BMW bate Audi şi Mercedes la nivel mondial în luna mai

Publicat vineri, 10.06.2011 12:00 de Sebastian Toma

BMW este liderul de vânzări al segmentului premium în primele cinci luni ale acestui an, la nivel global.

Oficialii BMW au anunţat că vânzările din primele cinci luni ale anului 2011 au depăşit cu 19.2 procente vânzările din aceeaşi perioadă a anului trecut. Vorbim de statistici la nivel global, iar cei de la BMW au reuşit să-şi surclaseze fără probleme rivalii din segment. Doar în luna mai, BMW a vândut 121.168 de vehicule, în timp ce Audi a vândut 113.400 de unităţi şi Mercedes-Benz a vândut 108.766 unităţi.

Vânzările Audi în luna mai au crescut şi ele cu 19.5 procente, dar creşterea nu s-a manifestat şi în alte luni pentru, aşa că marca din Ingolstadt s-a clasat pe locul doi la nivel mondial în segmentul premium.

În primele cinci luni ale acestui an, BMW a vândut 555.429 unităţi la nivel global. Cele mai populare produse ale mărcii au fost SUV-urile X1 şi X3, alături de Seria 5 F10. Între timp, Audi a vândut 535.400 de unităţi până la sfârştiul lunii mai, marcând o creştere de 17.5 procente a vânzărilor, în timp ce Mercedes-Benz a înregistrat o creştere de numai 10.5 procente faţă de aceeaşi perioadă a lui 2010, reuşind să vândă 490.021 unităţi.

Piaţa din China poartă o parte din meritele creşterii vânzărilor BMW, marca din Munchen înregistrând o creştere de 51.1 procente în luna mai. BMW a vândut 21.150 de vehicule în luna mai 2011 pe piaţa din China. Vânzările pe piaţa din SUA au înregistrat o creştere de 19.7 procente pentru BMW, atingând 26.452 de unităţi. În Germania, BMW a remarcat o creştere de 27.7 procente, comercializând 29.372 de unităţi. Între timp, Audi a vândut 25.153 de vehicule în China, în timp ce Mercedes-Benz a vândut 16.401 vehicule pe aceeaşi piaţă. Mercedes-Benz a avut o creştere de 43.1 procente în China în mai, în timp ce Audi a înregistrat o creştere de 44.6 procente în aceeaşi perioadă pe piaţa respectivă.

Via | WorldCarFans

  • Ady, vineri, 10.06.2011 12:50

    mi se pare ceva normal.

  • milutu, vineri, 10.06.2011 12:59

    se inghesuie cocalarii si manelistii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • DAN_GRC, vineri, 10.06.2011 13:01

    Diferentele raman totusi destul de mici intre cele 3 marci, oricum fac legea si nu vad pe nimeni sa-i detroneze de pe podium nici in urmatorii ani

  • Alex, vineri, 10.06.2011 13:13

    Placerea de a conduce ramane in preferintele oamenilor, in comparatie cu garsoniere de lux. Diferenta intre ele nu este mare, dar cum frate sa-ti cumperi VW cu cerculete in loc de Mercedes ??!!

  • Ivanoff, vineri, 10.06.2011 13:13
    @DAN_GRC

    Relax DAN, e doar o conjuctura strict legata de problemele celor de la Toyota/Lexus,altfel batalia celor trei era pt locul al doilea...locul I fiind clar a celor de la LEXUS.

  • DAN_GRC, vineri, 10.06.2011 13:24

    @Ivanoff Care e conjunctura? cutremurul din Japonia? Cand a vandut vreodata Lexus mai mult decat Mercedes de ex, la nivel global? Daca esti fan Lexus nu inseamna ca trebuie sa fii atat de subiectiv. @Alex Diferenta intre un VW si un Audi nu e doar la sigla, e o parere simplista asta, nu sunt fan Audi, dar sunt diferente de materiale, insonorizare si dotari mai bune...

  • C-G-C, vineri, 10.06.2011 13:52
    USA

    Diferenta o face in continuare piata din SUA acolo unde BMW vinde constant cu aprox. 15.000 unitati mai mult pe luna comparativ cu Audi. Pana acum ambii producatori au cresteri de 2 cifre (de aproape 50%) in tari precum China, Rusia, Brazilia etc. Noile Seria 1 si Q3, respectiv viitorul A3 vor avea un cuvant greu de spus in lupta pt suprematia "cifrelor". P.S.: Ce mi-a atras atentia este diferenta mare dintre vanzarile realizate de X3 (10.000u) comparativ cu Q5 (145.000u), adica un + de peste 100.000u in favoarea Audi. Daca si Q3 va ingropa X1 in halul asta cred ca pana la craciun se schimba liderul.

  • C-G-C, vineri, 10.06.2011 13:54
    Completare

    Vanzarile X3 si Q5 sunt realizate in luna Mai.

  • @C-G-C, vineri, 10.06.2011 15:10

    Unde ai vazut tu Q5 145 000 si X3 doar 10 000 ?

  • Radu, vineri, 10.06.2011 16:11
    BMW

    Cine? ce? de ce? cum? cand? pai stii.....? na bine.....? Asta e sunt mai buni, de fapt cei mai buni, mai lasati comenturile de genu '' in viitor audi o sa.....mercedes o sa.......'' bla bla bla! Prezentul conteza! Nu spun ca rivali nu au masini bune, din contra, au foarte bune, dar BMW-ul vinde si a vandut tot timpul mai bine, cel putin anul asta numai stiri de bine am auzi de BMW. Bravo lor, sa o tina tot asa!

  • LauCalin, vineri, 10.06.2011 16:49

    Din toata treaba asta cred ca cei mai castigati sunt cei de la Audi. O marca ce nu are renume precum Mercedes si BMW si despre care acum 20 de ani nu se stia mare lucru, sa ajunga printre greii segmentului premium eu zic ca e ceva. @Alex, cum iti explici atunci ca Audi face masini mai fiabile decat VW? O zic proprietarii si asta conteaza mai mult decat ce zic eu sau tu. Asa cum zicea si Mircea Mester acum ceva timp, nu conteaza ca foosesti platforme comune pe mai multe masini atat timp cat le folosesti cum trebuie.

  • Blue, vineri, 10.06.2011 18:57
    x1?

    Ce ma intriga pe mine, e cum de un om sanatos la cap isi poate cumpara X1 in locul unui seria 3 cu xdrive. Chiar nu pot sa inteleg. In aceiasi bani ai mai putin spatiu, performante mai slabe, materiale mult mai slabe, design indoielnic. Aaa daca mergi des la tara, sau tocmai ti-ai facut casa in pipera, prelungirea ghencea sau mai stiu eu prin ce coclauri namoloase si nu ai bani de un X5 e alta problema. Dar atunci de ce nu cumperi un A4 allroad? Chiar am avut cu cineva discutia asta si mi-a zis ca el vrea BMW si nevasta'sa vrea neaparat SUV.

  • LauCalin, sâmbătă, 11.06.2011 01:32

    Pentru ca sunt din clase diferite si se adreseaza unui target diferit. X1 este un SUV (sau ma rog, o tentativa de SUV) iar seria 3 e un sedan de clasa medie. Motiv pentru care eu zic ca nu trebuie comparate.

  • Blue, sâmbătă, 11.06.2011 10:58
    Blue

    Amandoua se adreseaza oamenilor, fiecare cu nevoile lui. Si-mi permit sa fac comparatie pt ca vin cu acelasi preti. Intrebarea mea, este: ce nevoi trebuie sa ai pt ca o masina ca X1 sa le satisfaca, iar un Seria3, sau A4 Allroad sa nu poata sa le satisfaca, avand in vedere diferentele mari la capitolul calitate? Ce te faci sa dai banii pe asa ceva, decat dorinta expresa de a pretinde ca ai SUV BMW? PS: acelasi lucru si in cazul Q3 (care parca vad ca o sa se vanda si ala bine)