca sa fie si mai ieftina sa bage si toba masinii la optionale. As mai continua, dar mi-e ca "io" a plecat deja in Franta sa-si ia o masina pe bucatele. Si pentru ca a pus cineva o intrebare cum e cu 3 stele la buseala, cel mai bine ne pot explica aia care s-au pupat cu ML-ul lui Huidu.

  • LauCalin, luni, 12.03.2012 00:22
    @John

    John, de ce vrei sa vezi lucrurile numai cum vrei tu? Daca tot faci referire la citatul meu spune si ce am zis mai departe. Iar daca ti-e greu sa dai un scroll la mouse am zis "Si nu ma refer neaparat la Dacia. " Asta ca sa vezi ca nu m-am referit strict la Dacia in acea parte a comentariului meu, adica navigatia aia cu touch screen nu e oferita doar la Dacia si totusi se vinde. Ah, ca poti sa-ti iei alta separat asta e alta poveste, asa cum e cu sistemul audio pe care multi de pe Dacia l-au schimbat pasandu-le prea putin de estetic. Consider ca spun ceea ce vad in jurul meu, ca sa nu zic ca daca ai fi urmarit discutiile de pe-aici ai vedea cum unora li se pare ca au facut cea mai mare afacere a vietii ca si-au cumparat Dacia si nimic nu se compara cu ea. Nu zic, evident ca Logan are si partile ei bune. Dar de aici pana a face comparatii si a spune ca ceilalti care si-au luat sh sunt niste idioti, cretini, analfabeti, ca si-au luat cazane din Germania cu multe sute de mii de km eu zic ca e o cale lunga. Sh ala care il gasesti la pret de Dacia a costat cel putin dublu si nu chiar intamplator. Dar deja o cam dam in off topic. Si evident ca nu ma refer la toti care conduc Dacia... asta ar fi ca si cum ai considera ca oricine are BMW e cocalar... e absurd sa crezi asta si e o dovada de imaturitate cu o asemenea gandire. Sunt adeptul sustinerii unei parei indiferent care ar fi ea si sunt de acord sa fiu contrazis de oricine (ca pana la urma nu facem decat sa ne spunem un punct de vedere) dand dovada de bun simt si cei 7 ani de-acasa. Motiv pentru care apreciez faptul ca nu esti de acord cu mine. :)

  • ionutz, luni, 12.03.2012 02:14
    parere

    ....din punctul meu de vedere ESP-ul ar trebui sa fie standard si pe Lodgy si pe toata gama Dacia ...si probabil va fi intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat ...oricum , cei care sunt constienti de importanta acestui sistem il vor comanda chiar optional fiind.... cu totii stim si putem sa mergem cu viteza, e usor sa apesi pedala pana la fund daca se poate , dar oare cati dintre noi conduc preventiv ?...cati dintre noi pot vedea la 3-4-5-6 masini in fata si pot anticipa un pericol ?... ESP- ul ca si celelealte sisteme care echipeaza masinile din zilele noastre ( ABS , AFU , airbags ...etc ) nu sunt 100 % salvatoare... te pot ajuta cei drept , dar cred ca totul tine de mentalitatea fiecarui sofer in parte ...caci pentru baietii de bani gata cu masini puternice ( nu dau nume ca nu vreau sa jicnesc pe nimeni ) care stau cu mana pe picoru' fetei si care apasa pedala pana la fund doar ca sa o impresioneze orice sistem de siguranta este inutil... " don't drink while driving .....think smart ...be safe "....

  • John, luni, 12.03.2012 09:37
    @LauCalin

    Citeste incet si cu voce tare pana intelegi comentariul MEU ce incepe cu "Sa lamurim niste lucruri". Acum te citez: "daca ai fi urmarit discutiile de pe-aici ai vedea cum unora li se pare ca au facut cea mai mare afacere a vietii ca si-au cumparat Dacia si nimic nu se compara cu ea" Mda, cea mai mare prostie a ta e ca nu accepti ca nu toti sunt la fel. Oamenii sunt diferiti. Diferiti dpdv al situatiei financiare, familiale, culturale, topografice etc. Te bazezi insa pe niste prejudecati prostesti. Citez: "Romanului ii plac mai mult chestiile care iti fura ochii, chestii cu care sa te lauzi in fata celorlalti. Pai suna mai frumos sa spui Bah pe Dacia mea am navigatie cu touch screen si e belea, decat Am preferat totusi sa pun un ESP." Apoi ironic: "toata lumea stie ca o navigatie cu touch screen este mult mai utila (si smechera) decat un ESP :)) " Adica tu cataloghezi majoritatea, daca nu intreaga clientela Dacia ca fiind faloasa / laudaroasa, aroganta, cocalara cu... ce?! Cu un monovolum de familie marca Dacia?!!!! WTF ! Si faptul ca Dacia pare o afacere buna este evident, dar nu vad aici niciun fan adevarat sa spuna ca-i "cea mai tare masina din lume" , asa cum incerci tu sa pacalesti.

  • unckle, luni, 12.03.2012 10:09

    @ domnul fara nume care ne indruma catre acel site al asociatiei victimelor ... in primul rand ai putea sa iti treci in fata un nume ca sa stim si noi cui ne adresam si apoi, in "subiect" sa scrii @unckle ;) In al doilea rand ai spus ca Dacia a vandut 1000000 de masini ... in orice fel ai intoarce afirmatia nu prea ai cum sa spui ca te-ai referit doar la romania, din cauza ca Dacia vinde in roamania cam a 5-a parte din productia anuala si, probabil, pe drumurile patriei nu sunt mai mult de 250000 de automobile DaciaLogan (celelalte sunt nesemnificative .. poate inca 25000 de Sandero si Duster). Sa zicem ca sunt 300000 de automobile Dacia din "era moderna" .. dupa solenza adica. Acum, daca stam si comparam numarul de dacii "moderne" cu numarul de automobile Audi-BMW-Mercedes cu an de fabricatie peste 2000 (ca sa includem in calcul si masinile ajunse in roamnia la SH, dupa 4 ani) probabil o sa observam ca sunt mai multe decat daciile. Daca luam in calcul si cazanele cu numere de bulgaria spania si anglia ... depasim lejer numarul de dacii, dar nu le luam in calcul pentru ca nu toate au pe ele ESP. Argumentul tau este invalid din mai multe puncte de vedere, da-mi voie sa enuma doar cateva dintre ele: - ESP nu te scapa daca esti prost, fapt dovedit "stiintific". Poti sa ai ce masina vrei tu de pe lumea asta ca tot mori daca esti prost si ii dai ca cretinu' blana printre copaci. Trebuie sa inveti sa faci diferenta intre copii prosti urcati la volanul unui BMW la 18 ani si o familie cu doi copii care merge "la mare". Ala cu familia in masina va merge mai prudent, este destul de logic de inteles. - Nu ESP te scapa de accident. Daca tirul vine spre tine si tu ingheti ... mori...punct. - Nu ESP te impinge de la spate sa mergi ca cretinul ... - Nu ESP spune "cat de bun sofer esti" ... scriam mai sus ca ESP ar trebui sa intre in functiune .. NICIODATA daca esti un om normal la cap care merge normal pe o strada normala. - Poti sa fii si sumeheru' sumaherilor si sa ai esepeele esepeelor ca daca intri aiurea intr-o curba nu te scapa nici dracu' ... exemplu fiind chiar septuplul campion care a sifonat un Ferarri pe circuit, in timp ce era (se presupune) cu fiusu' in masina.... Din motivele de mai sus (si ar mai fi cateva) nu poti sa faci afirmatii de genul celei enuntate de tine. NU conteaza ce masina ai, nu conteaza cat de idiot sau cat de experimentat esti ca sofer, nu conteaza cu "cat mergi" ... conteaza fractiunea de secunda in care ESP iti da o sansa in plus de a reveni pe traiectorie, ATĂT ! nimic mai mult. Data viitoare semneaza-te, atitudinea asta de "nu conteaza cine sunt, conteaza ce spun" nu prea este valabila pe internet.

  • @unckle, luni, 12.03.2012 10:29

    Ma faci sa rad... cica "atitudinea asta de nu conteaza cine sunt, conteaza ce spun" nu prea este valabila pe internet" Si cine ma rog esti tu mai grozavule? Ce cultura si experienta auto ai? Ia arata-ne tu ca esti mai catolic decat papa si pune-ne pe internet CV-ul tau, adeverinta de la serviciu, diplome si alte distinctii SCANATE :)) Nu, adevarul e ca in domeniul auto esti o nulitate, un bagator de seama!

  • unckle, luni, 12.03.2012 11:10

    macar eu nu ma apuc sa arunc cu noroi in ceilalti in momentul in care nu mai am nimic de spus ;) ... macar eu am scris niste lucruri despre mine in pagina profilului ... si, daca esti haker adevarat, poti sa spargi baza de date a AutoMarket si sa afli si nume,prenume, adresa, telefon, etc. mă ce mi-ai zis-o .. sunt mai umilit ca președintele :))

  • LauCalin, luni, 12.03.2012 11:21
    John,

    Daca ai fi citit atent ce am scris ai fi vazut ca la un moment dat am scis: "Si evident ca nu ma refer la toti care conduc Dacia... asta ar fi ca si cum ai considera ca oricine are BMW e cocalar... e absurd sa crezi asta si e o dovada de imaturitate cu o asemenea gandire. " Acum intelegi ca accept ca nu toti sunt la fel? Si o zic pe baza unui mesaj pe care l-am scris si l-ai interpretat aiurea. Referitor la priceperea la masini, am zis asa: "ideea e ca nu intamplator dotarea asta a fost aleasa sa se ofere in detrimetul unui ESP, pentru ca, asa cum am mai zis, toata lumea se pricepe la masini (toata!) si toata stie ca o navigatie cu touch screen este mult mai utila (si smechera) decat un ESP :))" Explicatia oficiala a celor de la Renault este ca cei care ar opta pentru un ESP sunt mai putini decat cei care ar opta pentru navigatia aia cu touch screen. Lamurit? Daca vrei sa te legi de mesajele mele incearca sa le intelegi, nu sa imi citezi mesajele cum vrei tu si sa iti faci concluzii aiurea. Iti mai spun o data: mai uita-te ce zic cei care ridica in slavi pe Dacia (mai ales de pe site-ul asta). Si inca o data iti spun: nu ma refer la toti, dar cei care sustin asta sunt multi.

  • unckle, luni, 12.03.2012 11:32

    @LauCalin ... pe Automarket sunt "cumpatati" sustinatorii ... motiv pentru care am ales sa particip la discutii aici .. pe celelalte ( celelalte doua mai mari) este mult mai grav ... 4/5 din posturi sunt cu "ma da prost esti, tu nu intelegi ca eu am dreptate si tu nu ai dreptate pentru ca nu ai cum sa ai dreptate cata vreme numai EU am dreptate" :)

  • John, luni, 12.03.2012 14:43
    @LauCalin

    Continui cu aberatiile. Cica: "Explicatia oficiala a celor de la Renault este ca cei care ar opta pentru un ESP sunt mai putini decat cei care ar opta pentru navigatia aia cu touch screen." Niciun oficial Renault nu face referire la vreun sistem de navigatie. Nici in comparatie cu ESP, nici cu altceva... Scuteste-ne de interpretarile tale prostesti. Mda... LauCalin si unckle parca sunt Stan si Bran... comedianilor ce va mai place spectacolul ieftin

  • @john, luni, 12.03.2012 15:02

    Dumb & Dumber mai bine zis :))

  • unckle, luni, 12.03.2012 16:09

    Tu ce fel de Logan ai John ? ... sa incercam sa nu facem comentarii injurioase ca nu suntem pe maidan ;)

  • @cocalarul fara nume, luni, 12.03.2012 20:00
    Esti un copilas care nu gandeste...

    Vorbesti o gramada de prostii,ii critici pe toti,dar vezi ca nu ai habar de multe chestii si vorbesti mult in necunostinta de cauza!!!Aici mai sunt si altii care intradevar au de a face cu industria auto nu ca am citit acolo si acolo si ceilalti comentatori de pe site te sustin dar si ei sunt in necunostinta de cauza!Mai oamenilor daca nu aveti treaba cu industria auto nu mai vorbiti in necunostinta de cauza o gramada de prostii si inca si tineti sus si tare ca asa e,dar habar nu aveti!!!

  • AndreiRN, luni, 12.03.2012 20:14
    Chinezarii

    Mofturi si aberati din plin. Dacia este o masina LOW COST. Toate prostile astea colorate si electronice sunt de prost gust si sunt pt cei incapabili sa tina volanul in mana sau sa se uite pe o harta. Sa nu mai vb ca sunt cam toate produse in China la doi bani si puse in masini pt analfabeti.

  • LauCalin, luni, 12.03.2012 22:14

    Sa mai spuna cineva ca fanii VW si BMW sunt frustrati. Mai Ioane, iti recomand sa nu uiti discutia asta prea curand, sa-ti amintesti de ea peste cativa ani ca s-ar putea sa ai o surpriza. Vezi tu, "intamplarea" face ca datorita jobului meu am de-a face cu masinile mai mult decat neuronii tai infumurati cred. Chiar nu mai are rost sa ma mai intind la discutii cu tine, ca oricum tu le ai". Si se pare ca am avut din nou dreptate: toti romanii se pricep la masini. Apropo, ai idee cam cat la suta din Loganurile din Romania au airbag-uri laterale (210 euro) in detrimentul pachetului Look (350 de euro)? Ca si alea tot de siguranta tin. Pana nu te interesezi de asta sa nu te mai obosesti sa imi raspunzi ca oricum respunzi degeaba si o faci pentru unu' care scrie numai aberatii. bafta tie! ;)

  • John, luni, 12.03.2012 23:50

    Deocamdata numai rateuri ai dat. Cum ramane cu "declaratiile" oficialilor? Te faci ca ploua? "cat la suta..." ei pe dracu! ai numarat tu personal airbagurile loganurilor din Romania?! Ce baiat sarguincios! :)) sau mai bine zis, ce inventii disperate

  • LauCalin, luni, 12.03.2012 23:58

    Nu amice, e vorba de statistici date de producator, statistici care se fac publice pana la un punct. Desprea asta vorbesc. Asa se pune problema si in privinta ESP-ului. Piata din Romania este obisnuita cu altceva decat cea din vest cand vinde vorba de dotari. Oricum discutia asta nu isi mai are nici un rost. Cel putin nu isi mare are rostul cu tine. Hai pa!

  • sadasd, marţi, 13.03.2012 08:44
    O singura problema ramane

    ESP este un sistem de siguranta, unul care dupa noile norme nu ar trebuii sa lipseasca (de ce? pt. ca ajuta), chiar daca te ajuta doar in proportie de 5 % si tot este necesar, insa o masina care se vrea cat mai ieftina incerce sa jongleze siguranta (sunt inca multi care nu au condus masini cu esp on si apoi off pe distante mai lungi, diferenta sesizabila este in special la masinile combi ) si bine inteles acestei piete este dedicata ! Insa este un comportament anormal sa nu pui pret pe siguranta !

  • @LauCalin, marţi, 13.03.2012 09:51
    @LauCalin

    Ce statistici cu airbagurile a dat Dacia ba baiatule?? Pana unde poti merge cu aberatiile, inventiile, tampeniile...?

  • StM, marţi, 13.03.2012 11:18
    @Unckle, @LauCalin

    Prieteni,nu puteti explica fanilor Dacia si Renault la ce foloseste esp-ul.Da, unii inca au probleme in a intelege de ce e util abs-ul, cum bine zicea cineva mai sus.Ca posesor de Renault Clio Symbol "pe persoana fizica" si conducand zi de zi un Mitsubishi Colt model 2010, pot sa va spun si ce face esp-ul si cum se simte masina. Si e o diferenta uriasa. Cum Unckle spunea, accidentul de pe Magheru e dovada graitoare a necesitatii obligativitatii esp-ului. Masina ar fi putut fi controlata altfel. Nu discutam de Schumacheri pe aici sau de altii care au viteza in sange.Dar abs, esp si tcs trebuie obligatoriu, impreuna cu airbaguri. Mai ales iarna, pe soselele noastre care raman pline de zapada mai mereu, mai ales in zonele cu gheata sau polei samd.Si, nu in ultimul rand, mai ales in curbele stranse, cand iti vezi spatele masinii cum incearca sa te depaseasca. Asta inseamna siguranta activa, sa nu existe asemenea probleme, care la Renault sunt de cand mama si pamantul. Si, inca un lucru: Renaulturile pentru pietele din Europa de Sud-est sunt facute pe platforme mult mai slabe calitativ, dar la preturi aproape de pietele din Vest, tocmai pentru profit. Si la forma si distributia de mase a lui Lodgy, era absolut obligatoriu esp-ul. Sa fin seriosi, Lodgy este un minivan. Luati voi o curba putin mai tare ca a doua oara nu veti mai avea cu ce sa repetati manevra. Asta e Renault, profit mare la ei, calitate sub medie la client.

  • StM, marţi, 13.03.2012 12:02
    Nu, ca deja ma enervez

    @AndreiRN,@John:Bai copii, voi ati testat in situatii reale cum functioneaza esp-ul?Nu pe circuit, nu pe maidan, nu ca sa va dati iarna in figuri in fata fetelor ca voi stiti sa derapati, in situatii reale.E plin de habarnisti pe aici.Cautati pe google ce face esp-ul si cand intra in functiune si, mai ales, de ce intra in functiune si care este rezultatul functionarii lui.Domnului Deboeuf ii transmit ca nu suntem toti retardati si nu toti folosim Renault/Dacia ca sa caram cartofi sau varza, cum crede probabil dumnealui. Si, pentru cultura generala a dumnealui, esp-ul a fost inventat pentru cu totul alte motive straine cunostintelor dumnealui sau pe care evita sa le mentioneze pentru ca Dacia ar iesi sifonata rau si asa ceva nu e permis.Poate ne explica si noua de ce Renault-urile au esp, cele fabricate pentru Europa de vest, si, mai ales, de ce nu se vand in America de Nord aceste automobile ci doar in Asia sub sigla Samsung.Francezii prea cred ca au de-a face cu un popor de tampiti, eventual Romania fiind o tara bananiera pentru care esp-ul e un moft. Cred ca daca stiau ce succes va avea Loganul scoteau ABS-ul de pe el si alte optiuni ca "merge si asa".Inca o data, am de-a face zi de zi cu masini, si aici nu vorbim de Dacia sau Renault, ci cu masini, si toti, de la mecanici pana la ultimul client sau reprezentant al producatorului au pareri bune despre esp si l-ar alege oricand in dauna unui touchscreen sau altceva.Pentru ca sunt oameni care au avut ocazia de a testa in utilizarea cotidiana sistemul. Ceea ce face si d-nul Deboeuf, ca sa nu credeti ca dansul conduce Logan.Asta asa, ca idee.

  • LauCalin, marţi, 13.03.2012 14:07
    @@LauCalin

    Pai tocmai aia e, nu te astepta sa vezi pe Automarket sau oriunde vrei tu in presa asa ceva. Am zis ca e vorba de niste statistici date de producator presei PANA LA UN ANUMIT PUNCT. Nu poti sa faci publice toate statisticile interne pentru ca si concurenta (in general) e cu ochii pe tine. Despre asta vorbesc. Dar vedeti voi, cum la noi ce scrie in reviste si pe site-uri e sfant (imi spunea cineva ca Lodgy are design super misto ca asa a zis Buhnici...) evident ca voi aveti drepate, ca ati citi undeva, nu? Problema e ca si dupa atata timp am argumente sa imi sustin in continuare punctul de vedere. Am explicat cat se poate de clar si cu bin simt lucrurile astea. Dar voi aveti mai multa cultura auto, mai mult "creer" si mai multa cultura auto astfel incat e suficient sa te adresezi jignind. Bravo voua! M-ati facut pe internet. Am intalnit si romani fericititi!

  • @LauCalin, marţi, 13.03.2012 17:41

    aaah deci statistici imaginare ! se explica...

  • StM, marţi, 13.03.2012 19:18
    Pentru toti papagalii care habar nu au ce face esp-ul sau esc-ul cum il mai denumesc unii producatori

    Luati de aici, sa nu muriti prosti: http://www.youtube.com/watch?v=aZs978yOl_A Daca stiti sa cautati, vedeti si ce face esp-ul si descris in cuvinte, aici e doar practica. Asta ca sa nu va mai aud ca debitati toate ineptiile.Uitati-va la Lancerul ala cum se intoarce practic, desi si el are 5 stele, cum vad ca tot mancati ceva moale pe aici. Dacia nu e Renault, nu au aceeasi platforma, platforma Dacia e in urma rau fata de ce se foloseste in vest, nu zic de ce folosesc asiaticii, ca pana acolo Renault mai are de mancat branza albastra, ca tot e frantuzeasca aia.Copii fara minte!

  • Renault, miercuri, 14.03.2012 12:03
    @SIM

    Mars mah cu lancerul tau... nu trebuie sa conduci lancer ca sa vezi avantajele esp-ului... dar la Dacia unde pt client conteaza fiecare suta de euro, dispunerea esp-ului in standard ar insemna restrictionarea accesului la monovolum pentru multi oameni... De ce sa nu-mi pot cumpara un monovolum dacia, doar din cauza esp, ale carui calitati sunt evidente, dar EXAGERATE intentionat ? PS: mai usor cu "mancatul branzei" ca platforma de Lancer e inferioara platformei de Megane RS. Mitsubishi nu are nici pe sfert din pedigree-ul Renault in motorsport si nici n-are o divizie sportiva.

  • StM, joi, 15.03.2012 19:46
    @Renault

    Se vede ca ai cultura auto....doar ca lipsa.Sunt exagerate calitatiloe esp-ului?Prietene,spune asta celor care nu au avut asa ceva si au sfarsit in copaci sau in altii.Platforma de Lancer e inferioara celei de Megane RS?Ei, da, pai cum sa nu.Ia tu un EVO si compara-l cu Megane RS.Tu chiar citesti ce scrii?Sunt satul de fanii Renault care habar nu au nici de fiabilitate nici de calitate, ei au design si cd player, wow, acum si navigatie. Ce minuni, domne!Decat sa te faci de ras scriind ineptiile de mai sus mai bine te documentezi.Ar lipsi sa imi zici acum ca Renault e mai fiabila decat Mitsubishi, Mazda, Honda sau altele de genul.Daca nu as avea si Renault acasa poate as crede ceva ceva, dar...nu multumesc.Copile, tu ai condus EVO sa faci comparatie cu Megane RS?Macar asa, ca idee.Daca nu, hai sa nu ne mai apucam sa vorbim dupa ce vedem 2 poze pe net.E pacat, mai sunt unii care mai si citesc, se mai documenteaza si mai vin si cu pareri argumentate si de bun simt, gen @Unckle,@LauCalin, @DumbravaAndrei,@ScorpyonVAG. Invata si tu de la ei si nu mai fi atat de vehement fara sa stii cu ce se mananca industria auto. Asta asa, ca idee.

  • MSt, vineri, 16.03.2012 07:59
    Pentru cei care contesta esp

    @Cocalarul Sef:Au mai fost masini de viteza fara esp inainte, dar nu de forma lui Lodgy sau Logan si cu alta distributie a maselor, coeficient aerodinamic,garda la sol, setari ale suspensiei si asa mai departe.Ori pe mpv este obligatoriu sa ai sisteme de siguranta cat mai bune deoarece are tendinta de a se inclina mai mult pe virase din cauza repartitiei maselor, are tendinta de a parasi traseul dat de sofer etc.Dar ce sa le ceri francezilor?? @John:Nu te mai agita, e greu de priceput ce face esp-ul,cum franeaza rotile selectiv pentru ca tu sa nu pierzi controlul intr-o depasire efectuata in forta sau intr-o curba,mai ales daca e zapada pe jos sau ai tractiune spate.Astea sunt sisteme care nici nu ii trebuie romanului.Daca tu te visezi mare pilot,nici 100 de esp-uri, tcs-uri, abs-uri sau sips-uri si airbag-uri nu te vor convinge.Insa, mai devreme sau mai tarziu vei ajunge si tu o statistica,cum sunt toti aia care forteaza limitele legii si ale bunului simt pe strazi.Si fix in situatia aia ti-ai dori sa ai macar esp,daca nu tot ce am scris mai devreme.Daca, in cazul unui eveniment rutier, sansele de a scapa cu viata cresc cu 5% pentru ca automobilul are esp,atunci acesta trebuie obligatoriu introdus.Orice sistem care protejeaza, de la sofer sau pasager pana la pietonul care traverseaza aiurea cum e prin Romanica,toti trebuie protejati.Masina e fier pana la urma si se repara sau se schimba,dar viata este cea care conteaza.Iar a dribla siguranta si a te si mandri cu asta cum au facut francezii cu Lodgy mi se pare si ilegal si de o nesimtire crunta. @dan_grc,@io:Nu are nevoie Dacia de esp,ca doar la ce-i trebuie romanului?Ce atata siguranta? "Ajunge la 160 km/h?Aaaa,pai e buna.Merge,super masina.Are si cd-u'?Vaaaaai, excelent.Da' navigatie are,de-aia cu touchscreen?Extraordinar.O iau,dar scoateti-i si abs-ul ca nu-mi trebuie mie ala,puneti-i in schimb scaune din piele." Cam asa sunteti voi.Exact clientii perfecti pentru Dacia. Daca platformele de Renault sunt atat de bune si manevrabile, alea de ce au esp?Doar nu le trebuie,nu?Si de ce au in standard?Viata voastra oare costa doar 3-400 euro cat ar fi crescut pretul daca esp era in standard?Daca da,sunteti ieftini toti cei care proslaviti politica de-a dreptul nesimtita a Renault.Si legat de platforme, fiabilitate si manevrabilitate, Renault e la ani distanta de altii.App, asiaticii incep sa faca masini.Iar unii intra pe teritoriul Renault cu preturi si bune si cu masini de o calitate mult superioara. Se anunta vremuri grele si pentru Renault si pentru Dacia.Si nu o sa-mi iau Dacia ca sa fiu patriot,ca nu vreau sa mor cu patriotismul in suflet.Prefer sa scap decat sa ajung o simpla statistica. Eu unul i-as obliga pe directorasii astia de la Renault sa mearga oriunde numai cu Dacia.Si dupa aia poate se mai gandesc la ce lipseste.Aviz acestui trombonist domn Deboeuf!

  • sergiu, sâmbătă, 26.05.2012 19:06

    Spumega fanii dacia/reno din nou 8)

  • dg, vineri, 01.09.2017 22:51

    dacia logan are sistemul bosch iii integral[pe fiecare roata] din 2910.inainte de a vorbi invatati sistemele abs