Tata Motors a adus un concept interesant la Geneva: Megapixel

Publicat joi, 08.03.2012 18:25 de Sebastian Toma

Tata Motors a creat un succesor al conceptului Pixel pe care l-a prezentat anul trecut la Geneva. Acesta se numeşte Megapixel şi vine cu o serie de elemente interesante.

În urmă cu un an, Tata Motors prezenta la Geneva conceptul Pixel. Acesta avea un motor diesel cu trei cilindri şi un sistem de direcţie integrală. Timpul a trecut şi indienii i-au creat un succesor, numit Megapixel. Acesta este tot un concept şi este descris de indieni ca fiind un REEV – Range Extended Electric Vehicle, adică un vehicul electric echipat cu sistem de extindere a autonomiei.

Sună cunoscut? Normal, GM a introdus această tehnologie pe piaţă la bordul modelelor Chevrolet Volt şi Opel Ampera, iar principiul de funcţionare este similar.

Cei de la Tata susţin că noul Megapixel Concept are o autonomie de până la 900 kilometri cu un sigur plin şi că emite doar 22 de grame de CO2 pe kilometru. Pentru un sigur litru de carburant, modelul parcurge 100 de kilometri dacă se alimentează direct de la baterie. Dacă modelul rulează în modul 100% electric, acumulatorul său de 13 kWh cu tehnologie Litiu-Ion îi este suficient pentru 87 kilometri, după care motorul cu ardere internă de 325 centimetri cubi porneşte pentru a încărca bateria în mers.

Cei de la Tata Motors au renunţat, se pare, la sistemul prezentat în 2011, care viza un motor diesel cuplat unei transmisii cu variaţie continuă. Acesta emitea 89 de grame de CO2 pe kilometru şi consuma 3.4 litri la sută. Pixel, predecesorul lui Megapixel, mai avea un element deosebit – direcţie pe patru roţi, iar acesta asigura o rază de bracare de numai 2.6 metri.

Via | Worldcarfans

  • AndreiRN, joi, 08.03.2012 19:17
    Superb

    Superb si practic ........ pt studenti sau tineri sau cei ce au nevoie de o masina prin oras. Este una din solutiile consumului de petrol actual si sper sa se vanda cu milioanele si mai mult de asta sper ca sa stimuleze concurenta sa produca masini pe acest principiu.

  • >>>>>, joi, 08.03.2012 20:02

    pana cand si Tata sau fost in stare sa scoate ceva nou inovativ spre deosebire de altii.arata mult mai bine decat tripleta cu geamuri escamotabile...bravo!

  • gelu, joi, 08.03.2012 23:03
    oooo...da!

    nano ala e pe butuci dar ei scot concept car-uri. Oare in India cum se spune la "a drege busuiocul"? Si dupa cate ii stiu pe designerii indieni sunt sanse de 99,99% ca acest model sa fie o comanda data unui studio european. Nu pricep cum de unii pica'n dos cand vad un concept scos de o companie care abia poate sa isi vanda creatia atat de simpla dupa forma dupa pret....

  • AndreiRN, vineri, 09.03.2012 00:36
    Handicap

    Pai multe din designurile europene si japoneze sunt de fapt facute in ......... California. Cum in Europa si America de Nord guvernele sug din greu la pompele de benzina taxe care mai de care mai mari ei nu au niciun interes sa se scoata masini electrice sau cu consumuri mici in viitorul apropiat. Dar India si China nu au acest handicap si au curajul sa impinga technologia la limitele maxime si produc astfel de masini economice.

  • gelu, vineri, 09.03.2012 08:00

    tu chiar crezi baliverenele celor de la tata? e marketing pur. Trebuie sa iasa in evidenta sa nu-i uite lumea: suntem tari, facem, dregem, scoatem 100cp cu 0,5L/100km iar pe piata apare o cutie ce nu poate depasi granitele Indiei. Nici china nici India nu imping tehnologia nicaieri. NU SUNT IN STARE. Cat despre gurvernele care sug nu stiu ce de la populatie...denota putina ignoranta. Stiu, masonii conspiratia modiala, controlul populatiei....OTV...

  • TIKA, vineri, 09.03.2012 09:22

    Corect guvernele fac numai bine in special la NOI...Antena3

  • AndreiRN, vineri, 09.03.2012 17:20
    Avans technologic

    Uiti ca pe strazile Indiei circula masini alimentate cu ..... AER.