Dacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din Europa la testele GreenNCAP
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice.
GreenNCAP este o organizație relativ nouă înființată de către cei de la EuroNCAP. Față de cea din urmă organizație, GreenNCAP se ocupă cu monitorizarea emisiilor de gaze cu efect de seră și cu consumul de energie al mașinilor pe perioadele de fabricație și de utilizare. Tocmai pentru asta, GreenNCAP a lansat programul Life Cycle Assesment pentru a testa aceste emisii și consumul de energie.
Potrivit rezultatelor, Dacia Spring este considerată cea mai eficientă mașină electrică pe piața din Europa. Specialiștii de la GreenNCAP au ajuns la concluzia că modelul produs în China are un volum de 21 de tone de dioxid de carbon pe toată durata sa de viață, de la momentul fabricației, până la sfârșitul utilizării sale pe o durată medie de 16 ani și 240.000 de kilometri.
Mai mult, pentru a fi produs și utilizat în condițiile stabilite de acest test, Dacia Spring are nevoie de numai 134 de MWh de energie, consum mediu.
Pe locul 2 în clasamentul mașinilor electrice se află Tesla Model 3, cu un volum de 28 de tone de CO2 pentru toată durata sa de viață și cu un consum de energie mediu de 158 de MWh. Ultimul loc pe podium este ocupat de Renault Megane E-Tech, tot cu un volum de 28 de tone de CO2 pe parcursul vieții, dar cu un consum de energie mediu de 167 de MWh.
FORD PUMA, CEL MAI EFICIENT MODEL CU MOTOR TERMIC
În clasamentul mașinilor cu motoare clasice, pe benzină, diesel sau cu etanol E85, Ford Puma este cea mai eficientă mașină din Europa. Versiunea cu motorul de 1.0 litri pe benzină emite, în medie, 51 de tone de dioxid de carbon pe tot parcursul vieții și are nevoie, în medie, de un consum de energie de 206 MWh.
Modelul produs la Craiova este oferit și cu un motor de 1.0 litri alimentat cu etanol E85. Cu acest motor, Puma emite, în medie, doar 38 de tone de CO2 pe parcursul vieții sale, dar are nevoie de mai multă energie. Astfel, consumul mediu pentru această versiune este de 322 de MWh.
Locul secund în acest clasament este ocupat de versiunea cu motoare termice a lui Fiat 500 (emisii de 43 de tone CO2 și consum de 172 MWh), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Toyota Aygo X, cu emisii medii de 45 de tone de CO2 și un consum de energie mediu de 179 MWh.
La final, în clasamentul modelelor hibride, primul loc este ocupat de Lynk&Co 01, urmat de Toyota Yaris Cross și de Honda HR-V. Rezultatele tuturor mașinilor construite din 2020 până în prezent pot fi accesate aici.
via Green NCAP
Cand faci putina masina,normal ca emiti putin CO2.