CE vrea să le permită clienţilor de maşini noi să-şi repare masinile şi în alte service-uri

Publicat vineri, 28.05.2010 14:15 de Sebastian Toma

O normativă a Comisiei Europene le va permite proprietarilor de autoturisme aflate în garanţie să-şi repare şi întreţină maşinile şi la service-urile care nu se alfă în reţeaua mărcii pe care o deţin. Măsurile se vor aplica treptat în următorii trei ani.

Comisia Europeană vrea să schimbe reglementările de servisare ale vehiculelor aflate în garanţie. Astfel, producătorii de automobile nu vor mai putea să le ceară clienţilor să-şi repare maşinile avariate în perioada de garanţie doar în reţelele de service agreate, potrivit unor modificări realizate de Comisia Europeana în legislaţia europeană din domeniul acordurilor dintre constructorii de automobile şi dealerii autorizaţi. Noua norma a CE vine în ajutorul clienţilor şi ar trebui să le aducă beneficii tangibile în viitorul apropiat.

Cheltuielile de distribuţie vor fi reduse şi ele prin noul act normativ, deoarece regulile restrictive din domeniu vor fi înlăturate şi toate service-urile autorizate de autoritatea rutieră din ţara în care se află vor putea comanda piese şi pentru alte mărci decât cele pe care le reprezintă. Astfel, un client poate să meargă la un service autorizat RAR şi să îşi repare maşina aflată în garanţie fără niciun fel de problemă, fie că vorbim de un schimb de ulei, sau de o revizie mai complexă – cum este schimbarea kit-ului de distribuţie sau alte reparaţii cu o complexitate similară. Nu vă bucuraţi încă, deoarece noile reguli vor intra în vigoare la începutul lunii iunie, iar implementarea lor se va face progresiv, membrii Comisiei Europene prevăzând o perioadă de tranziţie de trei ani petnru a permite adaptarea concesionarilor.

Aşadar, lupta între preţ, calitatea şi rapiditatea execuţiei precum şi modul de relaţionare cu clienţii dintre service-urile reprezentanţelor nu a început încă la nivelul scontat de clienţi. În următorii trei ani preconizăm îmbunătăţiri seminificative în modul în care sunt trataţi clienţii unei mărci la reprezentanţe pentru servicii post-vânzare, deoarece toate service-urile vor fi într-o luptă oficială pentru clienţi. Din această luptă vor beneficia, în principal, clienţii, iar in plan secundar beneficiarii sunt service-urile multi-marcă, care ofereau deja servicii bune şi aveau o clientelă bună, ce are şanse mari să crească. Pe de altă parte, reparaţiile elementelor aflate în incidenţa garanţiei ce trebuie reparate în baza acestei garanţii vor fi efectuate doar de service-urile autorizate ale reprezentaţelor. Acest lucru ajută la prevenirea fraudelor în materie de garanţie pe care le-ar putea încerca anumiţi clienţi.

Potrivit Comisiei Europene, reparaţiile reprezintă 40% din cheltuielile totale legate de deţinerea unui vehicul, iar aceste costuri au crescut semnificativ în ultimii ani. Normele din ce în ce mai stricte în acest domeniu ar trebui să ducă la o protecţie mai bună a consumatorilor de automobile, fie ei din Uniunea Europeană sau din România.

Via | Mediafax

  • cmg_george, vineri, 28.05.2010 14:31
    Super

    O idee foarte buna, in felul asta calitatea serviciilor oferite de service-uri o sa creasca.. insa sa speram ca nu se va reflecta in pretul masinii miscarea asta

  • unckle, vineri, 28.05.2010 14:39

    o idee buna.. in afara de acel mic paragraf care mentioneaza ca elementele aflate in garantie care se repara in baza garantiei trebuie facute tot de reprezentante -- de cate ori se va intampla ca toate reparatiile sa fie facute pe garantie ? ... si de cate ori se va intampla ca reparatiile sa fie o parte pe garantie si o parte pe banii clientului ? Personal vad aici "portita" pentru continuarea politicilor actuale de preturi la service :) in rest toate bune , asteptam sa se vada un pic de concurenta - si garantii de ordinul a 10 ani pentru marcile "curajoase"

  • auto100, vineri, 28.05.2010 14:58

    este binevenita aceasta directiva , intrucat la ora actuala multe service-uri ale dealerilor isi cam fac de cap in ceea ce priveste manopera, cat si calitatea lucrarilor. recent am vazut intr-un atelier de tinichigerie al VW cluj, si marci precum Mercedes, BMW, sau altii. oamenii sunt atrasi pentru calitatea lucrarii, garantia oferita, si pretul competitiv pe piata.

  • cristi, vineri, 28.05.2010 23:07
    s-o vad si pe asta

    hmmmm..in perioada asta cind toate statele mai voalat sau mai putin voalat incalca egislatia comunitara invocind criza,cind euro e pus sub semnul intrebarii..service-urile din romanica or sa respecte ;;ditamai legea'' care-i in detrimenul lor...ha ha ha ce-mi plac glumele mele!!!!