BMW dublează producţia lui i8 pentru a răspunde cererii

Publicat joi, 26.03.2015 15:54 de Sebastian Toma

BMW a anunţat dublarea producţiei modelului i8, fabrica din Leipzig urmând să ajungă la cota de 20 de unităţi pe zi. Datorită acestei decizii, listele de aşteptare de mai multe luni pentru acest model vor fi reduse semnificativ.

BMW a decis într-un final să răspundă la listele de comenzi prelungite pe mai multe luni ale lui i8 şi a dublat cadenţa de fabricaţie a acestui model. Uzina BMW din Leipzig, singura responsabilă de fabricarea lui i8, va produce 20 de unităţi pe zi pentru a răspunde la cerinţele clienţilor.

În anumite situaţii, listele de aşteptare au ajuns să se lungească pe 18 luni, în contextul în care BMW i8 nu este oferit în toate ţările în care sunt comercializate modelele mărcii germane. În prezent, timpul de aşteptare pentru un i8 este de peste patru luni, dar reprezentanţii BMW asigură potenţialii clienţi că dublarea cotei de producţie va duce la reducerea semnificativă a timpului de aşteptare.

BMW i8 - imagini şi informaţii oficiale

BMW i8 utilizează un sistem de propulsie format dintr-un motor turbo pe benzină de 1.5 litri şi trei cilindri plus un motor electric de 96 de kW, cifre care-i permit modelului german să atingă 0-100 km/h în 4.4 secunde. Puterea maximă cumulată este de 362 de cai putere, iar în modul 100% electric BMW i8 poate parcurge o distanţă de până la 35 de kilometri. Pe piaţa din Germania, supercarul hibrid de la BMW are un preţ de pornire de 126.000 de euro. De dragul statisticii, vă spunem că, în Regatul Unit, i8 pleacă de la 99.125 lire sterline, pe când preţul de pornire pe piaţa din America de Nord este de 135.700 dolari. Încă de la început, cei de la BMW au spus că respectivele pieţe vor fi cele mai mari pentru noul i8, cu toate că îl vor vinde pe un total de 50 de pieţe.

20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... BMW i3

Judecând după rezultatele lui i3 şi i8, cei de la BMW sunt interesaţi să lanseze şi al treilea model al gamei i. Acesta din urmă nu va fi bazat pe un model din portofoliul standard, după cum nu este nici cazul lui i3 şi i8, iar debutul său ar putea avea loc abia după anul 2020. Până atunci, BMW speră să crească semnificativ vânzările acestei game pe toate pieţele, în cursul anului trecut fiind vândute 17.800 de unităţi BMW i la nivel global.

BMW: "Înainte să extindem gama i, analizăm rezultatele de vânzări"

Via Automobil-produktion.de | BMW

  • Ionutz_smekerul, joi, 26.03.2015 16:20

    bmw face masini bune, dar e inca o marca tanara pe langa mercedes.

  • Pavl, joi, 26.03.2015 16:39

    @Ionutz De unde pana unde vii cu o astfel de afirmatie? Amandoua companii au fost infiintate prin anii '20 ai secolului trecut. In prezent, BMW este cel mai mare producator de masini premium din lume, urmat de Audi si Mercedes Benz. Ca au filosofii sensibil diferite in ceea ce priveste automobilele pe care le construiesc, asta da. Dar sa faci o astfel de afirmatie, complet aiurea....Mai gandeste-te sau, mai bine, mai citeste.

  • Ionutz_smekerul, joi, 26.03.2015 17:31

    @Pvl BMW fondat in 1917 Mercedes-Benz fondat in 1881 http://ro.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz

  • unu, joi, 26.03.2015 18:05

    la cat au "evoluat" masinile intre anii 1881 si 1917 este nesemnificativ cand o firma are 134 de ani si alta 98....una este germana 100% si alta ...US, una sub patronajul unei familii si alta...unui concern.

  • Nelu.Pantofaru, joi, 26.03.2015 23:47

    Una din cele mai inovative masini din istorie dupa parerea mea .

  • Pavl, vineri, 27.03.2015 09:22

    @Ionutz Firma Mercedes-Benz, sub titulatura asta, s-a infiintat in anii 1920. Ca a mai functionat sub alte titulaturi e altceva. Ti-a scapat esentialul din ce am spus eu. Spunei cumva ca BMW nu are maturitatea Merc in ceea ce priveste automobilele. Te-am contrazis cu realitati. Si cred ca am dreptate. Pana una-alta, BMW vinde cele mai multe masini premium. Intr-adevar, Merc inregistreaza un reviriment al vanzarilor, dupa ce au lansat A-klasse si noul limbaj de design, mult mai atractiv dupa mine. In plus, n-am zis nici o clipa ca sunt masini rele. Din contra.