Renault: "Laguna a fost o maşină bună cu design greşit"
Departamentul de marketing al celor de la Renault conştientizează eşecul designului lui Laguna. Conform directorului de marketing Renault, noua generaţie va rezolva această problemă.
Renault Laguna nu a avut succesul scontat de Renault din cauza designului nereuşit. Aceasta este opinia lui Stephen Norman, directorul de marketing Renault, care susţine că modelul francez de segment D ar fi reuşit mult mai multe pe piaţă dacă ar fi beneficiat de un design bun.
"Laguna a fost o maşină bună în haine greşite. Nu a avut niciun fel de problemă la nivelul ţinutei de drum, al direcţiei sau al calităţii materialelor şi asamblării"
Conform acestuia, Renault nu va renunţa niciodată la dezvoltarea modelelor din segment D, principalul argument fiind alternativa pe care o au concurenţii direcţi din segment. "Nu putem lăsa Volkswagen Passat de unul singur în segmentul mediu", susţine Norman, "uitând" de concurenţi tradiţionali ai lui Laguna, precum Ford Mondeo sau Opel Insignia.
"Trebuie să fim siguri că viitorul Laguna va fi bun în ceea ce priveşte designul, pentru că toţi clienţii din acest segment se alteaptă ca maşina să spună ceva despre statusul lor social. Cred că Citroen a făcut ce trebuia cu C5 şi în mod sigur cu DS5. Cu toate acestea, noi nu vom veni pe piaţă cu copii ale acestor modele", încheie oficialul francezilor.
via | Just Auto (înreg.)
-
NDY, vineri, 09.03.2012 15:18
In septembrie apare Clio 4 si la noi :)
-
dumbravaandrei, vineri, 09.03.2012 15:43@Fan Renault
in 2013 sau 2014 din cate stiu eu... Oricum, pana acum cea mai frumoasa laguna a fost II phase 2... pe care am si detinut-o vreo 5 ani :)
-
mog, vineri, 09.03.2012 16:20are dreptate
intradevar si eu cred ca designe`ul oarecum controversat si atipic a fost buba majora a lagunei... cred ca un design de sedan, mai mic decat latitude, care arata bine, clasic ar fi mai potrivit pt gama asta D de care vb frantzu` oricum, cu cat mai mare concurenta in clasa asta, cu atat mai bine pt noi, cumparatorii.
-
LSM, vineri, 09.03.2012 16:48
sunt de acord cu titlul dar mai trebuie completat ca masina a venit dupa dezastrul Laguna 2 faza 1 care a avut o fiabilitate deplorabila, degeaba au rezolvat problema la faza 2
-
serd, vineri, 09.03.2012 17:18Incapatanare!
Oricat ar incerca schimbarea design-ului,in primul rand trebuie sa revizuiasca forma caroseriei. Nu poti apara cu incapatanare forma de lift-back in vreme ce toti concurentii prezinta niste sedanuri admirabile! Eram curios daca produceau pe platforma Laguna III si un sedan cum ar fi stat vanzarile comparativ intre cele 2 versiuni! Se pare ca nemtii cu Mondeo,Vectra/Insignia cat si japonezii cu Avensis,Mazda 6 au percutat mai bine la pretentiile pietei!
-
isa.t, vineri, 09.03.2012 17:40?
daca o sa fie frumos ca fluence o sa-l cumpere .....
-
cx, vineri, 09.03.2012 17:46
Conteaza ce se fabrica in prezent. Laguna 3 e o masina foarte buna. Pacat de design.
-
sandman, vineri, 09.03.2012 18:13laguna
in general cei de la renault au un design gresit :)
-
Alex Radoi, vineri, 09.03.2012 19:20Gusturile nu se discuta.
Mie imi place exact cum este acum.
-
., vineri, 09.03.2012 21:05
pana si ei recunosc ca c5 arata infinit mai bine decat laguna. numai un fan reno, din ala spalat pe creier ahtiat dupa manute rosii si plastice care troncane la fiecare groapa ar putea spune contrariul. probabil totul se trage de la milioanele si milioanele de greierasi omniprezenti in orice habitaclu de model reno.
-
LauCalin, vineri, 09.03.2012 21:33
Eu sunt de acord si nu prea cu ce spune cel de la Renault.Pentru ca Laguna III s-a incadrat in designul specific al marcii, iar Megane III, care cel putin in partea frontala si la interior seamana destul de mult cu Laguna III s-a vandut si se vinde bine. Si hai sa fim seriosi, Laguna III nu e tocmai o masina urata si cu un design anost... asa cum am zis, fata este una tipica trendului marcii, spatele arata dinamic, interiorul este unul modern in arata si el bine, poate lateralul sa nu inspire tocmai dinamism. Deci eu consider ca nu designul este problema si nici tehnica (una destul de fiabila, cel putin Laguna mereu mi-a lasat impresia de masina fiabila). Eu as zice ca problema e undeva in modul de promovare al masinii.
-
Megane Coupe, vineri, 09.03.2012 21:38@sandman
Mars mah cu volksVagOanele tale resapate ! ...ca multa imaginatie are volkswagon & compania in crearea designurilor atragatoare, emotionale:))
-
Reno?, vineri, 09.03.2012 22:27
intotdeauna mi s-a parut ca maguna e singura masina cu coada ...din cauza stergatorului si spatelui amplasate si desenate intr-un mod nefericit
-
dumbravaandrei, sâmbătă, 10.03.2012 01:31@serd
Forma caroseriei e impecabila asa... liftback all the way (daca ai sa mergi vreodata pe autostrada cu asa ceva, o sa vezi exact care e diferenta... plus accesul la portbagaj... vrei sedan admirabil, ia-ti Latitude :) @LauCalin ... chiar hai sa fim seriosi.. eu cand am vazut prima oara L3 am zis ca un copil nefericit s-a apucat de lego. Nu prea pare masina aia un tot... nu ai nici o linie care as mearga din bara in bara (ma refer de la jumatatea portierei in sus). Iar la promovare.... Romania sufera de sindromul "numai nemtii fac masini... indiferent cat de scumpe si cat de proaste sunt". Si aici iti trebuie munca de convingere multa incat ajungi la concluzia "cine stie ce inseamna o masina, va veni... altfel nu ma pun cu romanul neaos ca dau faliment"
-
jack, sâmbătă, 10.03.2012 04:42
Io zic sa mai deschideti odata fotografia in format mare.....Voua vi se pare o masina frumoasa???...Daca pina si directorul de maketing declara "pe ocolite" ca are un design controversat,ca sa n-o spuna pe sleau ca arata ca dracu,unii dintre voi sunt convinsi ca nu e masina tocmai urata... Eu as alege oricand un C5 sau un 508,dat fiind faptul ca amandoua sunt frantuzesti,in locul unei hidosenii ca asta!
-
C-G-C, sâmbătă, 10.03.2012 06:40:)
Le zice bine nenea de la Renault. Din actuala generatie de modele, doar Megane si Clio sunt cat de cat competitive din pct de vedere al designului. Insa si eu sunt convins ca lucrurile vor sta diferit. Odata cu lansarea Clio 4, va incepe era Laurens van den Acker la Renault si cred ca vom vedea niste modele foarte reusite din partea francezilor. Mai ales ca in ultima vreme si calitatea fabricatiei a crescut.
-
REALITATEA ZILEI, sâmbătă, 10.03.2012 09:22Renault are masini frumoase
Laguna / Megane Coupe, Megane ST, Fluence, Koleos/ Scenic / Twingo FACELIFT, toate au o personalitate distincta si arata foarte bine. In prezent, Renault are perspective bune. Laurens van den Acker e unul dintre cei mai buni designeri auto din lume. Dovada si conceptele superbe pe care le-a scos. Decat sa masini-matrioska ca la VAG, mai bine Renault.
-
Stoiaian, sâmbătă, 10.03.2012 09:32
Vezi ZOE de serie care a fost prezentat la Geneva si vei sti la ce design sa te astepti de la urmatoarele modele. Parerea mea este ca vor fi adevarate bijuterii ce vor impleti in mod armonios fluiditatea designului japonez(mazda) cu spartanul design german (VW)
-
LauCalin, sâmbătă, 10.03.2012 12:34
Andrei, cred ca totusi ai dreptate. Adica in comparatie cu C5, Insignia sau Mondeo (poate si 407 -nu zic de 508 pentru ca e a aparut pe piata dupa Laguna III) Laguna III are un design cam anost. E pacat pentru ca nu e o masina rea. :) Iar faptul ca VAG face masini cu un desgn sobru este in primul rand pentru ca asta cam e strategia companiei - sobru poate insemna pentru clienti seriozitate. VAG nu isi vinde masinile bazandu-se pe un design care sa iti taie respiratia. Nici nu urmareste asta.
-
@stoiaian, sâmbătă, 10.03.2012 14:18
adevarate bijuterii ? =))))))) deja esti super penibil
-
Laguna Coupe, sâmbătă, 10.03.2012 14:53
Penibil esti tu ca n-ai simtul raspunderii. E greu sa fii cinstit, obiectiv si sa recunosti meritele altora cand marca ta favorita face parte din concurenta. Nu ma astept sa-mi dai dreptate. Trebuie sa fii deschis la minte. Renault ZOE chiar este o masina ce te unge pe suflet. Da, o bijuterie !
-
serd, sâmbătă, 10.03.2012 16:44Cunoscatori adevarati!
O gramada de "cunoscatori" pe aici! In general nu prea agreez fanaticii unei marci anume,dar odata ce firma producatoare isi afirma dezamagirea e clar ca acel produs are probleme! Daca ar fi sa ne gandim ca si cei de la Nissan cu al lor Primera s-au inspirat din ideea de design radical al celor de la Renault,esecul se amplifica si e cu atat mai greu de suportat! Sincer ,as vrea sa schimbe radical design-ul,pacat de mecanica si platforma tehnica aleasa! O masina de top doar in ceea ce priveste fiabilitatea!
-
dCi, sâmbătă, 10.03.2012 17:56pute a vrajeala
Ar fi bine sa vedem de fapt cine e in spatele la aceasta declaratie. Nici un om intreg la minte nu poate ca sa o creada. Declaratia asta e facuta de un angajat VW, pentru ca sa traga in jos imaginea Renault. Nu le place la nemti cand Renault este in fata la ceilalti din lumea auto din lume.
-
Eu2, sâmbătă, 10.03.2012 21:26laguna III
Perfect de acord cu serd!
-
@reno coupe, duminică, 11.03.2012 00:06
laguna coupe ? aia e masina ? cat nu sufar eu vw dar niciodata nu se poate compara cu scirocco de exemplu..tehnic o fi buna , asa am auzit , dar ca si design cum poti sa copiezi atat de clar aston martin ,tu fiind reno ? si cu toate astea tot nu a iesit ceva de Doamne ajuta ! daia sunt asa "multe " pe strazi..de bune ce sunt...reno zoe ? asta e nume comunist =)))) aminteste de ceausescu...cat despre cum arata : jalnic , in nota obisnuita a celei mai slabe firme din franta , la fel de originala ca si avantime prima sufragerie triunghiulara pe roti .da o bijuterie =)) . singura masina din prezent pentru care as da 10 passat-uri este latitude. in rest ....
-
Renault, duminică, 11.03.2012 00:27Laguna
Fugiti de Renault ca de naiba, masnii ieftine cand le cumperi si cand cumperi piese de schimb zici k ai Bmw. Numai zic ca dai banii pe mult mult plastic ex: aripi fata plastic, podea portbagaj plastic... etc.
-
gelu, duminică, 11.03.2012 00:37
citind ultimele 2 posturi incep sa cred ca robinetul prostiei a inceput sa aiba scurgeri si si sa picure retarzi.... in rest concurenta poate sa se intoarca la plansa pentru ca designul abordat de renault este din ce in ce mai promitator
-
figaro DICK, duminică, 11.03.2012 10:33
cea mai proasta masina RENAULT LA(BA)GUNA
-
Enache_Alexandru, duminică, 11.03.2012 11:33Salut
@Stephen Norman, directorul de marketing Renault / firma Renault. Atunci va urez succes pentru: - imbunatatirea strategiei de marketing - imbunatatirea tehnologiei actuale - cercetare si dezvoltare - adoptarea unui design conservator (pentru cei modesti ce doresc simplitate si comfort...fie el si vizual) - adoptarea unui design modern (pentru cei ce isi doresc pasiune si senzatie, sau complexitate) * O usoara scadere de pret la gama de modele ar fi bine-venita. O zi buna.
-
simplu ca buna ziua, duminică, 11.03.2012 13:01@Enache_Alexandru
Uite bah cum zac talentele nedescoperite in Romania ! Enache_Alexandru du-te frate la un interviu cu conducerea Renault si sigur ii iei locul directorului de marketing Stephen Norman :)) Mda, romanul tipic care se pricepe la toate...
-
@serd, duminică, 11.03.2012 17:37@serd
E problema ta ca nu-ti place solutia cu hayon. Mie mi se pare foarte buna si foarte practica. Chestiune de gust. Nu se discuta. Sa afirmi insa ca asta ar fi cauza insuccesului e o mare idiotenie. Pai de asta nu se vinde Octavia?! Esti cu capul?!!
-
Enache_Alexandru, duminică, 11.03.2012 18:32@ simplu ca buna ziua
"@Stephen Norman, directorul de marketing Renault / firma Renault. Atunci va urez succes pentru" Nu am fost sarcastic si nu luam in gluma afirmatiile lui Stephen Norman ci pur si simplu le uram succes pe viitor (faceam un compliment mai pe romaneste). Probabil nu m-am exprimat bine si ai inteles gresit. Te salut.
-
Laguna in top 3 la fiabilitate, duminică, 11.03.2012 18:32
Conform statisticilor de fiabilitate ADAC publicate in 2008, Laguna III e pe locul 2 in categoria ei, la egalitate cu Audi A4 si Mercedes C Class. Laguna are 2,7 pene la fiecare 1000 de exemplare
-
Enache_Alexandru, duminică, 11.03.2012 18:40P.S.
Mi-ar placea ca macar jumatate din cei ce frecventeaza Automarket-ul sa isi faca cont si sa posteze commentarii logati. Ar fi civilizat si normal si cred ca am arata respect fata de Automarket, cine nu este de acord sa posteze in continuare din frica/sau oricare alt motiv sub denumiri aleatorii.
-
Mark, luni, 12.03.2012 11:19Design si nu numai
Din toate postarile de pe aici nu am vazut pe nimeni zicand ceva despre dimensiuni. Oare cei de la Renault nu vad ca aceasta masina este disproportionata. Adica, nu exisata o proportie între lungime si latime, este prea ingusta, pe cat de lunga este. Daca nu vor corecta acest aspect, odata cu lansarea noului model, vor avea iarasi probleme. Bineinteles, mai trebuie umblat si la design. Altfel, masina e OK, la materiale, motoare si preturi. Daca nu ma credeti, studiati-o atent, în comparatie cu masini din aceeasi clasa (Opel, Ford, Mazda)
-
pffffffff, luni, 12.03.2012 11:42@Mark
Cica "este prea ingusta, pe cat de lunga este" :)) Oare esti atat de tamp pe cat o spune comentariul tau sau e scris la "caterinca"? Laguna are 2060 mm latime, Mazda6 are 1795 latime, Ford Mondeo are 2078, iar fordul e mai lung. Te compatimesc!
-
Mark, luni, 12.03.2012 13:36@pfffff
Ultimul lucru de care am nevoie e compatimirea ta! Daca nu poti respecta opinia altuia, nu mai posta. Tu vorbesti de mai multe "latimi", ceea ce nu e relevant. Ai vazut aceste masini una langa alta... cand o sa le vezi, sa le studiezi mai atent si o sa-mi dai dreptate. Nu ma refer neaparat la dimensiuni ci la proportie, la perceptia vizuala. Sa stii ca nu am nimic cu Renault, eu chiar am un Megane, de care sunt multumit si dupa 100.000 Km. Au ei pacatele lor, dar motoarele dci sunt foarte bune, indiferent ce ar spune altii.
-
@Mark, luni, 12.03.2012 14:19
proportie... perceptia vizuala... "i lot of bullshit" ar spune americanii... hai recunoaste ca erai beat
-
serd, luni, 12.03.2012 16:15"@serd"
Chiar nu te duce mintea sa iti creezi un pseudonim? La cap se pare ca ai tu ceva probleme! Cat la suta din vanzarile concernului Vw reprezinta Octavia? Care masina,apropo,nu e in clasa cu Laguna!
-
@serd, luni, 12.03.2012 17:07
Preturile sunt comparabile, dimensiunile sunt comparabile, presa face deasemenea comparatii...si asta nu ca ar fi in dpdv tehnic pe acelasi segment sau ca ar avea Octavia 2 ceva din rafinamentul Lagunei, dar.... rationamentul tau pica din momentul in care spui ca skoda are acelasi lift-back ce se vinde bine (apropo: n-are nicio relevanta cat la suta din vanzarile concernului vw reprezinta Octavia). Asta te deranjeaza. Laguna e masina buna, dar daca nu se vinde grozav, asta-i din cauza design-ului controversat, nu din cauza formei caroseriei. N-are nicio treaba. Tu esti singurul care se incapataneaza aici... te incapatanezi in prostie.
-
serd, miercuri, 14.03.2012 16:42????
Du-te bai nene la un film ceva,si nu de desene animate!
-
lorinczi.thomas, joi, 15.03.2012 07:10Design prost crescut (dezvoltat):)
Cand am vazut masinuta asta fugar nu stiu de ce aveam impresia ca este o caroserie turtita, cocotata pe niste roti mari, asa arta designul, ma mir ca incapeau omuleti in masina fara sa se cocoloseasca:)
-
rol, sâmbătă, 23.06.2012 15:15
spui francez te gandesti la un prost asa si ce fac ei
-
marianp, luni, 20.08.2012 21:35
Am o Laguna 3 in garantie. Mi-a aparut mesaj pe bord "Check injection system." de nenumarate ori si mereu s-a lasat cu schimb de ulei. Ei sustin ca masina nu are nimic. Asa ca i-am dat in judecata. La cum "functioneaza" justitia in Romania, nu ma astept sa am castig de cauza. Se merge pe principiul . Mai bine invatati din experienta altora si NU cumparati Renault!
-
eugen, duminică, 11.08.2013 17:19
Vezi ca masina merge pe motorina omule nu pe apa,nu cad injectoarele daca ii dai motorina de la pompa baiete,vorbesc din experienta 257000 de km am cu laguna mea din 2010 2000 dci 150 cp.poti sa i dai in judecata .SFAT cumparati tractor ala merge si cu motorina de la tir -isti.idiotul.
-
Renault driver, duminică, 09.07.2023 19:20
Detin o Laguna 2, faza a 2-a, neagra, din 2007, full options, motor 2.0, 150 cp, deci pot sa spun urmatoarele lucruri despre acest model. In primul rand, are un aspect grozav (mai ales cand e curata), si aduce putin inspre linia sport. In al doilea rand, e super rapida. Trebuie sa ma credeti, dar rareori am ajuns cu ea la blana, iar niciodata nu s-a pus problema sa ma intreaca cineva, ba din contra am intrecut orice BMW, Audi, Vw (cu toata ca nu am trecut mereu neobservat de catre politie). In al treilea rand, masina ofer un comfort super... plus ca e destul de performanta. In al treilea rand, in 5 ani de zile nu am vizitat deloc mecanicul (de tot atata timp o si am-acuma am cu ea 160.000km). In concluzie, e o masina perfecta. Pe viitor as vrea sa achizitionez una daca se poate identica cu 170 cp, dar poate in urmatorii 20 de ani. Revenind, Laguna 3 poate nu chiar oau pt unii ca voi, dar va asigur ca un model respectiv, black editions cu minim 150 cp este super, desi am pretentia ca daca as achizitiona una sa aiba macar 170 cp. Deci, la masina conteaza si culoarea, credeti-ma. RLF
Citeste si
-
GENEVA 2012 | vineri, 23 martieFerrari F12 Berlinetta şi Audi A3 au fost vedetele Salonului de la GenevaEditia de anul acesta a Salonului de la Geneva a avut şi vedetele sale. Potrivit unui studiu, Ferrari F12 Berlinetta şi Audi A3 au atras cel mai mult atenţia publicului şi a jurnaliştilor. Citeste tot
-
GENEVA 2012 | luni, 19 martieHamann a modificat Range Rover EvoqueTunerii de la Hamann au modificat deja noul Range Rover Evoque. Modelul britanic a venit la Geneva cu mai multă putere, un kit estetic şi un set de jante din aliaj. Citeste tot
-
GENEVA 2012 | vineri, 9 martieDirectorul gamei entry Renault: "Dacia nu are nevoie de ESP"Arnaud Deboeuf, directorul gamei entry de la Renault, ne-a declarat că ESP-ul nu este necesar pe Lodgy deoarece platforma este suficient de manevrabilă şi fără acest sistem. Citeste tot
-
GENEVA 2012 | vineri, 9 martieNissan: "Conceptul Invitation va ataca direct Ford Fiesta şi VW Polo"Nissan va deveni primul constructor european care va oferi trei modele complet diferite în segmentul mic. Conceptul Invitation va da naştere unui model de serie care va ataca direct numele mari din această clasă. Citeste tot
-
GENEVA 2012 | joi, 8 martieTata Motors a adus un concept interesant la Geneva: MegapixelTata Motors a creat un succesor al conceptului Pixel pe care l-a prezentat anul trecut la Geneva. Acesta se numeşte Megapixel şi vine cu o serie de elemente interesante. Citeste tot
Cand apare Laguna 4 ? Posibil odata cu noul Espace? Stiu ca noul Clio se lanseaza undeva la sfarsitul anului... dar ce se intampla cu informatia asta: "Întâlnirea cu viitorul concept de pre-producţie ar urma să aibă loc cel mai devreme în luna martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva." Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/renault-clio-4-prima-imagine-40269.html