BMW M6 - primele imagini şi informaţii oficiale

Publicat duminică, 12.02.2012 01:45 de Sebastian Toma

BMW a prezentat primele imagini oficiale ale noului M6, dezvelit atât în versiunea Coupe, cât şi în versiunea Cabrio. M6 Coupe dezvoltă 560 CP şi are un consum mediu de 9.9 litri la sută.

BMW a prezentat noul M6 înainte de debutul de la Salonul Auto de la Geneva. Atât versiunea Cabrio, cât şi versiunea Coupe a lui M6 au fost prezentate în cadrul comunicatului de presă emis de BMW, iar cele două versiuni sunt aşteptate să debuteze împreună în standul de la Geneva. În tradiţia mărcii, M6 preia motorul generaţiei actuale a lui M5, respectiv o unitate V8 TwinPower Turbo de 4.395 centimetri cubi, care dezvoltă 560 CP şi 680 Nm. Noul BMW M6 promite să îmbine performanţele demne de un model super-sport cu un caracter exclusivist şi luxul cu care ne-au obişnuit modelele din gama Seria 6.

 

DESIGN

BMW M6 a primit un design impozant, la fel ca în cazul oricărui model dezvoltat de divizia Motorsport a constructorului din Munchen. Atât versiunea Cabrio, cât şi versiunea Coupe a acestui model respectă proporţiile tipice ale modelelor BMW, iar toate modificările operate faţă de versiunile standard ale lui Seria 6 Coupe/Cabrio au rolul de a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic al celor două versiuni, precum şi din raţiuni tehnice, fantele de aerisire mai mari având rolul de îmbunătăţire a răcirii motorului şi a sistemului de frânare de performanţă carbon-ceramic. O altă modificare este reprezentată de mărirea ecartamentului, datorată în parte jantelor de aliaj, M6 având un ecartament cu 30 de milimetri mai mare faţă de un Seria 6. Noul M6 se bucură în standard de un element al gamei Individual, respectiv linia de ornamente "shadow line" cu finisaj lucios. Pentru performanţe maxime, jantele din aliaj uşor de 19 sau de 20 de inch alături de care este oferit acest model sunt forjate, iar versiunea Coupe este echipată cu un plafon din fibră de carbon.

 

MOTORIZARE

BMW a echipat noul M6 cu un motor V8 twin-turbo echipat cu injecţie directă, două turbocompresoare, distribuţie variabilă Valvetronic şi sistem Vanos pentru control variabil al axelor cu came. Configuraţia galeriei de evacuare permite un răspuns rapid la apăsarea pedalei de acceleraţie, lag-ul turbo fiind aproape estompat graţie tehnologiei twinscroll a turbinelor amplasate foarte aproape de bancul de cilindri. Pentru performanţe maxime, motorul are o baie de ulei uscată şi un sistem de răcire extrem de puternic, menite să reziste solicitărilor intense întâmpinate la rularea în regim alert pe circuit. Cuplul maxim de 680 Nm este atins între 1.500 şi 5.750 rotaţii pe minut, iar cei 560 CP sunt oferiţi între 6.000 şi 7.000 rotaţii pe minut. Turaţia maximă a motorului care intră în echiparea lui M6 este de 7.200 rotaţii pe minut, iar caracteristicile tehnice ale unităţii relevă un propulsor capabil să ofere performanţe maxime pe o plajă de turaţii de trei ori mai mare decât cea a unităţilor care îl precedă. Ca în cazul fiecărui model BMW, propulsorul este dezvoltat alături de tehnologia EfficientDynamics, care include un sistem de recuperare a energiei cinetice, funcţie Start/Stop automată, sistem de management al consumului de curent electric şi o pompă de servodirecţie comandată electronic, care operează doar atunci când este nevoie, la fel cum este cazul accesoriilor precum alternatorul şi pompa de ulei.

 

PERFORMANŢE

BMW oferă noul M6 doar în compania unei transmisii DCT cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Unitatea include două ambreiaje răcite cu ulei şi asigură un flux continuu de putere în timpul accelerării, chiar şi în timpul schimbării treptelor de viteză. Transmisia integrează o funcţie de Launch Control şi un asistent de rulare la viteze mici pentru contro sporit. Volanul este echipat cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză. În standard, modelul este echipat cu un diferenţial activ M care oferă distribuţia variabilă a cuplului între roţile punţii spate pentru a optimiza tracţiunea şi stabilitate în cadrul schimbării de direcţie.

BMW M6 Coupe are un raport putere greutate de 4.5 kilograme pe kW, respectiv 3.3 kilograme pe cal putere. Motorul dezvoltă 93.7 kilowaţi pe litru, performanţă remarcabilă chiar şi pentru o unitate supraalimentată. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 4.2 secunde, iar primul kilometru este parcurs în 21.9 secunde. BMW M6 Coupe are nevoie de numai 12.6 secunde. Viteza maximă a modelului este limitată la 250 Km/h, dar clienţii care optează pentru pachetul M Driver pot atinge o viteză maximă de 305 km/h în urma înlăturării limitării de viteză. Consumul mediu de carburant al acestei versiuni este de 9.9 litri la sută, cu peste 30 la sută mai mic faţă de predecesorul său.

BMW M6 Cabrio are nevoie de 4.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi accelerează de la 0 la 200 km/h în 13.1 secunde. Viteza maximă a lui M6 Cabriolet este identică cu cea a versiunii Coupe. În cazul acestei versiuni, consumul de carburant în regim mixt este de 10.3 litri la sută. Raportul putere/greutate al lui BMW M6 Cabriolet este de 3.5 kilograme pe cal putere. Pentru un M6 Cabrio, repriza 80-120 km/h în treapta a patra durează 3.8 secunde, iar în treapta a cincea, aceasta este realizată în 4.8 secunde.

Ambele modele au două butoane M pe volan pentru a seta şi activa configuraţii diferite ale răspunsului motorului, ale sistemului de control al stabilităţii, caracteristicile amortizoarelor, informaţiilor afişate pe sistemul HUD de pe parbriz şi pentru răspunsul sistemului de direcţie M Servotronic. Emisiile de CO2 ale celor două modele sunt de 232, respectiv 239 de grame pe kilometru, iar ambele motorizări respectă normele Euro 5.

 

TEHNOLOGIE

BMW M6 poate fi echipat cu aproape toate dotările opţionale din catalogul lui Seria 6. În standard, modelul are ABS, DSC, funcţie de asistenţă la frânarea în viraj, sistem dinamic de asistenţă la frânare, funcţie de uscare a frânelor şi asistent la demaraj, alături de multe elemente de siguranţă active. Pe lângă sistemul de afişaj Head-Up Display şi toate funcţiile Connected Drive, M6 se bucură de un sistem de vedere pe timp de noapte cu funcţie de identificare a pietonilor, integrare pentru iPhone pentru a accesa Twitter, Facebook şi web radio.

Clienţii pot comanda elemente precum volan încălzit, ventilaţie activă în scaune, scaune multifuncţionale M, sistem de navigaţie BMW Professional şi un sistem audio Bang&Olufsen cu procesare digitală a semnalului, care are 12 difuzoare pentru versiunea decapotabilă şi 16 difuzoare pentru versiunea Coupe şi include un difuzor central care se ridică din bord odată cu pornirea sistemului audio, totul pentru o experienţă audio excepţională.

Via | BMW

  • Esan, duminică, 12.02.2012 02:33

    Dumnezeule Mare!

  • tzenu_bmw, duminică, 12.02.2012 04:51
    M6............

    acceleratia 0-100 in 4.2 secunde.........nu mi se pare chiar asa interesanta(de fapt nici nu conteaza) acum se pot mandri si ei ca au frane carbon-ceramice........pe cand audi are asa ceva de ceva ani chiar pe un model diesel de-al lor.......(stiti voi care) ce mi se pare de bun gust la noul m6 este exterioru care este destul de 'curat' si elegant...........fara LED-uri inutile in spoileru fata........... interioru este unul de seria 6( nu de M6 )poze pe BMWBLOG in rest toate bune deocamdata..........asteptam sa sara publicatile pe el cu teste.....

  • slv83, duminică, 12.02.2012 08:37
    6

    Totul la superlativul absolut.............de la design la motorizare!

  • M6, duminică, 12.02.2012 09:04

    Doamne arata intr-un mare fel. Exterior , interior 10. La atatia CP trebuia 0-100 km sub 4 secunde. Important este modul cum ajunge si cum te simti la volan. Concurentul principal CL 65 AMG 612 CP atinge suta in 4,4 secunde si are V12 deci pana la urma 4,2 sec pentru M6 este un timp bun.

  • kretzoooo, duminică, 12.02.2012 09:49
    Frumos n-am ce zice dar

    Volanul din punct de vedere vizual e oribil.

  • Mosieur, duminică, 12.02.2012 09:51
    @M6

    CL 65 AMG nu este concurent direct, avand in vedere platforma de S class, care este mai mare decat Seria 5( platforma Seriei 6). Nici pretul nu se poate compara, pretul CL-ului fiind cu cateva zeci in plus. Normal Seria 6, ar trebui sa intre cu E class coupe in batalie, insa E class coupe, este pe platforma de C class... asa ca nu prea sunt concurenti in aceasta clasa de la Mercedes si BMW. Masina arata bine in varianta coupe, dar cea cabrio nu-mi place, nu stiu de ce. Oricum arata mult mai agresiv, fata de modelul de Serie ceea ce este bine. O zi buna!

  • yok, duminică, 12.02.2012 10:32

    Arata ok,grila din fata arata un pic cam ciudat Imi place aspectul mai retro al volanului

  • JAN, duminică, 12.02.2012 11:06

    Este perfecta din toate punctele de vedere. Oare cat o costa ? Daca pune un pret mai mic ca CL AMG o sa dea lovitura.

  • ALEX, duminică, 12.02.2012 11:09

    Este uimitoare. Merita fiecare leu.

  • titi, duminică, 12.02.2012 11:13

    Sunt curios ce o sa faca G-Power cu glontul asta ? Masina este aproape perfecta . Desi multi nu o considera un concurent pentru CL AMG este putin mai performanta cu al sau V8 vs V12 Mercedes. 4,2 secunde pana la suta nu inseamna nimic cu un timp pe circuit , abia astept sa vad ce timpi scoate.

  • razvanis, duminică, 12.02.2012 11:34
    Who's your daddy

    The king is back, senzational designul volanului, masina de nota 10, pentru cei alesi.

  • unckle, duminică, 12.02.2012 11:41

    Sebastian, nu mai publica articole la trezire, duminica dimineata .. iar pe asta ia si mai corecteaza-l ..cand termini cafeaua ;) @M6 - personal nu vad utilitatea masinii ... dar ce-ti trebuie utilitate cand ai 560CP ??? Curios sunt de pretul masinii ... pentru ca un pret apropiat de 150kEuro inseamna o trecere in teritoriul masinilor pur-sange. M5 costa cat un 911 S4 ... daca ar fi banii mei ar merge la VAG :)

  • a, duminică, 12.02.2012 12:40
    BMW

    Doar atat am de spus MASTER PICE.

  • alex, duminică, 12.02.2012 12:51
    BMW

    Apropo daca este echipat cu LAUNCH CONTROL CA SI NOUL M5 0-100 SE FACE SUB 4 SEC.

  • @uncKle, duminică, 12.02.2012 12:56

    Porsche ramane Porsche. M3 GTS intr-un test s-a tinut foarte bine de 911 GT3 RS si 911 este considerat supercar. Ai zis ca M5 costa la fel cat un 911 asa este dar inseamna ca si E AMG si RS6 costa la fel. Sunt 2 masini diferite. Oricum M6 o sa le dea mare bataii de cap supercarurilor

  • alex, duminică, 12.02.2012 12:58
    BMW

    Gata am plecat sa joc la LOTO....

  • nup, duminică, 12.02.2012 14:43

    arata mai modest decat vechea generatie . dezamagitor design=ul

  • puimarin, duminică, 12.02.2012 14:53
    BMW

    BMW nr 1

  • membeu, duminică, 12.02.2012 19:51
    @a

    se scrie "piece" dar poti sa ii zici "master piss"

  • alex, luni, 13.02.2012 13:00
    @membeu

    ok ai dreptate

  • AndreiRN, luni, 13.02.2012 19:27
    Garantia

    Si ce garantie ofera BMW acestui model? Din pacate la capitolul asta schioapata rau. Ar trebui sa invete de la Hyundai

  • vlad, luni, 13.02.2012 21:02
    CF ROOF FOR THE COUPE

    Cred ca este una din marile noutati si imbunatatiri fata de modelul precedent, dar n ati amintit de acesta modificare. Cu un centru de greutate coborat se vor imbunatati si performantele pe circuit, desi acesta este un GT. Principalul concurent este Jaguar XKR-S. Slabut articol!

  • unckle, luni, 13.02.2012 21:22

    bmw ofera de ceva vreme 5 ani /100k .. cu revizii "gratuite" ... cam la fel de gratis ca si Hyundai M3 GTS este un super-car ...

  • AndreiRN, luni, 13.02.2012 21:36
    Garantie

    Hyunday ofera 10 ani sau 160000km la masinile lor si este impresionant faptul ca nu se strica in acest timp.

  • dan_grc, luni, 13.02.2012 23:06

    @AndreiRN Nu vrei tu sa incerci sa impresionezi pe altii? adica pe bune, ce treaba are un M6 cu garantia de la Hyunday? Ai terminat cu aberatiile despre Saab si acu incepi altele? Daca Hyunday ofera cum spui tu, f bine, cumpara-ti doua

  • AndreiRN, marţi, 14.02.2012 01:21
    Adevar

    Mare este frustrarea unora si lipsa de ratiune.

  • @AndreiRn, marţi, 14.02.2012 10:12

    Bai nene la Hyundai are 7 ani garantie sau 150.000 Km, dupa primi 3 ani adica anul 4,5,6,7 daca o vinzi nu mai primesti atata garantie cel care o cumpara la mana a doua si la vopsea la majoritatea 7 ani si la 2 modele 12 ani La BMW ai 5 ani sau 120000 Km si vopsea 12 ani la toate.

  • unckle, marţi, 14.02.2012 12:48

    au grija concetatenii sa nu iti reziste atat vopseaua ;)

  • gigy_kent007, miercuri, 15.02.2012 22:08
    chiar asa?!

    Butonul Sart/Stop e un fel de glumitza. Cine oare ambaleaza motorul, la semafor in special( cele care sunt la trecerile de pietoni)? Soferul unui BMW M6. La dotarea M acest buton lipsea, si nu ati observat?!

  • gigy_kent007, miercuri, 15.02.2012 22:19

    Rectific textul postat anterior ,,Start/Stop. Nimeni nu-ti ofera grantii la o masina de n...cp pt ca soferii nu au brevet(de pilot) si aceste masini adesea isi iau zborul. Ps.Masinile cu care iti faci treaba fie ele si din Rep. D .Congo sunt ca sotiile( costuri reduse, de intretinere) iar varfurile sunt ca amantele (pe durata releatiei cu ele costurile depasesc de 3-4 cele practicate in familie. Cu respect

  • AndreiRN, miercuri, 22.02.2012 19:41
    Impostor

    Iarasi pe aici in impostor foloseste numele meu pt opinia lui.